EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 14, Issue 51.1, November 2022  XML

1

نشرة العدد

Page 1-11
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

الصلابة النفسية للمعلمين وعلاقتها باتجاهاتهم نحو تلاميذهم ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة بمدارس الدمج في ظل جائحة كورونا Psychological Hardiness of teachers and its Relationship to Their Attitudes To pupils with Mild Intellectual Disability schools of Integration In light of the Corona Pandemic

Page 1-63
مكـي محمــد مغـربـي محمـــد

3

تقييم واقع التعليم عن بعد في مدارس صعوبات التعلم من وجهة نظر المعلمين في دولة الكويت Evaluating the reality of distance education in schools with Learning Disabilities from the point of view of teachers in the State of Kuwait

Page 1-136
فـهد عبيد عبد الرحمن الحسيني; فــايــز علــي محيــل الضفيــري; ســاره مبــارك جمعــه مبــارك

4

اتجــــاهــــات المعلــــم وعــــلاقتهــا بسلــوكيــات التنمــر علــى ذوي الإعــاقــة فــي مــدارس الــدمــج Teachers’ attitudes and their relationships to bullying behaviors against handicapped students among the inclusion school

Page 65-98
أمـانـي غـريـب عبـد العـزيــز; محمــــود علـــي مــوســى

5

درجـة استخــدام الأنشطـة الإلكـترونيـة وعـلاقتهـا بـدافعيــة الإنجــاز لــدى الطـالبــات المــوهـوبــات بالمــرحلـة الثــانــويــة The Degree of Using Electronic Activities and Its Relationship to Achievement Motivation among Talented Female Students in High School

Page 137-170
بشـايـر عـايـد عيـاضـة الـرشيـدي

6

فعـالية برامج التربية الجنسية والتثقيف الجنسي المقدمة للأشخاص ذوي الإعاقات الذهنية بالأردن The effectiveness of sexual education and sexual awareness programs for persons with intellectual disabilities in Jordan

Page 171-206
منــــار مـــاجـــد مـــدانـــات