iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 24, Issue 2, September 2022, Page 414-851 (الجزء الثاني)
1
المعلومات العلمية للعدد
Page
414-851
View Article
|
PDF
664.27 K
|
View on SCiNiTO
2
مدى وعي الطالبات المعلمات بمفهوم التنمر وآثاره السلبية على طفل ما قبل المدرسة Female Student Teachers' Awareness Degree of the Concept of Bullying and Its Negative Effects on the Pre-school Child
Page
414-469
ريم أحمد محمود عيسى
View Article
|
PDF
974.88 K
|
View on SCiNiTO
3
برنامج قائم على الواقع المعزز لتنمية بعض المفاهيم البيولوجية لطفل الروضة A program based on augmented reality to develop some biological concepts for the kindergarten child
Page
470-564
جيهان کمال سالم عبد العليم
View Article
|
PDF
1.7 MB
|
View on SCiNiTO
4
فعالية برنامج قائم على إستراتيجية فكر ــ زاوج ــ شارك في تنمية بعض مهارات التحدث لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد المُدمجين The effectiveness of a program based on a think-pair-participate strategy in developing some speaking skills for children with integrated autism spectrum disorder
Page
565-602
عاطف حامد زغلول; عبير محمود منسي; إيمان جمال فکري; حنان شعبان الطرابيلي
View Article
|
PDF
807.58 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج إرشادي أسري باستخدام العلاج بالمعنى لتنمية التفهم الانفعالي لدى أسر الأطفال التوحديين بمرحلة رياض الأطفال Effectiveness of a Family Counseling Program Based on Logo Therapy to Develop the Emotional Understanding of Families of Children with Autism Disorder in the Kindergarten Stage.
Page
603-636
السيد محمد عبد المجيد; أماني إبراهيم الدسوقي محمد; إيناس السيد سادات البصال; دولت شريف عطية عبد العال
View Article
|
PDF
665.4 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج باستخدام إستراتيجية السقالات التعليمية لتنمية بعض مفاهيم علوم الحياة وعمليات العلم الأساسية لدى طفل الروضة The effectiveness of a program using the educational scaffolding strategy to develop some concepts of life sciences and basic science processes for a kindergarten child
Page
637-713
سهر عاطف عبد القادر عبد المنعم
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
7
تنمية المفاهيم التبولوجية لطفل الروضة باستخدام برنامج قائم على إستراتيجية الحل الإبداعي للمشكلات Developing Topological Concepts for Kindergartener through using a program based on Creative Problem Solving Strategy
Page
714-766
عاطف حامد زغلول; أروى سمير معوض; کريستينا برتي نبيه اسکندر موسى
View Article
|
PDF
1.11 MB
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية برنامج تدريبي لتحسين المرونة المعرفية باستخدام الواقع الافتراضي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد مرتفعي الأداء الوظيفي The Effectiveness of a Training Program to Improve Cognitive Flexibility Using Virtual Reality Approach in Children with High Functioning Autism Spectrum disorder
Page
767-851
إيمان علي محمود خضر
View Article
|
PDF
1.13 MB
|
View on SCiNiTO
9
الجزء الثاني كامل
Page
414-851
View Article
|
PDF
8.88 MB
|
View on SCiNiTO