EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 23, Issue 3 - Serial Number 3102022, October 2022, Page 1-505  XML

1

فعالية برنامج تدريبي قائم على بعض فنيات البرمجة اللغوية العصبية لتنمية سمات الشخصية الابتكارية ومهارات ما وراء المعرفة لدي معلمات الأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة ما قبل الخدمة The Effectiveness of A training program based on some Neuro-Linguistic Programming Techniques to Develop Creative personality Traits and Metacognitive Skills Among pre-service Te

Page 1-62
أ.م.د/نجلاء فتحي أحمد عبد الحليم

2

برنامج قائم علي نظرية التماسك المركزي في تنمية مهارة تكوين المفاهيم لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم النمائية A program based on the theory of Central Coherence in developing the Conceptual formation skill among children with Developmental Learning Disabilities

Page 63-119
د/هديل أحمد يسرى الشامي

3

برنامج قائم على تصميم بعض النماذج المتحفية لتنمية الحس المعماري لدى طفل الروضة في ضوء استراتيجية التعلم البنائي A program based on the design of some museum models for the development of the architectural sense of the kindergarten child in the light of the constructivist learning strategy

Page 121-195
د/ رنا علاء الدين عبد المنعم علي

4

المناخ التنظيمي في ظل توجهات التحول الرقمي بكلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة المنيا من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس ومعاونيهم The organizational climate in the light of the digital transformation dimensions at the faculty of early childhood Education from the point of view of the staff members and their assistants

Page 197-239
د/ سمية علي أحمد علي سليمان

5

فاعلية برنامج إرشادى جماعي لتحسين التدفق النفسي لدى معلمي التربية الفكرية وعلاقته بالضغوط المهنية لديهم The effectiveness of a group counseling program to improve the psychological flow of intellectual education teachers and its relationship to their occupational stress.

Page 241-325
د/الشيماء فتحي أحمد عبد الحليم

6

برنامج أنشطة تعليمية لتنمية بعض المفاهيم الاقتصادية لدى طفل الروضة A program of educational activities to develop some economic concepts among kindergarten children

Page 327-380
فاطمه الزهراء عبدالمنعم طه

7

برنامج قائم على المسرح الغنائي لتحسين مفهوم السعادة لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة A program based on the lyrical theatre to improve the concept of happiness among Children with mild intellectual disability

Page 381-473
أ.م.د/ هدى محمود محمد مزيد; د/ ولاء أحمد حسن خالد

8

برنامج إرشادي باستخدام العلاج العقلاني الانفعالي لتنمية بعد تحديد المشاعر لدي ضعاف السمع في مرحلة رياض الأطفال A Counseling Program using The Rational Emotive Therapy to develop the dimension of identifying the feelings for hard of hearing children in the Kindergarten Stage

Page 471-505
أ/ سارة أحمد مصطفى كمال; إشراف: أ.م.د/ وفاء رشاد راوي; د/ إيمان صابر حسانين

9

تصور مقترح لتطوير التعليم الهجين في كلية التربية للطفولة المبكرة بجامعة المنيا في ضوء متطلبات التحول الرقمي A proposed vision for the development of Hybrid Education in the Faculty of Early Childhood Education at Minia University in the light of the requirements of Digital Transformation

Page 507-583
أ.م. د/ هاني السيد محمد العزب; د/ تهاني شحاته أحمد