iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 23, Issue 3 - Serial Number 3102022, October 2022, Page 1-505
1
فعالية برنامج تدريبي قائم على بعض فنيات البرمجة اللغوية العصبية لتنمية سمات الشخصية الابتكارية ومهارات ما وراء المعرفة لدي معلمات الأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة ما قبل الخدمة The Effectiveness of A training program based on some Neuro-Linguistic Programming Techniques to Develop Creative personality Traits and Metacognitive Skills Among pre-service Te
Page
1-62
أ.م.د/نجلاء فتحي أحمد عبد الحليم
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
2
برنامج قائم علي نظرية التماسك المركزي في تنمية مهارة تكوين المفاهيم لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم النمائية A program based on the theory of Central Coherence in developing the Conceptual formation skill among children with Developmental Learning Disabilities
Page
63-119
د/هديل أحمد يسرى الشامي
View Article
|
PDF
1.15 MB
|
View on SCiNiTO
3
برنامج قائم على تصميم بعض النماذج المتحفية لتنمية الحس المعماري لدى طفل الروضة في ضوء استراتيجية التعلم البنائي A program based on the design of some museum models for the development of the architectural sense of the kindergarten child in the light of the constructivist learning strategy
Page
121-195
د/ رنا علاء الدين عبد المنعم علي
View Article
|
PDF
1.57 MB
|
View on SCiNiTO
4
المناخ التنظيمي في ظل توجهات التحول الرقمي بكلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة المنيا من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس ومعاونيهم The organizational climate in the light of the digital transformation dimensions at the faculty of early childhood Education from the point of view of the staff members and their assistants
Page
197-239
د/ سمية علي أحمد علي سليمان
View Article
|
PDF
874.38 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج إرشادى جماعي لتحسين التدفق النفسي لدى معلمي التربية الفكرية وعلاقته بالضغوط المهنية لديهم The effectiveness of a group counseling program to improve the psychological flow of intellectual education teachers and its relationship to their occupational stress.
Page
241-325
د/الشيماء فتحي أحمد عبد الحليم
View Article
|
PDF
1.67 MB
|
View on SCiNiTO
6
برنامج أنشطة تعليمية لتنمية بعض المفاهيم الاقتصادية لدى طفل الروضة A program of educational activities to develop some economic concepts among kindergarten children
Page
327-380
فاطمه الزهراء عبدالمنعم طه
View Article
|
PDF
995.14 K
|
View on SCiNiTO
7
برنامج قائم على المسرح الغنائي لتحسين مفهوم السعادة لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة A program based on the lyrical theatre to improve the concept of happiness among Children with mild intellectual disability
Page
381-473
أ.م.د/ هدى محمود محمد مزيد; د/ ولاء أحمد حسن خالد
View Article
|
PDF
1.11 MB
|
View on SCiNiTO
8
برنامج إرشادي باستخدام العلاج العقلاني الانفعالي لتنمية بعد تحديد المشاعر لدي ضعاف السمع في مرحلة رياض الأطفال A Counseling Program using The Rational Emotive Therapy to develop the dimension of identifying the feelings for hard of hearing children in the Kindergarten Stage
Page
471-505
أ/ سارة أحمد مصطفى كمال; إشراف: أ.م.د/ وفاء رشاد راوي; د/ إيمان صابر حسانين
View Article
|
PDF
835.28 K
|
View on SCiNiTO
9
تصور مقترح لتطوير التعليم الهجين في كلية التربية للطفولة المبكرة بجامعة المنيا في ضوء متطلبات التحول الرقمي A proposed vision for the development of Hybrid Education in the Faculty of Early Childhood Education at Minia University in the light of the requirements of Digital Transformation
Page
507-583
أ.م. د/ هاني السيد محمد العزب; د/ تهاني شحاته أحمد
View Article
|
PDF
1.62 MB
|
View on SCiNiTO