iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 119, Issue 4, July 2022, Page 1512-1750
1
Collaborative Research-Based ESP Program to Enhance University Students’ Critical Writing and Reflective Thinking Skills
Page
3-34
Ashraf Mohamed Awadalla Ibrahim
View Article
|
PDF
717.12 K
|
View on SCiNiTO
2
The effectiveness of Online Training Program based on Academic Integrity to Enhance Scientific Writing skills of Medical Scholars
Page
35-56
Aya Maher Tawfik Mohamed Ali
View Article
|
PDF
442.84 K
|
View on SCiNiTO
3
The Impact of the Academic Integrity Online Training Program to promote Medical Scholars' Self-Regulation Skills
Page
57-78
Aya Maher Tawfik Mohamed Ali
View Article
|
PDF
640.62 K
|
View on SCiNiTO
4
The Effectiveness of Instrumental Enrichment on Developing Primary Language School Pupils’ Reasoning Skills and Achievement in Science
Page
79-104
Eman Mokhtar Mahmoud Mohammed
View Article
|
PDF
766.12 K
|
View on SCiNiTO
5
The Effect of TRAP Paraphrasing Strategy on Improving Secondary Stage Students' EFL Reading Comprehension of Authentic Texts
Page
105-124
Samah Abdelraouf Mohammed Abdelhaleem
View Article
|
PDF
575.95 K
|
View on SCiNiTO
6
The Effectiveness of Using Interactive Science Notebook to Develop Sixth Grade (EFL) Pupils’ Creative Thinking Skills and Their Achievement in Science
Page
125-148
Shaimaa Mohamed Mohamed Taher
View Article
|
PDF
495.7 K
|
View on SCiNiTO
7
Improving EFL Preparatory Stage Pupils’ Reading Comprehension Skills through a Web-Based Self Regulated Learning Strategies Program
Page
149-178
Mohamed Mohamed Eldessouki Abdel-Wahab Farag
View Article
|
PDF
887.68 K
|
View on SCiNiTO
8
A Web-Based Self Regulated Learning Strategies Program to Improve EFL Preparatory Stage Pupils’ Speaking Skills
Page
179-206
Mohamed Mohamed Eldessouki Abdel-Wahab Farag
View Article
|
PDF
878.35 K
|
View on SCiNiTO
9
Using Online Collaboration and Dynamic Written Corrective Feedback to Enhance EFL Secondary School Students' Writing Skills
Page
207-228
Nada Mosbah ElSayed Ali Khalifa
View Article
|
PDF
635.34 K
|
View on SCiNiTO
10
Using Online Collaboration and Dynamic Written Corrective Feedback to Enhance EFL Secondary School Students' Engagement
Page
229-256
Nada Mosbah ElSayed Ali Khalifa
View Article
|
PDF
772.55 K
|
View on SCiNiTO
11
A Workshop-Based Blended Program to Improve EFL Writing Skills
Page
257-272
Hoda Abdallah Ahmed Salama
View Article
|
PDF
433.91 K
|
View on SCiNiTO
12
A Workshop-Based Blended Program to Improve EFL Reading Skills
Page
273-295
Hoda Abdallah Ahmed Salama
View Article
|
PDF
433.84 K
|
View on SCiNiTO
13
استخدام الرسوم الكرتونية في تنمية المفاهيم الرياضية لدى تلاميذ المرحلة الإبتدائية
Page
1513-1560
نهاد أشرف رجب ســلامه
View Article
|
PDF
863.49 K
|
View on SCiNiTO
14
الإشكاليات التى تواجه أخصائي التطوير التكنولوجي بمرحلة التعليم قبل الجامعي، ومتطلبات مواجهتها "دراسة ميدانية"
Page
1561-1587
نرمين منصور الصوفانى
View Article
|
PDF
448.29 K
|
View on SCiNiTO
15
متطلبات تفعيل دور إدارة المعاهد الأزهرية في تحسين جودة التعليم الابتدائي الأزهري (دراسة ميدانية بمحافظة الدقهلية)
Page
1587-1625
هبه احمد محمد حسن الرفاعى
View Article
|
PDF
473.57 K
|
View on SCiNiTO
16
واقع الإحتياجات التدريبية لأعضاء هيئة التدريس بجامعة المنصورة في ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة
Page
1625-1660
هبة الله أحمد عبد الحليم محمد شندي
View Article
|
PDF
510.29 K
|
View on SCiNiTO
17
دور التربية في مواجهة المشكلات التي تواجه استخدام المنصات التعليمية
Page
1661-1687
ولاء محمد أمين رمضان
View Article
|
PDF
454.67 K
|
View on SCiNiTO
18
استخدام الخرائط الذهنية الإلكترونية في تنمية المهارات الحياتية وتحصيل العلوم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية ذوي أنماط التعلم المختلفة
Page
1687-1718
ياسمين محمد على ي الشنتناو
View Article
|
PDF
629.63 K
|
View on SCiNiTO
19
قلق المستقبل وعلاقته بالإختيار المهني لدى طلاب المرحلة الثانوية بنجران
Page
1720-1746
خالد محمد اليامي
View Article
|
PDF
1.23 MB
|
View on SCiNiTO