EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 25, Issue 1, December 2022, Page 1-339  XML

1

المعلومات العلمية للعدد

Page 1-412

2

إستخدام إطار معرفة المحتوى التربوي التكنولوجي (تيباك) بمقرر هجين لتنمية بعض مهارات دمج الموارد الرقمية في المنهج وتقبل التكنولوجيا لدى الطالبات المعلمات تخصص رياض الأطفال Using Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Framework in a Hybrid Course for Developing some Skills of Integrating Digital Resources into the Curriculum and Technology A

Page 1-139
راندا عبد العليم أحمد المنير

3

فعالية برنامج تدريبي قائم على إستراتيجية التعلم التعاوني لإكساب طفل الروضة مهارة حل المشكلات Effectiveness of a Training program Based on Cooperative Learning Strategy for providing Kindergarten Child with Problem Solving Skills

Page 140-171
أماني إبراهيم الدسوقي محمد; منار شحاتة محمود أمين; رنا محمود عوض فريحة

4

تصور مقترح لإعداد الطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة في ضوء التحول الرقمي A proposed vision for preparing the student teacher at the Faculty of Early Childhood Education in the light of digital transformation

Page 172-215
سعدية يوسف حسن الشرقاوي; جيهان لطفي محمد; شيماء عبد الحميد عبد الحميد علي

5

فعالية برنامج إلكتروني في تنمية بعض مهارات التفكير الناقد لدى أطفال الروضة The Effectiveness of an Electronic program in developing Critical Thinking Skills for kindergarten children

Page 216-256
أماني إبراهيم الدسوقي محمد; منار شحاتة محمود أمين; نهى محسن وحيد جمعة

6

برنامج قائم على نموذج سكامبر في تنمية عمليات العلم الأساسية لدى طفل الروضة A program based on the Scamper model in the development of basic science processes for kindergarten children

Page 257-329
عبير محمود منسي; أروى سمير معوض; إيمان أحمد النجدي الشربيني

7

حساسية الصوت الانتقائية (الميسوفونيا) وعلاقتها بمستوى القلق الاجتماعي لدى الأطفال المعاقين بصريًا The effect of selective sound sensitivity disorder (Misophonia) on social anxiety level among impaired children

Page 330-412
غادة عبد السلام محمد