EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 29, Issue 7.2 - Serial Number 7, July 2023  XML

1

الحس الفكاهي لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية جامعة حلوان في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية Sense of Humor and its Relation to Self-Efficacy among High Achievers and their Average Peers at the Faculty of Education, Helwan University

Page 439-473
ساره إبراهيم عبدالعزيز إبراهيم; سلوى محمد عبد الباقى; فاطمة الزهراء محمد المصري

2

بيئة تعلم إلكترونية قائمة على الإيماءات وأنماط التحكم فيها وأثرها في تنمية الانتباه لدى تلاميذ المرحلة الإبتدائية An E-learning Environment based on Gestures and their Control Styles, and their Effect on developing Attention for Primary School Students

Page 474-502
إسراء عبد العظيم عبد السلام; نبيل جاد عزمي; إيمان صلاح الدين صالح; رجاء على عبد العليم

3

فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي في خفض القلق الناجم عن جائحة فيروس كورونا المستجد لدى الطلاب المراهقين ذوي الإعاقة البصرية The Effectiveness of Behavioral Cognitive Counseling Program in Reducing Anxiety Caused by the Novel Coronavirus (Covid-19) Pandemic among Adolescents Students with Visual Impairment

Page 503-551
ياسر عبد الحميد محمود أحمد

4

فاعلية برنامج تدريبي قائم على اليقظة العقلية في تنظيم الذات الأكاديمي لدى الطلاب المعلمين ذوي العجز المتعلمThe Effectiveness of a Mindfulness-Based Training Program on Academic Self-Regulation among Learned Helplessness Students Teachers

Page 552-614
مي السيد خليفة

5

The Effect of MALL on Enhancing Vocabulary for EFL Students in Egypt in Light of Teachers’ Perceptions

Page 1-24
Ahmed Mohamed Mohamed Khalil

6

برنامج قائم على نظرية العبء المعرفي لتنمية مهارات الفهم القرائى والاتجاه نحو اللغة الفرنسية لدى طالبات المرحلة الثانوية بالمدارس الرسمية للغات Programme basé sur la théorie de la charge cognitive pour développer des compétences de la compréhension en lecture et l'attitude envers la langue française auprès des étudiantes du cycl

Page 25-91
مروة محمد محمد محمد