iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 15, Issue 55.1, July 2023
1
نشرة العدد
Page
1-11
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
950.02 K
|
View on SCiNiTO
2
استراتيجية القراءة الحوارية للأطفال الاعتيادين وذوي اضطراب طيف التوحد: مــــراجعــــة أدبيــــــــة Dialogic Reading Intervention for Neurotypical Children and with Autism Spectrum Disorder: Literature Review
Page
1-23
هـــديــل علـي الحـربـي
View Article
|
PDF
846.31 K
|
View on SCiNiTO
3
أثر إستراتيجية تعليم الكتابة الإستراتيجية والتفاعلية على الميول نحو التعبير الكتابي لدى الطالبات ضعيفات السمع في المرحلة الثانوية The Effect of the Strategic and Interactive Writing Instruction(SIWI) on Tendencies towards Writing Composition among Hard of Hearing High School Students
Page
25-56
فاطمة بنت فهد العنزي; مريم بنت حافظ تركستاني
View Article
|
PDF
844.06 K
|
View on SCiNiTO
4
واقع عمليات التعليم والتعلُّم القائمة على علم التربية الرَّقْميَّة للطلاب ذوي صعوبات التعلُّم من وجهة نظر معلميهم The reality of Teaching and Learning Processes Based on Digital Pedagogy for Students with Learning Disabilities From Their Teachers’ Point of View
Page
57-118
نــوف حســن عــطااللــه العمـــري
View Article
|
PDF
1.16 MB
|
View on SCiNiTO
5
مشكـــلات التربيـــة العمليـــة لـــدى طلبـــة أقســـام التربيـــة الخاصـــة في كليات التربية بالجامعات السودانية في ولاية الخرطوم Practical education problems among students of special education departments in faculties of education in Sudanese universities in Khartoum State
Page
119-147
عـواطـف محمـود حمـد محمـود; هـدى فضــل اللــه علــي محمــد
View Article
|
PDF
825.59 K
|
View on SCiNiTO
6
الاضطرابات الانفعالية والسلوكية في ضوء تشريعات الولايات المتحدة الأمريكية والمملكة العربية السعودية Emotional and Behavioral Disorders in View of The Legislation of The United States of America and The Kingdom of Saudi Arabia
Page
149-164
إســــــــراء أحمــد بــاواكــــد
View Article
|
PDF
642.65 K
|
View on SCiNiTO
7
معوقات تطبيق القصص الاجتماعية مع الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر معلمي التوحد في المملكة العربية السعودية Obstacles to Applying Social Stories with Children with Autism Spectrum Disorder from the point of view of Autism Teachers in Saudi Arabia
Page
165-208
وليـــد حمـــود الشـــريـــف; سعـــد يحيـــي آل عـــذبـــة
View Article
|
PDF
974.05 K
|
View on SCiNiTO
8
Collaboration with Families, Teachers, and Other Professionals in School Settings: A systematic Review التعـــاون مـــع الأســـر والمعلميـــن والمهنييـــن الآخـــريـــن فـــي بيئـــات المـــدرســة: مــراجعــة منهجيــة
Page
1-40
Marwan Atallah Alatawi
View Article
|
PDF
932.23 K
|
View on SCiNiTO
9
Faculty Members’ Attitudes and Knowledge of Gifted Students and their Education at Saudi Universities اتجاهات أعضاء هيئة التدريس في الجامعات السعودية ومدى معرفتهم بالطلبة الموهوبين وتعليم الموهوبين
Page
41-75
Omar Abdullah Alsamani
View Article
|
PDF
552.15 K
|
View on SCiNiTO