iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
الصفحات الأولى
Pages
1-7
View Article
PDF
148.73 K
2.
برنامج قائم على مدخل التكامل بين المحتوى واللغة CLIL وتنمية مهارات تدريس الرياضيات باللغة الإنجليزية والتفكير المستقبلي لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية بالغردقة Program Based on CLIL Approach and Developing Mathematics Teaching Skills in English and Future Thinking for Students- Teachers of the Faculty of Education in Hurghada
Pages
8-41
مها على
View Article
PDF
1.17 M
3.
برنامج قائم على التكامل بين استراتيجية التخيل الموجه والمنصات الالكترونية لتنمية التفكير السابر وخفض قلق الرياضيات لدي تلاميذ الصف الأول الإعدادي The effect of a proposed program based on the integration of guided imagery and electronic platforms on developing probe thinking and reducing mathematical anxiety for first-year middle school students
Pages
42-92
صباح عبد الله عبد العظيم السيد
View Article
PDF
1.91 M
4.
أثراستخدام التطبيق الرياضى ديسموس (Desmos ) فى تدريس الدوال وتنمية التفكير الجبرى لدى طلاب المرحلة الثانوية The effect of using Desmos mathematical application in teaching functions and the development of algebraic thinking among secondary school students.
Pages
95-129
رهان ابراهيم ابراهيم السرى
View Article
PDF
1.66 M
5.
أثر وحدة مطورة في الرياضيات الحيوية في تنمية التفكير الإحصائي والترابط الرياضي وعادة المثابرة لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي The Effect of a Developed Unit in Biomathematics on developing the Statistical Thinking, Mathematical Coherence, and the Perseverance Habit among Prep One Pupils
Pages
130-197
سيد محمد عبد الله عبد ربه
View Article
PDF
1.89 M
6.
استخدام نموذج التعلم الخبراتي خماسي المراحل في تدريس الرياضيات لتنمية الإستيعاب المفاهيمي والإعتماد المتبادل الإيجابي لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية Using The Five-Stage Model of Experiential Learning in Teaching Mathematics for Developing Conceptual Understanding and positive Interdependence in Preparatory School Students
Pages
198-244
منال أحمد رجب
View Article
PDF
1.65 M
7.
فاعلية برنامج مقترح لتدريس الرياضيات باللغة الإنجليزية باستخدام مدخل سايوب (SIOP) فى تنمية اللغة الرياضية والمعرفة البيداجوجية لمحتوى مادة الرياضيات لدى الطلاب المعلمين The effectiveness of a Suggested Program for Teaching Mathematics in English Using (SIOP) Approach in Developing mathematical Language and Pedagogical Content Knowledge of Mathematics
Pages
245-299
شادى ميلاد غالى عبد السيد
View Article
PDF
1.78 M