EKB Journal Management System

1.

الصفحات الأولى

Pages 1-7

2.

برنامج قائم على مدخل التكامل بين المحتوى واللغة CLIL وتنمية مهارات تدريس الرياضيات باللغة الإنجليزية والتفكير المستقبلي لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية بالغردقة Program Based on CLIL Approach and Developing Mathematics Teaching Skills in English and Future Thinking for Students- Teachers of the Faculty of Education in Hurghada

Pages 8-41
مها على

3.

برنامج قائم على التكامل بين استراتيجية التخيل الموجه والمنصات الالكترونية لتنمية التفكير السابر وخفض قلق الرياضيات لدي تلاميذ الصف الأول الإعدادي The effect of a proposed program based on the integration of guided imagery and electronic platforms on developing probe thinking and reducing mathematical anxiety for first-year middle school students

Pages 42-92
صباح عبد الله عبد العظيم السيد

4.

أثراستخدام التطبيق الرياضى ديسموس (Desmos ) فى تدريس الدوال وتنمية التفكير الجبرى لدى طلاب المرحلة الثانوية The effect of using Desmos mathematical application in teaching functions and the development of algebraic thinking among secondary school students.

Pages 95-129
رهان ابراهيم ابراهيم السرى

5.

أثر وحدة مطورة في الرياضيات الحيوية في تنمية التفكير الإحصائي والترابط الرياضي وعادة المثابرة لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي The Effect of a Developed Unit in Biomathematics on developing the Statistical Thinking, Mathematical Coherence, and the Perseverance Habit among Prep One Pupils

Pages 130-197
سيد محمد عبد الله عبد ربه

6.

استخدام نموذج التعلم الخبراتي خماسي المراحل في تدريس الرياضيات لتنمية الإستيعاب المفاهيمي والإعتماد المتبادل الإيجابي لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية Using The Five-Stage Model of Experiential Learning in Teaching Mathematics for Developing Conceptual Understanding and positive Interdependence in Preparatory School Students

Pages 198-244
منال أحمد رجب

7.

فاعلية برنامج مقترح لتدريس الرياضيات باللغة الإنجليزية باستخدام مدخل سايوب (SIOP) فى تنمية اللغة الرياضية والمعرفة البيداجوجية لمحتوى مادة الرياضيات لدى الطلاب المعلمين The effectiveness of a Suggested Program for Teaching Mathematics in English Using (SIOP) Approach in Developing mathematical Language and Pedagogical Content Knowledge of Mathematics

Pages 245-299
شادى ميلاد غالى عبد السيد