EKB Journal Management System

1.

THE IMPACT OF SATISFACTION, TRUST, AND DESTINATION IMAGE ON TOURIST LOYALTY TO TOURISM DESTINATIONS AND HOTELS IN THE COVID-19 ERA: APPLIED ON HURGHADA, LUXOR AND ASWAN

Pages 1-63
Salama Ammar Mahmmed Ammar; Hamad Ali Batikh Hamdoun; Gihan Abd Elaal Soltan; Walaa Moustafa Mohammed Elwardany

2.

دور الرشاقة الإستراتيجية في تعزيز التوجه الريادي في الفنادق

Pages 1-73
حسين محمد حسين

3.

THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON THE CHOICE OF INCOMING TOURISTS TO EGYPT FOR TOURISM AND HOSPITALITY SERVICE SUPPLIERS

Pages 65-138
Abdelrahman Ahmed Abdelhai Abdelghani; Hamad Ali Batikh Hamdoun; Hebatalla Ahmed Mokhtar Taha Ahmed

4.

تطبيق نظم إدارة المخلفات في السياحة الخضراء ومدي تأثيرها على الجذب السياحي

Pages 75-104
حنان أحمد علي عيد جودة

5.

أثر التحول الرقمي على جودة الخدمات السياحية لزائري المملكة العربية السعودية بغرض العمرة والحج أو الترفيه

Pages 105-164
سلطان محمد صالح الخزيم

6.

CUSTOMER SATISFACTION TOWARD FOOD TRUCK SERVICES IN EGYPT

Pages 139-190
Nancy J. Kamel

7.

أهمية الإرشاد السياحي في تنشيط السياحة الدينية والأثرية لجمهورية العراق (محافظة كربلاء أنموذجا)

Pages 165-210
عدنان محمد دباغ; محمد احمد عبد اللطيف; محمود عبدالله

8.

THE IMPORTANCE OF USING MULTI-SENSORY IN TOURISM MARKETING: A CASE STUDY OF THE DEAD SEA, JORDAN

Pages 191-221
Samer Ababneh; Mohammad Khasawneh; Isamm Almakahdmeh

9.

دور التكنولوجيا في تحسين اداء وكفاءة المرشد السياحي دراسة تطبيقية على محافظة بغداد بالعراق

Pages 211-257
زينب عبد الرضا; كريم احمد عبدالفتاح; رحاب محمود الشرنوبى

10.

IMPLEMENTATION OF SUSTAINABILITY PRINCIPLES IN ISLAMIC ARCHITECTURE: AN ANALYTICAL STUDY IN LIGHT OF THE GREEN PYRAMID RATING SYSTEM STANDARDS

Pages 223-284
Hossam Hassan Hemeda; Moataz Ahmed Marie

11.

دور الأمن السيبراني في تحقيق الميزة التنافسية لفنادق الخمس نجوم بمنطقة المثلث الذهبي في الاردن

Pages 259-322
محمد أحمد الطويسي; محمد عبدالفتاح زهري

12.

CIRCUS ACTIVITIES IN EGYPT DURING THE ROMAN AND BYZANTINE PERIOD; AN ASPECT OF ENTERTAINMENT AND HERITAGE

Pages 285-338
Engy Fekry Abd Elshahed Abd Elmalk

13.

التسويق المباشر وأثره علي اتخاذ السائحين لقرار الشراء "دراسة تطبيقية علي مراكز الغوص والأنشطة البحرية "

Pages 323-401
هويدا حامد عبد النعيم محمد; دعاء سمير حزه; غادة علي حمود

14.

CULTURAL HERITAGE THEMATIC-BASED INTERPRETATION AS AN APPROACH FOR ENHANCING HERITAGE TOURISM IN EGYPT

Pages 339-391
Hassan Badawy; Noha Abou El Gheit

15.

A HEADLESS SEATED STATUE AT ISMAILIA MUSEUM: (NO. 2597)

Pages 393-447
Samar Mohamed Mosleh; Maher Hammam Mohamed

16.

المسئولية المجتمعية في المتاحف: دراسة حالة لمتحف الفن الإسلامي والمتحف القبطي

Pages 403-461
معتز أحمد مرعى; نادر ألفي ذكري سعد

17.

THE EFFECT OF TOURIST GUIDES' JOB SATISFACTION TO ENHANCE THE QUALITY OF TOURISM SERVICES: WORK OBSTACLES AS A MEDIATOR

Pages 449-511
Gamal El-Din Abdel Razek; Amr Mohamed Khairy; Heba Abdallah Elkarmouty; Sara Ahmed Abdelfatah

18.

THE DEARTH OF KUWAITI GRADUATES IN KUWAIT’S HOSPITALITY AND TOURISM SECTOR

Pages 513-543
Fayez Abdulrahman Saleh Alraish