EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 14, Issue 14, December 2023, Page 1-500  XML

1

THE IMPACT OF SATISFACTION, TRUST, AND DESTINATION IMAGE ON TOURIST LOYALTY TO TOURISM DESTINATIONS AND HOTELS IN THE COVID-19 ERA: APPLIED ON HURGHADA, LUXOR AND ASWAN

Page 1-63
Salama Ammar Mahmmed Ammar; Hamad Ali Batikh Hamdoun; Gihan Abd Elaal Soltan; Walaa Moustafa Mohammed Elwardany

2

دور الرشاقة الإستراتيجية في تعزيز التوجه الريادي في الفنادق

Page 1-73
حسين محمد حسين

3

THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON THE CHOICE OF INCOMING TOURISTS TO EGYPT FOR TOURISM AND HOSPITALITY SERVICE SUPPLIERS

Page 65-138
Abdelrahman Ahmed Abdelhai Abdelghani; Hebatallah Ahmed Mokhtar Taha Ahmed; Hamad Ali Batikh Hamdoun

4

تطبيق نظم إدارة المخلفات في السياحة الخضراء ومدي تأثيرها على الجذب السياحي

Page 75-104
حنان أحمد علي عيد جودة

5

أثر التحول الرقمي على جودة الخدمات السياحية لزائري المملكة العربية السعودية بغرض العمرة والحج أو الترفيه

Page 105-164
سلطان محمد صالح الخزيم

6

CUSTOMER SATISFACTION TOWARD FOOD TRUCK SERVICES IN EGYPT

Page 139-190
Nancy J. Kamel

7

أهمية الإرشاد السياحي في تنشيط السياحة الدينية والأثرية لجمهورية العراق (محافظة كربلاء أنموذجا)

Page 165-210
عدنان محمد دباغ; محمد احمد عبد اللطيف; محمود عبدالله

8

THE IMPORTANCE OF USING MULTI-SENSORY IN TOURISM MARKETING: A CASE STUDY OF THE DEAD SEA, JORDAN

Page 191-221
Samer Ababneh; Mohammad Khasawneh; Isamm Almakahdmeh

9

دور التكنولوجيا في تحسين اداء وكفاءة المرشد السياحي دراسة تطبيقية على محافظة بغداد بالعراق

Page 211-257
زينب عبد الرضا; كريم احمد عبدالفتاح; رحاب محمود الشرنوبى

10

IMPLEMENTATION OF SUSTAINABILITY PRINCIPLES IN ISLAMIC ARCHITECTURE: AN ANALYTICAL STUDY IN LIGHT OF THE GREEN PYRAMID RATING SYSTEM STANDARDS

Page 232-293
Hossam Hassan Hemeda; Moataz Ahmed Marie

11

دور الأمن السيبراني في تحقيق الميزة التنافسية لفنادق الخمس نجوم بمنطقة المثلث الذهبي في الاردن

Page 259-322
محمد أحمد الطويسي; محمد عبدالفتاح زهري

12

CIRCUS ACTIVITIES IN EGYPT DURING THE ROMAN AND BYZANTINE PERIOD; AN ASPECT OF ENTERTAINMENT AND HERITAGE

Page 295-348
Engy Fekry Abd Elshahed Abd Elmalk

13

التسويق المباشر وأثره علي اتخاذ السائحين لقرار الشراء "دراسة تطبيقية علي مراكز الغوص والأنشطة البحرية "

Page 323-401
هويدا حامد عبد النعيم محمد; دعاء سمير حزه; غادة علي حمود

14

CULTURAL HERITAGE THEMATIC-BASED INTERPRETATION AS AN APPROACH FOR ENHANCING HERITAGE TOURISM IN EGYPT

Page 349-401
Hassan Badawy; Noha Abou El Gheit

15

A HEADLESS SEATED STATUE AT ISMAILIA MUSEUM: (NO. 2597)

Page 403-457
Samar Mohamed Mosleh; Maher Hammam Mohamed

16

المسئولية المجتمعية في المتاحف: دراسة حالة لمتحف الفن الإسلامي والمتحف القبطي

Page 403-461
معتز أحمد مرعى; نادر ألفي ذكري سعد

17

THE EFFECT OF TOURIST GUIDES' JOB SATISFACTION TO ENHANCE THE QUALITY OF TOURISM SERVICES: WORK OBSTACLES AS A MEDIATOR

Page 459-521
Gamal El-Din Abdel Razek; Amr Mohamed Khairy; Heba Abdallah Elkarmouty; Sara Ahmed Abdelfatah

18

THE DEARTH OF KUWAITI GRADUATES IN KUWAIT’S HOSPITALITY AND TOURISM SECTOR

Page 523-553
Fayez Abdulrahman Saleh Alraish