iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 22, Issue 71.1, July 2025
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
1.64 MB
|
View on SCiNiTO
2
المعـوقـات التـي تـؤثـر علـى تطبيـق بـرنـامـج التعليـم الشامـل مـن وجهــة نظــر معلمـي التعليـم العـــام Barriers to the Implementation of Inclusive Education for Students with Disabilities: Perspectives of General Education Teachers
Page
1-39
نوره الخطيب
View Article
|
PDF
1.88 MB
|
View on SCiNiTO
3
فعـــاليـــــة استخـــدام العـلاج باللعـــب والمـــوسيقـــــى للأطفـــــال ذوي طيـــــف التــوحـــــد The effectiveness of using play and music therapy for children with autism spectrum disorder
Page
41-53
ايمان المحيسن
View Article
|
PDF
580.18 K
|
View on SCiNiTO
4
تحـديـات التـأهيـل المهنـي للأشخـاص ذوي صعـوبـات التعلــم فـــي المملكـــة العـــربيـــة السعـــوديــــــةChallenges of Vocational Rehabilitation for Individuals with Learning Disabilities in the Kingdom of Saudi Arabia
Page
55-95
دارين الحربي; ليلى الشريف
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
5
تصـورات أخصـائيـات التخاطب حول توظيـف الفصـول الافتراضية لتنميـة المهـارات النطقيـة واللغويـة لـذوي الاضطـرابـات التـواصليـةSpeech Therapists' Perceptions on the Use of Virtual Classes for Developing Speech and Language Skills for Individuals with Communication Disorders
Page
97-139
اميرة الزهراني; غادة الحربي
View Article
|
PDF
1.13 MB
|
View on SCiNiTO
6
التَّحــديــات التــي تــواجــه مُعلمــات الطــالبــات الصُّــــم أثناء استِخدام نظام التّعليم عن بُعد في ظِل الأزمات بمحافظة جدة Challenges Facing Teachers of Deaf Students Using Distance Learning during Crises in Jeddah Governorate
Page
141-187
سماهر الثوعي; عبدالهادي حيمور
View Article
|
PDF
2.14 MB
|
View on SCiNiTO
7
تصوُّرات معلمي ومعلمات صعوبات التَّعَلُّم في المرحلة الابتدائية لنمــوذج الاستجــابــة للتــــدخّــــُل: دراســــة نــــوعيــــةPerceptions of Primary School Teachers of Students with Learning Disabilities of the Response to Intervention Model: a Qualitative Study
Page
189-255
شيماء السحاري; محمد الحويطي
View Article
|
PDF
1.97 MB
|
View on SCiNiTO
8
تحديات برامج دمج الطلاب ذوي اضطراب طيف التوحد واستراتيجيات التغلب عليها في مدارس التعليم العام من وجهة نظر المعلمين بمــدينــة الــريــاضChallenges of Integrating Students with Autism Spectrum Disorder and Strategies to Overcome Them in Public Schools from the Perspective of Teachers in Riyadh
Page
257-294
الهنوف الفلاج
View Article
|
PDF
1.33 MB
|
View on SCiNiTO