EKB Journal Management System
Keywords = Big data
Number of Articles: 67

1

مستوى تطبيق البيانات الضخمة على أدوات الاتصال التسويقي الرقمي في شركات الاتصالات السعودية من منظور استراتيجي بالاعتماد على نموذج هرم المعرفة

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 02 March 2023
نورة AlHilal

2

The Impact of Digital Transformation on Organizational Performance in the Banking Sector in Egypt with Application on the Agricultural Bank of Egypt"

Volume 3, Issue 9, April 2024
نهاد حسين الجمل; عثمان بيومى العاصى

3

-Unveiling the Power of Big Data: A Comprehensive Review of its Role in the Banking Sector

Volume 24, Issue 1, March 2024, Page 29-41
Abeer A. Amer

4

التحليل المرئي للبيانات الضخمة في المكتبات بإستخدام Hadoop وTableau

Volume 4, Issue 1, January 2024, Page 15-40
أيمن حمادي

5

تفاعل الجمهور مع المضامين المتعلقة "بالحرب على غزة 2023" عبر الصفحات الإخبارية على مواقع التواصل الاجتماعي: دراسة في إطار البيانات الضخمة وفق أسلوبي تحليل المشاعر ونمذجة الموضوعات

Volume 69, Issue 3, January 2024, Page 1445-1506
حسام فايز

6

أدوات منصات إدارة البيانات الذكية ودورها في نجاح الحملات الاعلانية

Volume 2024, Issue 86, January 2024, Page 33-78
وفاء صلاح عبد الرحمن

7

Methods of Integration between Big Data Management and Blockchain Technology

Volume 5, Issue 2, December 2023, Page 73-131
Abeer Helal Abd Elaal Mohamed

8

The impact of big data analysis on talent analysis

Volume 37, Issue 4, December 2023, Page 1473-1497
امل محمد عبدالعال عبدالرحمن عبدالعال

9

العلاقة التفاعلية بين التوأم الرقمي وأنشطة التصميم الصناعي

Volume 8, Issue 42, November 2023, Page 733-750
أسماء جمال الجز; نرمين الجداوي; اسامة علي ندا

10

محددات الإفصاح عن المعلومات المستقبلية وأثرها علي التصنيف الائتماني للشركات المدرجة في البورصة : الدور المعدل للبيانات الضخمة

Volume 5, Issue 4, October 2023, Page 352-429
أحمد محمد على أبو سمك

11

Utilizing Artificial Intelligence in Digital Out-of-Home Advertising

Volume 13, Issue 4, July and August 2023, Page 417-425
Mai Mahmoud Radwan Sayoh

12

الاتجاهات البحثية لاستخدامات الذكاء الاصطناعي في التسويق

Volume 2023, Issue 84, July 2023, Page 1871-1898
رحاب عبد المعز عبدالله

13

Examining the Adoption Barriers of Big Data Applications from the Perspective of Tourism Authorities in Egypt

Volume 13, Issue 13, June 2023, Page 81-124
Tamer M. Elsawy; Nehal Eltayeb

14

البيانات الضخمة وتحليلاتها: مراجعة علمية

Volume 2, Issue 2, April 2023, Page 205-239
الحسن شعبان احمد

15

دور تقنيات الذكاء الاصطناعي والبيانات الضخمة في رفع كفاءة الأساليب التسويقية الرقمية من وجهة نظر خبراء التسويق

Volume 2023, Issue 82, January 2023, Page 1431-1467
هاني إبراهيم البمباوي

16

أثر التفاعل بين توقيت تقديم الدعم والأسلوب المعرفي ببيئة تعلم افتراضية قائمة على تطبيقات الحوسبة السحابية في تنمية مهارات تحليل واستخدام وتوظيف البيانات الضخمة واتخاذ القرار لدى أخصائي المكتبات والمعلومات

Volume 3, Issue 1, January 2023, Page 155-204
جمال صلاح امام امام

17

تأثير تكنولوجيا التحول الرقمى على جودة أعمال المراجعة

Volume 7, Issue 1, January 2023, Page 417-457
مـلاك فايـز ضيف; شحاته السيد شحاته; دميانه ناثان

18

Big Data in Egyptian Travel Agencies: Enabling Factors (TOE), Adoption Readiness and Adoption Intention

Volume 3, Issue 1, January 2023, Page 71-92
Mahmoud Ahmed Aboushouk; Mahmoud Moawad Tamamm

19

The Interplay between Big Data and Sustainable Performance Management with Multiple-Case Studies

Volume 1, Issue 1, January 2023, Page 1-19
Riham Shaltout; Samir Riad Helal; Ahmad Abdel-Salam Abu-Musa; Michael Grüning

20

Semantic based pandemic prediction using big data

Volume 1, Issue 1, December 2022, Page 49-58
Asmaa AbuBakr; Kamal Eldahshan; Eman Karam Elsayed; Hend Mancy

21

A Proposed Big Data Analytics Quality (BDAQ) Model for Improving Firm Performance with a Case Study

Volume 9, Issue 2, December 2022, Page 172-218
Mohamed Ali Mostafa Hagar; samir reyad hilal; mohamed farid mersal

22

Processing big data in Egyptian universities using cloud computing applications: a descriptive analytical study

Volume 9, Issue 4, December 2022, Page 284-290
Norhan Sami Morsy

23

DEVELOPING A NEW BUSINESS OPPORTUNITIES VIA ARTIFICIAL INTELLIGENCE: NEW STRATEGIC MANAGEMENT MODEL

Volume 52, Issue 4, December 2022, Page 677-706
Sayed Mahmoud El Sayed El Khouly; Kareem Yasser; Engy Ahmed Yehia

24

Big Data Analytics Application in EGYPTAIR: Perceived Benefits, Skills and Development

Volume 14, Issue 2, December 2022, Page 1-15
Ahmed Mabrouk Moftah Attia; Wafaa Ahmed Elias; Hussein Abdel Wahab Abdel Rady

25

Big Data Analytics and Firm Performance: An Empirical Investigation of Direct and Mediating Effects

Volume 44, Issue 4, October 2022, Page 37-77
داليا مرسى محمد حسن رشيد

First Page Previous Page 1 2 3 Next Page Last Page