iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 10, 38 الجزء الثانى, September 2020
1
نشرة العدد
Page
1-13
تقديم: أ.د/ جميل الصمادي
View Article
|
PDF
950.67 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج الواقع المعزز (Anatomy 4D) لتحسين التحصيل الأکاديمي وزيادة الاستقلالية للطلاب الصم عبر الأجهزة اللوحية في مادة العلوم The effectiveness of the augmented reality program (anatomy 4D) to improve academic achievement and increase the independence of deaf students across tablets in the science subject
Page
1-38
أحمـــد نبــوي عبــده عيســى
View Article
|
PDF
1.02 MB
|
View on SCiNiTO
3
فعالية استخدام الرموز الثابتة والمتحرکة في القصص الرقمية ثنائية اللغـة على تحسـين الفهم القرائي الحرفي المباشر لدى الطالبات الصم The Effectiveness of Using Static and Dynamic Symbols in digital bilingual storybook reading app to Improve the literal Reading Comprehension of Deaf Students
Page
39-69
سـاره مـحمـــد الـبوزيـــــد
View Article
|
PDF
1.28 MB
|
View on SCiNiTO
4
اضطرابات القلق والاکتئاب لدى الأطفال والمراهقين ذوى الإعاقة الفکرية البسيطة Anxiety and Depression in Children and Adolescents with Mild Intellectual Disabilities
Page
97-129
إيـــرينــى سميــــر غبــريــــال
View Article
|
PDF
931.6 K
|
View on SCiNiTO
5
فعاليَّة برنامج باستخدام تحليل السلوک التطبيقيّ فـي إکســاب مهــارات مــا قبــل المــدرســة للأطفــال ذوي الإعــاقــة الفکــريَّــة The Effectiveness of a program using the applied behavior analysis to acquire pre-school skills for children with intellectual disabilities
Page
131-158
هنـد حســن الثبيتـي; منـى حلمـي طلبـــة
View Article
|
PDF
962.92 K
|
View on SCiNiTO
6
المناصرة الذاتية في الکتابة وأهميتها فــي التخطيــــط الانتقــــــالــــي للطلبــــة من ذوي الاضطرابات السلوکية والانفعالية The importance of self-advocacy in writing for emotional and behavioral disorders in order of transitional planning
Page
159-178
لطيفـــة أحمــد عبـدالعـزيـز الملحــم
View Article
|
PDF
724.53 K
|
View on SCiNiTO