iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 22 الجزء الثانى, January 2018
1
نشرة العدد
Page
1-14
View Article
|
PDF
779.72 K
|
View on SCiNiTO
2
واقع ومشکلات تقييم وتشخيص التلاميذ الصُّم وضعاف السمع بمعاهد وبرامج التربيَّة الخاصة من وجهة نظر الأخصائيين والمعلمين The reality and problems of evaluation and diagnosis of deaf and hearing-impaired students in special education institutes and programs from the point of view of specialists and teachers
Page
1-34
علي بن حسن الزهراني; أضــواء بنـت ثــامر المـدعــوج
View Article
|
PDF
1013.87 K
|
View on SCiNiTO
3
فعالية المدخل ما وراء المعرفي في تحسين الوعي بالعمليات ما وراء الابتکارية ومستوى التحصيل الدراسي في مادة التربية الاجتماعية والوطنية والاتجاه نحوها لدى التلميذات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم The effectiveness the of the Metacognitive Approach in improving the Awareness of Meta-creativity processes and the level of educational ac
Page
35-98
سربناس ربيع عبدالنبي وهدان
View Article
|
PDF
1.12 MB
|
View on SCiNiTO
4
تقـــويـــم أداء معلمـــي الـــتربيـــة الفکـــريـــة في ضـــوء المعـــايير المهنية لمجلـــس الأطفـــال غـــير العـــاديين The Performance Evaluation Of Intellectual Education Teachers in the Light of Standards of The Council of Exceptional Children CEC
Page
99-145
ناصر بن سعد العجمي; مـــرام مسنــد الصيفــي
View Article
|
PDF
1.09 MB
|
View on SCiNiTO
5
فعالية التعلم الذاتي باستخدام الايباد في تنمية المهارات اللغوية لدى طالبات الصف الثالث إعاقة فکرية بسيطة في الاحساء The effectiveness of self - learning by using children in the development of language skills among third - grade students is a simple intellectual disability in Al – Ahsa
Page
147-181
خلود بنت علي حسن اليامي; لطيفة بنت أحمد عبدالعزيز الملحم
View Article
|
PDF
678.46 K
|
View on SCiNiTO
6
قلق المستقبل المهنى والرضا عن التخصص الدراسى کمنبئات بالتحصيل الأکاديمى لدى طلاب شعبة التربية الخاصة بجــــامعــــة قنــــاة الســــويــــس Vocational Future Anxiety and Satisfaction with Academic Major as predictors of Academic Achievement among Students of Special Education Division at Suez Canal University
Page
183-230
أمــل محمــد حسـن غنــايــم
View Article
|
PDF
789.93 K
|
View on SCiNiTO