iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 21 الجزء الثالث, November 2017
1
أثر برنامج تدريبي بالوسائط المتعددة لتنمية بعض مهارات الذکاء الوجداني لدى عينة من ذوى الإعاقة السمعية وأثــر ذلـک علـى تقـــديـر الـــذات لـــديهـــم The impact of a multimedia training program on developing some emotional intelligence skills among a sample of students with hard of hearing and their impact on self esteem
Page
1-39
رزق عبد الحميد محمد فتوح
View Article
|
PDF
716.87 K
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج تدريبي لتنمية الوعي الفونولوجي في تحسين القدرة على القراءة لدى التلميذات زارعات القوقعة في المرحلة الابتدائية بمدينة الرياض The Effectiveness of the Training Program for The Development of the Phonological Awareness to Improve the Ability to Read with the Students with Cochlear Implants in the Elementry School in Riyadh
Page
41-74
علي بن حسن الزهراني; حمده بنت بليه اليامي
View Article
|
PDF
601.79 K
|
View on SCiNiTO
3
تأثير الضغوط العملية على الدافعية المهنية لدى معلمات صعوبات التعلم Effects of Work Pressures on Professional Motivation of Teachers of Learning Disabilities
Page
75-107
سعــاد نـاصــر الــبراک
View Article
|
PDF
751.32 K
|
View on SCiNiTO
4
فــاعليــة بـرنــامـج إثــرائـي قــائـم علـى نظـريــة تــريـز فـي خفــض صعــوبــات التعلــم فـي الـريـاضيــات The effectiveness of an enrichment program based on the theory of TRIZ in reducing learning disabilities in mathematics
Page
109-140
فاطمة بنت محمد القحطاني
View Article
|
PDF
674.45 K
|
View on SCiNiTO
5
إدارة وتنظيم برامج التعليم العالي لذوي الإعاقة في ضوء رؤية المملکة العربية السعودية 2030م Management and organization of higher education programs for people with disability in the light of the vision of Saudi Arabia 2030
Page
141-166
نوره بنت عبد الرحمن بن عبد الله الـفـطـيمـاني
View Article
|
PDF
480.29 K
|
View on SCiNiTO
6
الکفاءة والسُّلوک الأکاديميّ للتَّلاميذ زارعي القوقعة وضعاف السَّمع والسَّامعين في مدارس التَّعليم العام Academic competence and behaviour of Stuednts with Cochlear Implants and Hard of Hearing and Listeners in General Education Schools Primary
Page
205-265
علي بن حسن الزهراني; عبـدالعـزيز علـي هــادي
View Article
|
PDF
999.97 K
|
View on SCiNiTO