EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 3, 10 الجزء الثانى, January 2016  XML

1

نشرة العدد

Page 1-9

2

فاعلية استخدام تطبيق (نان وليلي) التعليمي على جهاز الآيباد(I pad) في تعليم الحروف الهجائية مع التلاميذ ذوي الإعاقة الفکرية: دراسة الحالة الواحدة Single Subject Design The Effectiveness of The Use of “Nan & Lili” The Tutorial Application On The IPad Device (IPad) To Teach The Alphabet With Students With Intellectual Disability: Single Subject Design Study

Page 1-40
ناصر بن سعد العجمي; عبدالهادي بن محمد اليامي

3

الضغوط المهنية لمعلمي التربية الخاصة في ضوء بعض المتغيرات (دراسة عبر ثقافية) Special Education Teachers' Professional Stress in the Light of Some Variables ( A Cross-Cultural Study )

Page 41-80
علي عبدالله علي مسافر

4

فعالية برنامج تدريبي في تنمية مهارات الوعي الفونولوجي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد وأثره في تحسين مهارات القراءة لديهم The effectiveness of a training program in the development of phonological awareness skills of children with autism spectrum disruption and its impact on improving the reading skills they have

Page 81-124
سالي حسن حسن حبيب

5

مستوى الالتزام التنظيمي لدى مشرفي التربية الخاصة ومعوقاته وآليات تعزيزه في ضوء بعض المتغيرات Special Education Supervisors' Organizational Commitment in RiyadhIn light of some variables

Page 125-160
نهلة بنت ابراهيم بن عبدالعزيز السبيعي; غادة بنت عبدالرحمن بن عثمان العمر

6

مستوى الذکاءات المتعددة لدى عينة من التلاميذ ذوي صعوبات التعلم بمدارس التعليم العام بالمرحلة الابتدائية بجدة وعلاقته ببعض المتغيرات ( دراســـة مسحيـــة) Level of Multiple Intelligence in a Sample of Pupils with Learning Disabilities in Public Primary Stage in Jeddah

Page 161-197
مجدة السيد علي الکشکي; لجــين محمــود سنــدي

7

اتجاهات الأطباء نحو تقديم الخدمات الطبية لذوي الإعاقة الحرکية في منطقة تبوک بالمملکة العربية السعودية Doctors' attitudes towards the provision of medical services for people with dynamic disabilities in Tabuk, Saudi Arabia.

Page 199-237
رويــــدا العطــــوي

8

فعالية برنامج إرشادي لتنمية وعي الطلاب المعلمين بمخاطر إساءة معاملة الأطفال ذوى الاحتياجات الخاصة EFFECTIVENESS OF A PROPOSED PROGRAM IN THE DEVELOPMENT STUDENT TEACHERS' AWARENESS OF THE DANGERS OF ABUSING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

Page 139-287
هــدى شعبـان محمـد; محمـد أحمـد حمــاد