iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 123, Issue 123, July 2020, Page 1-360
1
المعلومات العلمية للعدد
Page
1-20
ماهر إسماعيل صبري
View Article
|
PDF
526.42 K
|
View on SCiNiTO
2
" فاعلية أساليب التلعيب عبر المنصات الرقمية في تنمية دافعية الإنجاز الأکاديمي لدى طالبات کلية التربية بجامعة جدة" "Proposed Model to Employ Some Gamification Techniques Via Massive Open Online Courses (MOOCs) and its Eeffectiveness in the Developing of Academic Achievement Motivation toward Learning among Students in the Faculty of Education at Jeddah University"
Page
21-58
أ . افنان حميد الصبحي; د. رانية يوسف سليم صدقة
View Article
|
PDF
766.95 K
|
View on SCiNiTO
3
دور المشاريع التربوية المشارکة بجائزة السلطان قابوس للتنمية المستدامة في تنمية مهارات ريادة الأعمال لدى طلبة مدارس التعليم ما بعد الأساسي بمحافظة شمال الشرقية في سلطنة عُمان. The role of educational projects participating in the Sultan Qaboos Prize for Sustainable Development in developing entrepreneurial skills among students of post-basic education
Page
59-92
د. حسام الدين السيد محمد ابراهيم; أ. تــرکـي بـن خـالـد بـن سعيـد النـافعـي
View Article
|
PDF
676.74 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج تدريبي قائم على مکونات الذکاء الأخلاقي في تنمية الاندماج الأکاديمي وخفض مستوى التنمر الإلکتروني لدى طلاب المرحلة الثانوية The Effectiveness of a Training Program based on the Components of Moral Intelligence in Developing Academic Engagement and Decreasing the Level of Cyberbullying Among High School Students
Page
93-154
د. محمد سيد محمد عبد اللطيف
View Article
|
PDF
774.45 K
|
View on SCiNiTO
5
تقييم اعتقادات وممارسات معلمات اللغة الانجليزية في المرحلة الثانوية المتعلقة بالوجبات المنزلية The Beliefs of Female English Language Teachers at the Secondary Stage Related to Homework
Page
155-172
د. ريا إبراهيم البليهي
View Article
|
PDF
397.07 K
|
View on SCiNiTO
6
مدى تحقق معايير هيئة تقويم التعليم والتدريب عند معلم الحاسب الآلي في المملکة العربية السعودية The Extent to Which Public Education and Training Evaluation Commission Standards are Realized by Computer Teacher in the kingdom of Saudi Arabia
Page
173-202
أ. سالم بن قصير الزهراني; د. ماجد بن غرم الله الزهراني
View Article
|
PDF
431.33 K
|
View on SCiNiTO
7
العلاقة بين اضطرابات النطق والکلام لدى التلاميذ ضعاف السمع بالمرحلة الابتدائية واتجاهاتهم نحو القراءة في محافظة الطائف The Relationship Between Speech and Speech Disorders Among Hearing Impaired Pupils in the Primary Stage and Their Attitudes Towards Reading in Taif Governorate
Page
203-219
د. فهمي مصطفى عطية البکور
View Article
|
PDF
359.02 K
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية استخدام نموذج بايبي البنائي في تنمية قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الثالث المتوسط The Effectiveness of Using Bybee Constructivist Model for Developing third Intermediate Female Graders' English Grammar
Page
221-266
أ. فوزيه خفير الخثعمي; د. محمد آدم حسين إبراهيم
View Article
|
PDF
825.17 K
|
View on SCiNiTO
9
أثر استخدام استراتيجية القبعات الست في تنمية مهارات الاستيعاب القرائي في اللغة الانجليزية لدى طالبات الصف الثالث الثانوي The Effect of Using the Six Hats Strategy on the Development of EFL Female Third Secondary Students' Reading Comprehension Skills
Page
267-298
أ . سعاد سعيد محمد الشمراني; د. محمد آدم حسين ابراهيم
View Article
|
PDF
450.75 K
|
View on SCiNiTO
10
فاعلية برنامج تديبي قائم على نظرية الحل الابتکاري للمشکلات " TRIZ" في تنمية المرونة المعرفية ومفهوم الذات الأکاديمية لدى طلاب الدرسات العليا بکلية التربية النوعية بالمنيا The Effectiveness of a Training Program Based on the Theory of Inventive Problem Solving "TRIZ" in Developing Cognitive Flexibility and Academic Self-Concept among Graduate Students at
Page
299-340
د. محمد عبدالعزيز نورالدين
View Article
|
PDF
630.46 K
|
View on SCiNiTO
11
أثر استخدام نموذج Gordon في تدريس الکيمياء على اکتساب عمليات العلم لدى طالبات الصف الأول الثانوي بمکة المکرمة The Effect of Using the Gordon Model in the Teaching Chemistry on the Acquisition of Science Processes for First year Secondary School Students in Makkah
Page
341-360
د. هنيه عبد الله سراج سعداوي
View Article
|
PDF
385.88 K
|
View on SCiNiTO