EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 24, Issue 2, January 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-10

2

فاعلية إستراتيجيات نظرية الذکاءات المتعددة في تنمية الاستيعاب المفاهيمي الرياضي لدى طلاب المرحلة الابتدائية في جدة Effectiveness of the Theory of Multiple Intelligences Strategies in Developing Mathematical Conceptual Understanding of Elementary Stage Students in Jeddah

Page 7-44
عبد الملک بن مسفر حسن المالکي; عبد الله بن علي هزاع الشمراني

3

دور معلمي الرياضيات في تنمية مهارات التفکير الناقد لدى طلابهم. The role of mathematics teachers in developing critical thinking skills among their students

Page 45-79
غرم الله مسفر الغامدي; علي محمد حُمَّدي

4

استراتيجية مقترحة قائمةعلى العصف الذهني وحل المشکلات لتنميةعادات العقل ومهارات التفکيرالناقد في الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية A Suggested Strategy Based on Brainstorming and Problem Solving for Developing Mind Habits and Critical Thinking Skills in Mathematics for Primary School Students

Page 80-151
فايز محمد منصور محمد

5

برنامج قائم على التلمذة المعرفية في تدريس الرياضيات لتنمية التنور الرياضي وخفض التجول العقلي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية A Program Based on Cognitive Apprenticeship in Mathematics Instruction for Developing Mathematical Literacy and Reducing Mind Wandering among Primary School Students

Page 152-206
أسامة محمود محمد الحنان

6

فاعلية وحدة مطورة في الرياضيات قائمة علي مدخل STEM ومعايير الممارسة الرياضية CCSSM لتحسين قدرة تلاميذ المرحلة الإعدادية على حل المشکلات الرياضية الحياتية The Effectiveness of an Advanced Unit based on STEM approach and Mathematical Practice Standards CCSSM for Developing the ability of middle school students to solve real-life mathematical problems

Page 207-272
مروة نبيل عبد النبي الأحول

7

تقييم الممارسات التدريسية لمعلمي الرياضيات في ضوء متطلبات تنمية الأبعاد العقلية للبراعة الرياضية لدى طلاب المرحلة المتوسطة Evaluation of instructional practices for mathematics teachers in light of the requirements for developing the intellectual dimensions of mathematical proficiency among middle school students

Page 273-299
محمد عواض ساير القرشي

8

تصورات معلمي الرياضيات في سلطنة عُمان نحو التطوير المهني القائم على بحث الدرس Lesson Study وعلاقتها ببعض المتغيرات Perceptions of mathematics teachers in the Sultanate of Oman towards the Lesson Study-Based Professional Development and its relationship with some variables

Page 300-326
محمد بن سعيد بن حمد الغافري; ناصر بن سعيد بن سيف العنبوري