iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 24, Issue 2, January 2021
1
نشرة العدد
Page
1-10
View Article
|
PDF
399.45 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية إستراتيجيات نظرية الذکاءات المتعددة في تنمية الاستيعاب المفاهيمي الرياضي لدى طلاب المرحلة الابتدائية في جدة Effectiveness of the Theory of Multiple Intelligences Strategies in Developing Mathematical Conceptual Understanding of Elementary Stage Students in Jeddah
Page
7-44
عبد الملک بن مسفر حسن المالکي; عبد الله بن علي هزاع الشمراني
View Article
|
PDF
1.47 MB
|
View on SCiNiTO
3
دور معلمي الرياضيات في تنمية مهارات التفکير الناقد لدى طلابهم. The role of mathematics teachers in developing critical thinking skills among their students
Page
45-79
غرم الله مسفر الغامدي; علي محمد حُمَّدي
View Article
|
PDF
787.09 K
|
View on SCiNiTO
4
استراتيجية مقترحة قائمةعلى العصف الذهني وحل المشکلات لتنميةعادات العقل ومهارات التفکيرالناقد في الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية A Suggested Strategy Based on Brainstorming and Problem Solving for Developing Mind Habits and Critical Thinking Skills in Mathematics for Primary School Students
Page
80-151
فايز محمد منصور محمد
View Article
|
PDF
873.38 K
|
View on SCiNiTO
5
برنامج قائم على التلمذة المعرفية في تدريس الرياضيات لتنمية التنور الرياضي وخفض التجول العقلي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية A Program Based on Cognitive Apprenticeship in Mathematics Instruction for Developing Mathematical Literacy and Reducing Mind Wandering among Primary School Students
Page
152-206
أسامة محمود محمد الحنان
View Article
|
PDF
1.09 MB
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية وحدة مطورة في الرياضيات قائمة علي مدخل STEM ومعايير الممارسة الرياضية CCSSM لتحسين قدرة تلاميذ المرحلة الإعدادية على حل المشکلات الرياضية الحياتية The Effectiveness of an Advanced Unit based on STEM approach and Mathematical Practice Standards CCSSM for Developing the ability of middle school students to solve real-life mathematical problems
Page
207-272
مروة نبيل عبد النبي الأحول
View Article
|
PDF
1.24 MB
|
View on SCiNiTO
7
تقييم الممارسات التدريسية لمعلمي الرياضيات في ضوء متطلبات تنمية الأبعاد العقلية للبراعة الرياضية لدى طلاب المرحلة المتوسطة Evaluation of instructional practices for mathematics teachers in light of the requirements for developing the intellectual dimensions of mathematical proficiency among middle school students
Page
273-299
محمد عواض ساير القرشي
View Article
|
PDF
581.78 K
|
View on SCiNiTO
8
تصورات معلمي الرياضيات في سلطنة عُمان نحو التطوير المهني القائم على بحث الدرس Lesson Study وعلاقتها ببعض المتغيرات Perceptions of mathematics teachers in the Sultanate of Oman towards the Lesson Study-Based Professional Development and its relationship with some variables
Page
300-326
محمد بن سعيد بن حمد الغافري; ناصر بن سعيد بن سيف العنبوري
View Article
|
PDF
825.62 K
|
View on SCiNiTO