iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 19, Issue 19, June 2021, Page 1-310
1
المعلومات العلمية للعدد
View Article
|
PDF
629.73 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج قائم على الدراما الاجتماعية في اکتساب طفل الروضة بعض المفاهيم الاقتصادية The effectiveness of a program based on social drama in the preschooler's acquisition of some economic concepts
Page
1-73
ولاء محمد عطية محمد هيبة
View Article
|
PDF
1.31 MB
|
View on SCiNiTO
3
برنامج قائم على أنشطة الرياضيات لتنمية التذوق الجمالي والذکاء الوجداني لدى طفل الروضة A Program Based on Mathematics Activities for Developing Aesthetic Appreciation and Emotional Intelligence Among Kindergarten Children
Page
74-156
ريهام المليجي; رانيا الجندي
View Article
|
PDF
1.47 MB
|
View on SCiNiTO
4
سمة التفاؤل وعلاقتها باضطراب الهلع المترتب على جائحة فيروس کورونا المستجد (Covied- 19) في ضوء علاقتها ببعض المتغيرات (سن الأم، مستواها التعليمي وعملها) لدى أمهات الأطفال بمرحلة الرياض The trait of optimism and its relationship to panic disorder resulting from the emerging corona virus (Covied-19) of mothers of children in the Kindergarten stage
Page
157-221
سهير إبراهيم عبد ميهوب
View Article
|
PDF
1.02 MB
|
View on SCiNiTO
5
برنامج تدريبي لتنمية مهارات التفکير التحليلي لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم Training program to develop analytical thinking skills in kindergarten children with learning disabilities
Page
222-252
سليمان محمد سليمان أباظة; أمل محمد حسونة; سماح السعيد السيد اللبودي
View Article
|
PDF
1000.06 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج قائم على استخدام أنشطة منتسوري لتنمية الإدراک الحسي لدى أطفال الروضة المعاقين بصرياً Effectiveness of a program based on the use of Montessori activities to develop the sensory perception for visually disabled kindergarten children
Page
253-323
هدى محمد قناوي; منى جابر محمد رضوان; مروة محمد محمد عبد الصمد
View Article
|
PDF
1.55 MB
|
View on SCiNiTO
7
برنامج قائم على الأنشطة المتکاملة في تنمية بعض آداب السلوک الاجتماعي للأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة A program based on integrated activities in developing some social etiquette for children with mild mental disabilities
Page
324-358
أماني إبراهيم الدسوقي محمد; إيناس السيد سادات البصال; مي محمد إبراهيم الدسوقي مجاهد
View Article
|
PDF
1011.88 K
|
View on SCiNiTO
8
برنامج إرشادي لتنمية الثقة بالنفس لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم A Guidance program to develop self-confidence in kindergarten children with learning disabilities
Page
359-385
أمل محمد حسونة; شرين محمد دسوقي; فاطمه الزهراء السعيد السيد اللبودي
View Article
|
PDF
1.02 MB
|
View on SCiNiTO
9
دراسة مقارنة بين الأطفال الممارسين للألعاب الرياضية والأطفال الممارسين للألعاب الإلکترونية في المهارات الحرکية الأساسية والتواصل الاجتماعي A comparative study between children practicing sports and children practicing electronic games in basic movement skills and social Communication
Page
386-435
إيمان أحمد صالح حشاد
View Article
|
PDF
1.05 MB
|
View on SCiNiTO
10
برنامج قائم على إستراتيجية (فکر – زاوج – شارک) لتنمية سلوکيات ترشيد الاستهلاک وبعض المهارات الاجتماعية لطفل الروضة The Effectiveness of using (think-pair–share) strategy in developing kindergarten child’s consumption rationalization behaviors and some social skills
Page
436-527
نهى مرتضى رياض عباس
View Article
|
PDF
1.75 MB
|
View on SCiNiTO
11
أبحاث العدد التاسع عشر
Page
1-527
View Article
|
PDF
13.33 MB
|
View on SCiNiTO