iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 13, Issue 13, July 2022
1
تقييم معرفة المهنيين بنموذج الاستجابة للتدخل في برامج صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية بمكة Assessment of Professionals’ Knowledge of the Response to Intervention Model in Learning Disabilities Programs at the Primary Stage in Makkah
Page
1-40
أروى خليف سرور الظويفري; ضرار محمد محمود القضاة
View Article
|
PDF
1 MB
|
View on SCiNiTO
2
Using the WIDA Screener to Identify the Different levels of Students Learning English in Saudi Arabia استخدام أداة تقييم ويدا للتعرف على المستويات المختلفة للطلاب اللذين يتعلمون اللغة الإنجليزية في المملكة العربية السعودية
Page
1-32
Maryam Khalaf Alanazi
View Article
|
PDF
910.37 K
|
View on SCiNiTO
3
تقديم العدد 13
Page
1-12
بدر العتيبي
View Article
|
PDF
831.09 K
|
View on SCiNiTO
4
الخلفية الثقافية والفكرية وأثرها على تغيير مكانة المرأة السعودية (دراســـة تحليليـــة مُقـــارنــــــة) The cultural and intellectual background and its impact on changing the status of Saudi woman
Page
41-82
بشــرى محمــد الــدبيخــي
View Article
|
PDF
936.61 K
|
View on SCiNiTO
5
قياس الفاقد التعليمي في اكتساب المهارات لمادة اللغة الإنجليزية لدى طلبة التعليم الحكومي في المرحلة المتوسطة قبل وأثناء جائحة كورونا 19-Covid من وجهة نظر المعلمين والمعلمات Measuring educational loss in acquiring skills for English language course among public education students in the intermediate stage before and during the Covid 19 pandemic from the point o
Page
73-112
حســين عــائــض البلــــوي; محمد بن رزق الله الزهراني
View Article
|
PDF
1.27 MB
|
View on SCiNiTO
6
ممارسة العنف الافتراضي وعلاقته بالسلوك العدواني لدي تلاميذ المرحلة المتوسطة من وجهة نظر الأمهات بمدينة جدة The Practice of Virtual Violence and its Relationship to Aggressive Behavior Among Intermediate School Students in Jeddah from Mothers' Point of View
Page
113-160
غــادة محمــود كسنــاوي
View Article
|
PDF
894.01 K
|
View on SCiNiTO
7
جـودة الحيـاة المـدرسيـة كمـا يـدركهـا تـلامـيذ المـرحلـة الابتدائيـة بالطـائـف وعـــلاقتهـــا بتقــدير الــذات والتــوافــق الشخصــي والاجتمــاعي Quality of School Life as Perceived by Primary Stage Pupils at Taif and its Relationship with Self-Esteem; and Personal and Social Adjustment
Page
161-233
نــواف بن محمـد مبــارك العصيمـي
View Article
|
PDF
1.43 MB
|
View on SCiNiTO
8
التنمية المستدامة من منظور تكنولوجيا التعليم ودور الجامعات السعودية فـي تعزيزها من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس Sustainable Development from the Perspective of Educational Technology and the Role of Saudi Universities in Promoting it from the Point of View of Faculty Members
Page
235-264
اسامة محمد احمد سالم
View Article
|
PDF
702.99 K
|
View on SCiNiTO