EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 13, Issue 13, July 2022  XML

1

تقييم معرفة المهنيين بنموذج الاستجابة للتدخل في برامج صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية بمكة Assessment of Professionals’ Knowledge of the Response to Intervention Model in Learning Disabilities Programs at the Primary Stage in Makkah

Page 1-40
أروى خليف سرور الظويفري; ضرار محمد محمود القضاة

2

Using the WIDA Screener to Identify the Different levels of Students Learning English in Saudi Arabia استخدام أداة تقييم ويدا للتعرف على المستويات المختلفة للطلاب اللذين يتعلمون اللغة الإنجليزية في المملكة العربية السعودية

Page 1-32
Maryam Khalaf Alanazi

3

تقديم العدد 13

Page 1-12
بدر العتيبي

4

الخلفية الثقافية والفكرية وأثرها على تغيير مكانة المرأة السعودية (دراســـة تحليليـــة مُقـــارنــــــة) The cultural and intellectual background and its impact on changing the status of Saudi woman

Page 41-82
بشــرى محمــد الــدبيخــي

5

قياس الفاقد التعليمي في اكتساب المهارات لمادة اللغة الإنجليزية لدى طلبة التعليم الحكومي في المرحلة المتوسطة قبل وأثناء جائحة كورونا 19-Covid من وجهة نظر المعلمين والمعلمات Measuring educational loss in acquiring skills for English language course among public education students in the intermediate stage before and during the Covid 19 pandemic from the point o

Page 73-112
حســين عــائــض البلــــوي; محمد بن رزق الله الزهراني

6

ممارسة العنف الافتراضي وعلاقته بالسلوك العدواني لدي تلاميذ المرحلة المتوسطة من وجهة نظر الأمهات بمدينة جدة The Practice of Virtual Violence and its Relationship to Aggressive Behavior Among Intermediate School Students in Jeddah from Mothers' Point of View

Page 113-160
غــادة محمــود كسنــاوي

7

جـودة الحيـاة المـدرسيـة كمـا يـدركهـا تـلامـيذ المـرحلـة الابتدائيـة بالطـائـف وعـــلاقتهـــا بتقــدير الــذات والتــوافــق الشخصــي والاجتمــاعي Quality of School Life as Perceived by Primary Stage Pupils at Taif and its Relationship with Self-Esteem; and Personal and Social Adjustment

Page 161-233
نــواف بن محمـد مبــارك العصيمـي

8

التنمية المستدامة من منظور تكنولوجيا التعليم ودور الجامعات السعودية فـي تعزيزها من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس Sustainable Development from the Perspective of Educational Technology and the Role of Saudi Universities in Promoting it from the Point of View of Faculty Members

Page 235-264
اسامة محمد احمد سالم