iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 2021, Issue 1, 2021, Page 1-1215
1
فاعلية استراتيجية التعلم التعاوني في تنمية بعض مفاهيم الأرض والفضاء لدى أطفال الروضة The effectiveness of the cooperative learning strategy in developing some concepts of earth and space among kindergarten children
Page
1-57
امل محمد القداح; إيمان محمد جاد المولي خضير; مصعب حمدان عبد الله الليمون
View Article
|
PDF
554.64 K
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج إرشادي عقلاني انفعالي سلوكي لخفض أعراض ما بعد الصدمة لأسر أطفال مرضى السرطان The effectiveness of a rational, emotional, behavioral counseling program to reduce post-traumatic symptoms for families of children with cancer
Page
58-96
جمال عطية فايد; لمياء سعد الغرباوي; فاطمة أحمد عبدالجليل أحمد
View Article
|
PDF
508.9 K
|
View on SCiNiTO
3
واقع دمج الألعاب الإلكترونية التعليمية في دعم وتنمية ثقافة الطفل في مرحلة رياض الاطفال بدولة الكويت The reality of the integration of educational electronic games in supporting and developing the child’s culture in the kindergarten stage in the State of Kuwait
Page
97-150
أ. موزه مبارك فالح الذروه; فايز منشر الضفيري
View Article
|
PDF
584.01 K
|
View on SCiNiTO
4
تصور مقترح لاستخدام تقنيات الواقع المعزز في تنمية مهارات القراءة للمعاقين عقليا في ضوء أراء هيئة التدريس بكلية التربية للطفولة المبكرة (دراسة وصفية) A proposed vision for the use of augmented reality techniques in developing reading skills for the mentally handicapped in the light of the views of the teaching staff at the College of Early Childhood Education (descriptive s
Page
151-221
إبراهيم محمد أبو زيد حسن
View Article
|
PDF
711.32 K
|
View on SCiNiTO
5
فعالية استراتيجية تمثيل الأدوار في تنمية مهارات تحمل المسئولية لمواجهة الضغوط الحياتية لدى طفل الروضة. The effectiveness of the role-playing strategy in developing the skills of taking responsibility to face the life pressures of the kindergarten child
Page
222-294
سحر توفيق نسيم; فاطمة شحته عايد على; أسماء أحمد عبد الحافظ على أحمد
View Article
|
PDF
843.4 K
|
View on SCiNiTO
6
تصور مقترح لبرنامج قائم على نظرية العقل(TOM) لتنمية بعض مهارات التفكير البصرى فى مرحلة الطفولة المبكرة A proposed envision for a program based on the theory of mind (TOM) to develop some visual thinking skills in early childhood The aim of this research is to create a proposed conception based on the Theory of mind (TOM) to develop some visual thinking skills In early childhood, including: Vis
Page
295-330
داليا محمود عبد المنعم خفاجى
View Article
|
PDF
480.44 K
|
View on SCiNiTO
7
استخدام التعلم الرقمي في تنمية الوعي البيئي والصحي للأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة في ضوء تقنيات التحول الرقمي The use of digital learning in developing environmental and health awareness of children with special needs in the light of digital transformation techniques
Page
331-377
ألاء أسامة طه السيد العوادلي
View Article
|
PDF
496.8 K
|
View on SCiNiTO
8
COVID 19:Mental Health of the Patient and Family Members
Page
378-400
Rejani Thudalik kunnil Gopalan; Gamal Attia Khalil Fayed
View Article
|
PDF
430.38 K
|
View on SCiNiTO
9
فاعلية برنامج تدريبي في تنمية مهارات التواصل غير اللفظي عن طريق تبادل الصورPECS)) لأمهات أطفال الشلل الدماغي الملتحقين بمرحلة التهيئة بمدارس التربية الفكرية في ضوء التحول الرقمي The Effectiveness of a Training Program in Developing Non-Verbal Communication Skills Through Photo Sharing (PECS) for Mothers of Children with Cerebral Palsy enrolled in the
Page
401-453
سالي عبد الباري عبدالفتاح أحمد الزغبي
View Article
|
PDF
580.98 K
|
View on SCiNiTO
10
فاعلية برنامج مقترح قائم على لعب الأدوار في تنمية السلوكيات الإيجابية لدى الأطفال الملتحقين بمدارس التربية الفكرية في ضوء التحول الرقمي The Effectiveness of a Role-Playing Program in Developing Positive Behaviors among Children Enrolled in Intellectual Education Schools in Light of Digital Transformation"
Page
454-499
فاطمة راضي رمضان محمد
View Article
|
PDF
532.28 K
|
View on SCiNiTO
11
برنامج قائم على مدخل منتسوري لتنمية بعض المهارات الحياتية لدي طفل الروضة A Program Based on Montessori Method to Develop Some Life Skills of Kindergarten Child
Page
500-544
أمل محمد القداح; سمية عبد الحميد أحمد; نجاح السعدي المرسى
View Article
|
PDF
579.68 K
|
View on SCiNiTO
12
فاعلية برنامج قائم على التعلم التعاوني في تنمية مفاهيم التربية المدنية لدى أطفال الروضة بمدينة مكة المكرمة The effectiveness of a program based on cooperative learning in developing civic education concepts among kindergarten children in Makkah Al-Mukarramah
Page
545-573
ابتهال بنت يحيى بن عبد الكريم ياركندي.
View Article
|
PDF
477.66 K
|
View on SCiNiTO
13
استخدام إستراتيجية الحواس المتعددة فى تنمية مهارات التعرف على كلمات اللغة الإنجليزية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم Using Multisensory Strategy to Develop some Skills of Identifying English Words in Children for Learning Disabilities
Page
574-620
سمية عبد الحميد أحمد; رحاب حمدته أبو الغيط جوهر; أسماء عبد الفتاح محمد أبو المعاطي
View Article
|
PDF
538.05 K
|
View on SCiNiTO
14
تصور مقترح لبرنامج قائم علي منهج هاي سكوب لتنمية بعض المهارات البيئية لدي طفل الروضة A proposed envision for a program based on the High Scope approach to develop some environmental skills for a kindergarten child
Page
621-662
أميرة صبري عبدالرحمن
View Article
|
PDF
569.3 K
|
View on SCiNiTO
15
استخدام أنشطة القصص الحركية في تنمية بعض المفاهيم الرياضية لطفل الروضة Using kinetic stories activities in developing some mathematical concepts for kindergarten children
Page
663-716
ندا حامد رماح; / وفاء ابو المعاطى يوسف; إيمان السيد احمد نابت
View Article
|
PDF
691.84 K
|
View on SCiNiTO
16
أثر استخدام السبورة التفاعلية في تنمية بعض المفاهيم الرياضية لدي الأطفال المعاقين عقليا القابلين للتعلم The effect of using the interactive whiteboard on developing some mathematical concepts among the mentally handicapped who are able to learn in light of digital transformation
Page
717-779
مني محمد أحمد روميه
View Article
|
PDF
637.39 K
|
View on SCiNiTO
17
مدى فاعلية تصميم برنامج قائم على مدخل منتسوري لتنمية المفاهيم والمهارات المختلفة في ضوء تأثير متغيرات التحول الرقمي والتعلم النشط The Effectiveness of Designing a Montessori -Based- Program to Develop Different Concepts and Skills in Light of the Influence of Variables of Digital Transformation and Active learning
Page
780-829
دلال عبدالله الرجيب
View Article
|
PDF
604.35 K
|
View on SCiNiTO
18
فاعلية بيئة التعلم الإلكترونية في تنمية اللغة لدي طفل الروضة في ضوء التحول الرقمي The effectiveness of the electronic learning environment in language development for kindergarten children in the light of digital transformation
Page
830-857
دينا أحمد مصطفي شارود
View Article
|
PDF
382.78 K
|
View on SCiNiTO
19
استخدام الألعاب الإلكترونية لتنمية بعض المفاهيم العلمية لدى طفل الروضة فى ضوء التحول الرقمى Title Search :"Using the electronic games to Develop Some Scientific Concepts for Kindergarten Children in the light of digital transformation
Page
858-904
سمية عبد الحميد أحمد; أمل محمد القداح; نجاح السعدي المرسى; راوية الحسانين الهنداوى يوسف
View Article
|
PDF
554.34 K
|
View on SCiNiTO
20
فاعلية أسلوب القصة الدينية المصورة في تنمية بعض القيم الإنسانية لطفل الروضة The effectiveness of the illustrated religious story style in developing certain human values of kindergarten children
Page
905-959
ندا حامد رماح; وفاء ابو المعاطى يوسف; زينب عثمان محمد أحمد
View Article
|
PDF
675.43 K
|
View on SCiNiTO
21
التوجهات التربوية الحديثة فى إعداد معلمة الطفولة المبكرة فى ضوء المتغيرات العالمية المستحدثة Modern educational trends in preparing early childhood teacher In light of the new global changes
Page
960-982
سماح رمضان مصطفى خميس
View Article
|
PDF
378.97 K
|
View on SCiNiTO
22
استخدام النموذج البنائي في تعليم الأطفال المعاقين بصرياً في ضوء التحول الرقمي Using the constructivist model in teaching visually impaired children in the light of digital transformation
Page
983-1025
سمر عادل عبد الفتاح أحمد
View Article
|
PDF
487.69 K
|
View on SCiNiTO
23
إستخدام إستراتيجية التمثيل الدرامي لتنمية مهارات التواصل والتفاعل الإجتماعي لدى طفل الروضة The Use of the Strategy of Dramatic Acting to Develop the Skills of Communication and Social Interaction among Kindergarten Child
Page
1026-1078
أمل محمد القداح; سميه عبد الحميد أحمد; فادية دميتري يوسف; مازن علي سليمان الشوابكة
View Article
|
PDF
622.72 K
|
View on SCiNiTO
24
برنامج قائم على توجهات STEM لتنمية بعض المفاهيم العلمية لدى طفل الروضة(تصور مقترح) A program based on the trends of STEM to develop some scientific concepts in the kindergarten child (A proposed perception)
Page
1079-1118
سحر توفيق نسيم; فادية ديمترى يوسف; نسيبة جمال عبد العاطي محمد
View Article
|
PDF
566.75 K
|
View on SCiNiTO
25
رؤي مستقبلية في التربية الوالدية للطفل العربي في ضوء تأثير متغيرات التحول الرقمي A future vision in parenting education for the Arab child in light of the impact of digital transformation variables
Page
1119-1158
هناء عبد المنعم عطية كامل
View Article
|
PDF
466.5 K
|
View on SCiNiTO
26
أساليب التواصل مع الأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة كأساس لدمجهم في المجتمع Methods of communicating with children with special needs basis for their integration into society
Page
1159-1177
نجلاء فتحى أحمد عبد الحليم; الشيماء فتحي أحمد عبد الحليم
View Article
|
PDF
411.7 K
|
View on SCiNiTO
27
التغيرات النفسية في زمن الوباء ودور مهارات التفكير الإيجابى كرؤية نفسية لإصلاح ما أفسدته الجائحة Psychological changes in the time of the epidemic and the role of positive thinking skills in a psychological vision to fix what has been corrupted by the pandemic
Page
1178-1215
سها عبدالوهاب بكر أبووردة
View Article
|
PDF
492.1 K
|
View on SCiNiTO