iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 29, Issue 2, December 2023, Page 334-859
1
متطلبات تفعيل دور التربية الجمالية للطفل في مواجهة التنمر بمؤسسات رياض الأطفال The Requirements of Activating the Role of Aesthetic Education of the Child in Confronting Bullying in Kindergarten Institutions
Page
334-454
أميره أحمد محمد حسن رضوان
View Article
|
PDF
1.59 MB
|
View on SCiNiTO
2
فعالية استخدام القصص المصورة في تحسين بعض مهارات التعبير الشفهي لدى أطفال متلازمة داون The effectiveness of using picture stories in improving some of oral expression skills for children with Down syndrome
Page
455-507
أماني إبراهيم الدسوقي محمد; منار شحاتة محمود أمين; سهيلة يوسف أبو المعاطي إبراهيم محمد الفره
View Article
|
PDF
1.32 MB
|
View on SCiNiTO
3
استراتيجيات تنمية الطمأنينة النفسية للأطفال ذوي صعوبات التعلم Strategies for Developing Psychological Tranquility for Children with Learning Disabilities
Page
508-570
أ.د/ عبد الناصر أنيس عبد الوهاب; الهام نسيم أحمد السيد أبو العلا
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج إرشادي في خفض سلوك الغضب وتنمية مهارات إدارة الأزمات لدى طفل الروضة في ضوء التغيرات المناخية The Effectiveness of a Counseling Program in Reducing Anger Behavior and Developing Crisis Management Skills among Kindergarten Child in the Light of Climate Change
Page
571-674
زينب أبو سريع حسن صبره
View Article
|
PDF
1.66 MB
|
View on SCiNiTO
5
نموذج دينيز (DIENES) كمدخل لتنمية المفاهيم التبولوجية ومهارات الإدراك البصري لدى أطفال الروضة DIENES Model as an Introduction to Developing Kindergarteners’ Topological Concepts and Visual Perception Skills
Page
675-748
دميانة صلاح داود حنا
View Article
|
PDF
1.84 MB
|
View on SCiNiTO
6
فعالية برنامج تدريبي قائم على الوظائف التنفيذية في تحسين التوجيه الذاتي لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية القابلين للتعليم وعلاقته بفاعلية الذات الأكاديمية لديهم The effectiveness of a training program based on executive functions in improving self-direction among educable mentally disabled children and its relationship to their academic self-efficacy
Page
749-859
نجلاء فتحي أحمد عبد الحليم
View Article
|
PDF
1.84 MB
|
View on SCiNiTO