iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 38, 181ج3, January 2019
1
ملامح بيئات تعلم المرأة الريفية لتحسين أبعاد جودة الحياة " محافظة الجيزة نموذجًا" Features rural women's learning environments to improve the dimensions of life quality "Giza as a model"
Page
11-55
رحاب أحمد إبراهيم أحمد
View Article
|
PDF
337.35 K
|
View on SCiNiTO
2
أدوار المنصات الإلکترونية E-platforms والشبکات الاجتماعيةsocial networks کبيئات تعلم تواصلية تشارکية في التعليم الإلکتروني في ضوء خبرة الطالبة The roles of the E-platforms and Social Networks as collaborative and communicative learning environments in E- learning according to student experience
Page
57-89
هالة عبد القادر سعيد السنوسي
View Article
|
PDF
299.58 K
|
View on SCiNiTO
3
المشکلات التي تواجه القيادة المدرسية في مدارس برامج الدمج بمنطقة الحدود الشمالية The Problems Encountered by the School Leaders in the Inclusion Schools in the Northern Borders Area
Page
91-145
نجلاء هاشم حريري
View Article
|
PDF
362.89 K
|
View on SCiNiTO
4
أثر طريقة التدوير المتعامد وحجم العينة في التحليل العاملي على عدد العوامل ونسبة التباين المفسر The Effect of Methods of Orthogonal Rotation and Sample Size in Factor Analysis on the Number of Factors and the Proportion of Explained Variance
Page
147-169
صبري حسن الطراونة
View Article
|
PDF
193.21 K
|
View on SCiNiTO
5
واقع توظيف برامج المحاکاة الحاسوبية وفاعليتها في التدريس لدى معلمات العلوم والرياضيات للمرحلة الابتدائية بمنطقة الرياض
Page
171-211
نوره بنت سعود الهزاني
View Article
|
PDF
284.48 K
|
View on SCiNiTO
6
تقييم برنامج دمج بطيئي التعلم في المرحلة الابتدائية من وجهة نظر المعلمين والاداريين في مدارس الدمج بالتعليم العام بين الواقع والمأمول بدولة الکويت. Evaluating the program of inclusion the slow primary education in the inclusion schools in general education in Kuwait from the perspective of teachers and administrators (a comparative study between reality and aspirations).
Page
213-244
صالح هادي العنزي; محمد سعود العجمي; سلامه عجاج العنزي
View Article
|
PDF
277.79 K
|
View on SCiNiTO
7
علاقة المناخ الأسري بسلوک التنمر لدى طلاب المرحلة الإعدادية
Page
245-298
نداء الشربيني الشربيني بسيوني
View Article
|
PDF
329.48 K
|
View on SCiNiTO
8
بيئة العمل وعلاقتها بالإبداع الإداري لدى الموظفين الإداريين بجامعة الحدود الشمالية"دراسة ميدانية" Work Environment and its relationship to the Administrative Creativity among the administrative staff at the University of Northern Borders (An Empirical study)
Page
299-363
معن بن محمد المدني
View Article
|
PDF
456.68 K
|
View on SCiNiTO
9
تصور مقترح للانتقال بالجامعات المصرية إلى جامعات الجيل الرابع في ضوء الثورة الصناعية الرابعة The conceived proposal for moving Egyptian universities to Universities 4.0 In light of the fourth industrial revolution
Page
365-417
منة الله محمد لطفى محمود أبو لبهان
View Article
|
PDF
479.1 K
|
View on SCiNiTO
10
تطوير برنامج إلکترونى لتدريب معلمى المرحلة الإعدادية على تصميم صفحات الويب التعليمية وفقاً لمبادئ التعلم النشط وأثره عل يتنمية أسلوب التعلم العميق والاستراتيجى ودافعية الإنجاز لديهم. Develop an electronic program to train middle school teachers in designing educational web pages in accordance with the principles of active learning and its
Page
419-460
أمـل شـعبان أحمـد
View Article
|
PDF
314.07 K
|
View on SCiNiTO
11
واقع الأداء المهني للأخصائي الاجتماعي المدرسي في ضوء متطلبات مجتمع المعرفة. The Professional Performance Status-quo of the School Scoail Specialist in the Light of the Knowledge Economy Requirements
Page
361-512
عادل محمود رفاعي
View Article
|
PDF
411.04 K
|
View on SCiNiTO
12
التَّوَافق الجسدي وعلاقته بالتوجُّه نحو المستقبل من وجهة نظر طالبات جامعة الأمير سطام بن عبد العزيز بالمملکة العربية السعودية. Body Compatability and its correlation towards Future Orientation from the viewpoints of Prince Sattam bin Abdul-Aziz in Kingdom of Saudi Arabia
Page
513-558
أنوار بنت حماد بن محسن الرشيدي
View Article
|
PDF
325.24 K
|
View on SCiNiTO
13
أثر برنامج تدريبي قائم على اليقظة العقلية فى الوظائف التنفيذية واضطراب الانتباه وفرط النشاط لدى تلاميذ المرحلة الإبتدائية The effect of a training program based on Mindfulness in executive functions and attention deficit and hyperactivity disorder among Primary School StudentsSabah Es-Sayed Saad Ibrahim
Page
559-604
صباح السيد سعد إبراهيم
View Article
|
View on SCiNiTO
14
أثر التفاعل بين أسلوب التقويم ونمط التغذية الراجعة التصحيحية عبر المنصــات الرقميــة في تنميـــة فاعلية الذات البحثية واتخاذ القرار المهني لدى طلاب الدراسات العليا The effect of the interaction between an evaluation method and the corrective feedback pattern via digital platforms in developing research self-efficacy and professional decision-making among
Page
605-685
زينب محمد العربي إسماعيل
View Article
|
PDF
1.08 MB
|
View on SCiNiTO
15
تصميم بيئة تدريبية قائمة على استراتيجيات التفکير وأدوات الاتصال وفاعليتها في تنمية مهارات تدريس عمليات الکتابة والتواصل الإلکتروني لدى عينة من الطلاب المعلمين Designing a Training Environment Based on thinking Strategies and communication Tools and its effectiveness in developing writing processes teaching skills and e-communication among a sample of student
Page
687-773
خلف الديب عثمان محمد; محمود محمد أحمد أبوالدهب
View Article
|
PDF
895.8 K
|
View on SCiNiTO
16
تعديل التشوهات المعرفية وأثره على القلق الاجتماعي لدى طلاب کلية الإعلام بجامعة الأزهر. Modifying Cognitive Distortions and its Effect on Social Anxiety among Students at the Faculty of Mass Communication- Al-Azhar University
Page
775-859
ممدوح محمود مصطفى بدوي
View Article
|
PDF
1021.93 K
|
View on SCiNiTO
17
Shifting from the Reductive Mechanical to the Empowering Learner Training Model: A Metacognitive-in-Action Approach to Listening Instruction التحول من الميکانيکية الاختزالية إلى نموذج التدريب التمکيني للمتعلم: مدخل ما وراء معرفي تطبيقي لتدريس الاستماع
Page
861-898
عطية السيد عطية عبد العال،; محمد سليمان سالم
View Article
|
PDF
667.13 K
|
View on SCiNiTO