EKB Journal Management System
Keywords = Advertising
Number of Articles: 71

1

The psychological impact of color on the recipient through fixed advertising

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 16 February 2024
Marwa M. shamiea; Aml S. Elkhayat; Fatma K. El-Shafey; Eman L. Mohamed; Ahd M. Fouad; Ahmed G. Hassabo

2

Psychology of the color of advertising in marketing and consumer psychology

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 13 February 2024
Rawan M. Romeh; Dalia M. Elhawary; Toqa M. Maghraby; Aya E. Elhag; Ahmed G. Hassabo

3

The Psychology of Color and Its Effect on Branding

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 13 February 2024
Toqa M. Maghraby; Aya E. Elhag; Rawan M. Romeh; Dalia M. Elhawary; Ahmed G. Hassabo

4

The Impact of Printing Technology on Advertising and Consumer Behavior

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 29 February 2024
Menna A. Alkaramani; Iman G. Elbadwy; Zainab Alazab Awad; Mariam A. Eida; Hasnaa S. Soliman; Ahmed G. Hassabo

5

فاعلية الإعلان عبر تأييد المشاهير على منصات التواصل الاجتماعي

Volume 9, Issue 45, May 2024, Page 709-743
محمد مختار متولى ساطور

6

تحديات حرية التعبير فى تصميم الإعلان

Volume 9, Issue 11, April 2024, Page 785-816
Prof. Mona Hassan Abd Allah

7

The Effectiveness of Augmented Reality Technology in the Airport Advertising

Volume 5, Issue 1, January 2024, Page 26-40
Sahar Moustafa Moustafa; Maysoon Mohamed Qutp; Samar Hany Abu Donia

8

تعرض الشباب للإعلانات الممولة المقدمة من صناع المحتوي علي منصات التواصل الاجتماعي وعلاقتها باتجاهاتهم نحوها

Volume 9, Issue 49, November and December 2023, Page 933-1018
سماح إبراهيم يوسف يوسف السعيد

9

التفکير التصميمى کمنهج للإبتکار فى مجال الإعلان لتعزيز تجربة المستخدم

Volume 8, Issue 42, November 2023, Page 692-716
نجوي يحيي العدوي العدوي; سمر أبو دنيا; ولاء حواس

10

الإعلان والواقع الاجتماعي، مقاربة سيميولوجية إعلان محمد صلاح لشركة Mountain View"" نموذجًا- دراسة سيميائية

Volume 67, Issue 1, October 2023, Page 215-288
نيفين محمد عرابي حماد

11

Utilization of Guerilla advertising strategies in health awareness campaigns in Egypt

Volume 13, Issue 5, September and October 2023, Page 181-191
Nancy Abdalla Mohmed Fakhry

12

الذكاء الاصطناعي واحد أدواته التقنية في تصميم الاعلان كمصدر للإبداع والالهام

Volume 2, Issue 3, July 2023, Page 143-167
نهلة علي

13

Stylistic Elements in Egyptian Ramadan TV Commercials: A Multimodal Discourse Analysis

Volume 11, Issue 1, July 2023, Page 1-40
Rehab Hassan Mahmoud

14

Localized or Globalized: Assessing the Localization Level of IKEA Egypt 2023 English and Arabic Websites

Volume 83, Issue 1, July 2023, Page 313-349
Rania Abdel baky Ali Allam

15

مقاومة الجمهور السعودي لإعلانات المؤثرين عبر منصات التواصل الاجتماعي- دراسة ميدانية

Volume 66, Issue 2, July 2023, Page 555-612
نورة آل هلال

16

The Use of Artificial Intelligence Art Generator “Midjourney” in Artistic and Advertising Creativity

Volume 4, Issue 2, June 2023, Page 42-58
Dena Magdy Hanna

17

أبعاد النشاط الإعلاني للمؤثرين على منصات التواصل الاجتماعي

Volume 3, Issue 15, June 2023, Page 240-268
محمد مختار متولى ساطور

18

تأثير الاستمالات التي يوظفها الإعلان الأخضر بوسائل التواصل الاجتماعية على النوايا السلوكية للشباب الجامعي (دراسة تجريبية)

Volume 22, Issue 2, April 2023, Page 493-539
مروة صبحي محمد

19

The Integrated Relation between Advertising Content and Dramatic Performance Embodying the “Refugee Crisis”

Volume 13, Issue 2, March and April 2023, Page 75-100
Abeer Hassan Abdo; DR. MARWA ADEL ATTIA; Esraa Mohammed Tawfik Amin

20

التأکيد على دور الذکاء الإجتماعى فى تصميم الإعلان

Volume 8, Issue 38, March 2023, Page 522-532
کريمان حمدى الشال الشال; مصطفى کمال; نجوي يحيي العدوي العدوي

21

Employing Emotional Appeals to Influence the Recipients of the Advertisement

Volume 4, Issue 1, January 2023, Page 198-206
Yasmine Mohamed Rashad; Maysoon Qutp; Mostafa Kamal

22

تطور الاعلان في ما بعد الميتافيرس

Volume 2, Issue 1, January 2023, Page 93-116
نهلة علي

23

تطور صورة المرأة في الإعلانات المعاصرة

Volume 83, Issue 2, January 2023, Page 1-37
أمل قکري محمود اسماغيل

24

اتجاهات المجتمع السعودي نحو إعلانات المشاهير في شبكات التواصل الاجتماعي وانعكاساها على السلوك الشرائي

Volume 22, Issue 1, January 2023, Page 319-344
محمد بن فهد الجبير

25

Tourism advertising strategies

Volume 5, Issue 1, June 2022, Page 96-127
AbdalRahman Farid Kamal Hiekal

First Page Previous Page 1 2 3 Next Page Last Page