iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 23, Issue 8, October 2020
1
الصفحات الاولى
Page
1-6
View Article
|
PDF
480.32 K
|
View on SCiNiTO
2
أثر استخدام استراتيجيات التعلم النشط لتنمية مهارات التدريس الابداعي لدى معلمي الرياضيات للمرحلة المتوسطة في محافظة الأحمدي The effectiveness of a program which is based on the use of active learning strategies to develop the creative teaching skills of mathematics teachers in Kuwait
Page
7-32
سعود حمد المري; نادي کمال عزيز; عاطف شحاته يوسف
View Article
|
PDF
1.41 MB
|
View on SCiNiTO
3
فاعلية استخدام المحسوسات في فهم معلمين الرياضيات للمفاهيم الرياضية وأثر ذلک في تنمية التفکير الإبداعي والتحصيل لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية The effectiveness of using the sensors in understanding mathematics teachers of mathematical concepts and its impact on the development of creative thinking and achievement among elementary school students
Page
32-67
عبد الفتاح جاد مصطفي
View Article
|
PDF
720.91 K
|
View on SCiNiTO
4
أنشطة إثرائية قائمة على نظرية العبء المعرفي لتنمية مهارات التفکير الجبري وتحسين مستويات تجهيز المعلومات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Enrichment Activities Based on The Cognitive Load Theory to Developing Algebraic Thinking Skills and Improve Levels of Information Processing for Preparatory School Pupils.
Page
67-119
طاهر سالم عبد الحميد سالم; نهى محمد سليـمـــان
View Article
|
PDF
1.03 MB
|
View on SCiNiTO
5
واقع الممارسات التأملية لدى معلمي ومعلمات الرياضيات في منطقة نجران The Reality of Reflective Practices among Mathematics Teachers in Najran
Page
120-150
عبدالعزيز بن درويش بن عابد المالکي
View Article
|
PDF
765.33 K
|
View on SCiNiTO
6
أثر استخدام برنامج Geometric Sketchpad(GSP) في تدريس الهندسة لتنميــة مهارات الحس الهندسي ومهارات التفکير البصري لدى تلاميذ الصف السادس الابتدائي The Effect of Using Geometric sketchpad program (GSP) in Teaching Geometry for Enhancing Geometrical sense and Visual Thinking skills of six year Primary Stage students Prepared
Page
151-194
فايز محمد منصور محمد
View Article
|
PDF
1.5 MB
|
View on SCiNiTO
7
تطوير منهج الرياضيات في ضوء متطلبات رؤية مصر 2030 للتربية من أجل التنمية المستدامة وأثره على تنمية التميز الرياضي والهوية الوطنية لدى طلاب المرحلة الثانوية Developing mathematics curriculum in light of the requirements of Egypt''''s 2030 vision for education for sustainable development and its effect on developing mathematical excellence and national identity of seco
Page
195-282
رشا هاشم عبد الحميد
View Article
|
PDF
1.86 MB
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية نموذج التعلم التوليدي وخرائط التفکير في تنمية مهارات التفکير البصري لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية
Page
283-351
محمد أحمد متولي العطار
View Article
|
PDF
1.75 MB
|
View on SCiNiTO