EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 6, 25 الجزء الأول, July 2018  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

فعــاليـة برنـامـج تـدريبي قـائـم على أنشطـة غـرفـة المصــادر لتنمية مهارات القـراءة والکتابة لـدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of a training program based on sources room activities for the development of reading and writing skills of students with learning disabilities

Page 1-35
أحمد حجازى

3

واقــــــع استخـــــدام أســــــالــيب العقــــــاب مع ذوي الاحتياجات الخاصة واتجـاه المعلمـين نحوها The reality of using punishment methods with individuals with special needs and teachers' attitudes towards them

Page 37-79
حسام على

4

فاعلية برنامج تدريبي قائم علي استراتيجية الفلورتايم في تنمية مهارات التواصل الاجتماعي للأطفال الأوتيزم The Effectiveness of a Training Programme Based on Floor Time Strategy in the Development of Social Communication Skills Among Autistic Children

Page 81-128
محمد عبد الرحمن

5

تقييــم مـراکــز وبـرامــج زراعـــة القــوقعـــة بالمستشفيات الحکومية من وجهة نظر أولياء الأمور Evaluation of Centers and Programs of Cochlear Implantation in Government Hospitals: Parents Perceptions

Page 129-168
على حنفى; محمد المحزمة; خلف الفديد; فهد العصيمي; عادل الوهيب

6

مدى إمکانية وصول الطلاب ذوي الإعاقة الفکرية إلى منهج التعليم العام والتحديات والتعديلات اللازمة لتحقيق ذلک من وجهة نظر المعلمين Title: The extent to which students with intellectual disabilities have access to the general education curriculum and the challenges and adjustments necessary to achieve this from the point of view of teachers

Page 169-221
أسماء الطيار; خالد النجار

7

واقـــع استخـــدام التقنيـــات التعليميـــــة في برامج صعوبات التعلم من وجهة نظر المعلمات Reality of Using Educational Technologies in Learning Disabilities Programs from Teachers' Points of View

Page 223-256
وداد أبا حسين; تماضر التميمي

8

فاعلية برنامج تدريبي قائم على الألعاب التعليمية لخفض اضطراب قصور الانتباه وفرط الحرکة وتحسين التفاعل الاجتماعي لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة The training program effectiveness based on educational games to reduce attention deficit disorder and hyperactivity in improving the social interaction of students with simple mental disabilities

Page 257-293
منى جريش; رانيا البعلى

9

واقــع تطبيــق الخطــة الــتربــويــة الفــرديــة مـن وجهـة نظـر معلمــي صعـوبـات التعلــم The Implementation of Individual Educational Plan as Perceived Teachers of Learning Disabilities

Page 295-336
بـرهــان حمـــادنـة; إسمــاعيـل عــاتـي

10

تقــــــريــر عــــن أنشطــــــــة مؤسسة التربية الخاصة والتأهيل SERO

Page 345-346
هـــالـة سليمـــان

11

تقــــريــر عــن رســائــل علميــة رســــالــــة دکتوراه بعنــــــوان Teachers’ Perceptions about Parent Involvement in The Education of Children with Mild Cognitive Disabilities in Saudi Arabia

Page 337-343
حمـــود المغــيره