iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 25 الجزء الأول, July 2018
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
691.45 K
|
View on SCiNiTO
2
فعــاليـة برنـامـج تـدريبي قـائـم على أنشطـة غـرفـة المصــادر لتنمية مهارات القـراءة والکتابة لـدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of a training program based on sources room activities for the development of reading and writing skills of students with learning disabilities
Page
1-35
أحمد حجازى
View Article
|
PDF
708.21 K
|
View on SCiNiTO
3
واقــــــع استخـــــدام أســــــالــيب العقــــــاب مع ذوي الاحتياجات الخاصة واتجـاه المعلمـين نحوها The reality of using punishment methods with individuals with special needs and teachers' attitudes towards them
Page
37-79
حسام على
View Article
|
PDF
815.77 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج تدريبي قائم علي استراتيجية الفلورتايم في تنمية مهارات التواصل الاجتماعي للأطفال الأوتيزم The Effectiveness of a Training Programme Based on Floor Time Strategy in the Development of Social Communication Skills Among Autistic Children
Page
81-128
محمد عبد الرحمن
View Article
|
PDF
816.2 K
|
View on SCiNiTO
5
تقييــم مـراکــز وبـرامــج زراعـــة القــوقعـــة بالمستشفيات الحکومية من وجهة نظر أولياء الأمور Evaluation of Centers and Programs of Cochlear Implantation in Government Hospitals: Parents Perceptions
Page
129-168
على حنفى; محمد المحزمة; خلف الفديد; فهد العصيمي; عادل الوهيب
View Article
|
PDF
844.13 K
|
View on SCiNiTO
6
مدى إمکانية وصول الطلاب ذوي الإعاقة الفکرية إلى منهج التعليم العام والتحديات والتعديلات اللازمة لتحقيق ذلک من وجهة نظر المعلمين Title: The extent to which students with intellectual disabilities have access to the general education curriculum and the challenges and adjustments necessary to achieve this from the point of view of teachers
Page
169-221
أسماء الطيار; خالد النجار
View Article
|
PDF
894.89 K
|
View on SCiNiTO
7
واقـــع استخـــدام التقنيـــات التعليميـــــة في برامج صعوبات التعلم من وجهة نظر المعلمات Reality of Using Educational Technologies in Learning Disabilities Programs from Teachers' Points of View
Page
223-256
وداد أبا حسين; تماضر التميمي
View Article
|
PDF
721.96 K
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية برنامج تدريبي قائم على الألعاب التعليمية لخفض اضطراب قصور الانتباه وفرط الحرکة وتحسين التفاعل الاجتماعي لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة The training program effectiveness based on educational games to reduce attention deficit disorder and hyperactivity in improving the social interaction of students with simple mental disabilities
Page
257-293
منى جريش; رانيا البعلى
View Article
|
PDF
641.72 K
|
View on SCiNiTO
9
واقــع تطبيــق الخطــة الــتربــويــة الفــرديــة مـن وجهـة نظـر معلمــي صعـوبـات التعلــم The Implementation of Individual Educational Plan as Perceived Teachers of Learning Disabilities
Page
295-336
بـرهــان حمـــادنـة; إسمــاعيـل عــاتـي
View Article
|
PDF
882.27 K
|
View on SCiNiTO
10
تقــــــريــر عــــن أنشطــــــــة مؤسسة التربية الخاصة والتأهيل SERO
Page
345-346
هـــالـة سليمـــان
View Article
|
PDF
208.33 K
|
View on SCiNiTO
11
تقــــريــر عــن رســائــل علميــة رســــالــــة دکتوراه بعنــــــوان Teachers’ Perceptions about Parent Involvement in The Education of Children with Mild Cognitive Disabilities in Saudi Arabia
Page
337-343
حمـــود المغــيره
View Article
|
PDF
276.16 K
|
View on SCiNiTO