iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 17, Issue 2, December 2020, Page 879-1881
1
المعلومات العلمية للعدد
Page
879-1881
View Article
|
PDF
817.99 K
|
View on SCiNiTO
2
Brain Gym as a Strategy for Developing Some Psycho-Linguistic Skills among Kindergarten Children Prone to Learning Difficulties in English Language
Page
879-927
أمل محمد حسونة; جيهان محمود البسيوني; رانيا سالم سلامة سالم
View Article
|
PDF
674.67 K
|
View on SCiNiTO
3
فعالية برنامج إرشادي لخفض بعض المخاوف المرضية المستحدثة لدى الأطفال من جائحة فيروس الکورونا المستجد The Effectiveness of a Counseling Program to Reduce Some New Phobia of Disease from COVID-19 Pandemic among Children
Page
928-983
منى محمد إبراهيم هبد
View Article
|
PDF
1.48 MB
|
View on SCiNiTO
4
برنامج تدريبي لتنمية مهارة الاستماع لدى عينة من أطفال الروضة المنبئين بصعوبات تعلم قراءة اللغة العربية A training program to develop the listening skill of kindergarten children who predict difficulties in learning to read Arabic
Page
984-1024
ندا الحسيني ندا يوسف; أمل محمد حسونة; زينب علي مندور
View Article
|
PDF
834.89 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية استخدام القصص الإلکترونية في تنمية بعض المفاهيم المرتبطة بثقافات الشعوب العربية لدى طفل الروضة The effectiveness of using electronic stories in developing some concepts related to the cultures of Arab peoples for the kindergarten child
Page
1025-1097
سهر عاطف عبدالقادر عبدالمنعم
View Article
|
PDF
1.75 MB
|
View on SCiNiTO
6
برنامج قائم على خرائط التفکير الإلکترونية في تنمية مهارات التمييز السمعي للغة الإنجليزية لدى طفل الروضة A program based on electronic thinking maps in developing the auditory discrimination skills in English for kindergarten children
Page
1098-1145
جيهان محمود البسيوني; عاطف حامد زغلول; آية محمد عبد الباقي جودة
View Article
|
PDF
1010.22 K
|
View on SCiNiTO
7
فاعلية استخدام مسرح الدمى في تنمية الوعي الغذائي لأطفال الروضة The effectiveness of using Puppet Theater in developing nutritional awareness for kindergarten children
Page
1146-1184
يوسف محمد کمال يوسف رجب
View Article
|
PDF
1 MB
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية استخدام إستراتيجية قائمة على نظرية التعلم المستندة إلى الدماغ على تنمية مهارات الحس العددي والتفکير البصري لدى أطفال الروضة The effectiveness of using a strategy based on learning theory based on the brain on developing numerical sense skills and visual thinking among kindergarten children.
Page
1185-1247
إيمان لطفي عبد الحکيم
View Article
|
PDF
1.19 MB
|
View on SCiNiTO
9
فاعلية برنامج قائم على مدخل ريجيو إميليا في تنمية عملية التصنيف للمعاقين ذهنياً المدمجين برياض الأطفال The effectiveness of a program based on the Reggio Emilia approach in developing the classification process for the mentally handicapped who are integrated into kindergarten
Page
1248-1296
ابراهيم محمد شعير; عاطف حامد زغلول; نرمين سلامة عبد العزيز محمود
View Article
|
PDF
938.15 K
|
View on SCiNiTO
10
فاعلية برنامج تدريبي قائم على استخدام القصص في تنمية مهارة الدافعية للإنجاز لدى أطفال الروضة The effectiveness of a training program based on the use of stories in developing the skill of motivation for achievement among kindergarten children
Page
1297-1334
کمال الدين حسين محمد حسين; سلوى الجيار; وفاء علي عبده الشقيري
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
11
A Training Program Based on Brain Gym to Develop Auditory and Visual Memory in English Language for Kindergarten Children Predictive of Learning Difficulties
Page
1335-1365
أمل حسونة; جيهان محمود البسيوني; رانيا سالم سلامة سالم
View Article
|
PDF
592.18 K
|
View on SCiNiTO
12
فاعلية برنامج إثرائي متکامل لتنمية الإدراک الحسي ومهارات التفاعل الاجتماعي لدى أطفال اضطراب التوحد (دراسة ميدانية) Effectiveness of Integrated enrichment program in development of sensory perception and social interaction skills by children with autism disorder
Page
1366-1478
أندريا أنور أيوب سعيد البزنط
View Article
|
PDF
2.03 MB
|
View on SCiNiTO
13
دور تطبيقات الهاتف المحمول في تعزيز قيم المواطنة الرقمية لدى طلاب وطالبات بعض الجامعات المصرية "دراسة ميدانية" The role of mobile phone applications in promoting the values of digital citizenship among male and female students of some Egyptian universities "field study".
Page
1479-1567
نجلاء أحمد أمين عبد الرحمن; هيام عبد الرحيم أحمد علي
View Article
|
PDF
2 MB
|
View on SCiNiTO
14
فاعلية برنامج إرشادي قائم على الأنشطة الحسية في خفض بعض مظاهر الاضطرابات الحسية لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة The effect of acounseling program based on the sensory activities in reducing some aspects of the sensory disorders for children with simple mental disability
Page
1568-1631
أمل حسونة; نهى عبد الحميد رضوان; رحاب أحمد عبد القادر الريس
View Article
|
PDF
1.55 MB
|
View on SCiNiTO
15
فاعلية برنامج قائم على طريقة المشروع في تنمية عملية الإستنتاج للمعاقين ذهنياً المدمجين برياض الأطفال The effectiveness of a program based on the project method in developing the reasoning process for the mentally handicapped Integrated into kindergarten
Page
1632-1678
إبراهيم محمد شعير; عاطف حامد زغلول; نرمين سلامة عبد العزيز محمود
View Article
|
PDF
1.04 MB
|
View on SCiNiTO
16
برنامج قائم على إستراتيجية التعلم المستند إلى الدماغ لتنمية المهارات اللغوية الاتصالية وعلاقته بتحسين مستوى الوعي المورفولوجي للغة لدى أطفال ما قبل المدرسة ذوي صعوبات التعلم A program based on a brain-based learning strategy to develop communicative language skills and its relationship to improving the level of morphological awareness of language in
Page
1679-1798
مني جابر محمد رضوان
View Article
|
PDF
2.21 MB
|
View on SCiNiTO
17
أثر برنامج في الرياضة الدماغية في تحسين کفاءة الإنجاز الأکاديمي والقلق الاجتماعي والتوجه نحو الحياة لدى عينة من طالبات الصف السادس الابتدائي في دولة الکويت The effect of a program on cerebral sports in improving the efficiency of academic achievement, social anxiety and orientation towards life among a sample of sixth grade female students in the State of Kuwait.
Page
1799-1881
حصة دغيشم محمد الدغيشم
View Article
|
PDF
1.56 MB
|
View on SCiNiTO
18
أبحاث الجزء الثاني کاملة
Page
879-1798
View Article
|
PDF
17.32 MB
|
View on SCiNiTO