EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 17, Issue 2, December 2020, Page 879-1881  XML

1

المعلومات العلمية للعدد

Page 879-1881

2

Brain Gym as a Strategy for Developing Some Psycho-Linguistic Skills among Kindergarten Children Prone to Learning Difficulties in English Language

Page 879-927
أمل محمد حسونة; جيهان محمود البسيوني; رانيا سالم سلامة سالم

3

فعالية برنامج إرشادي لخفض بعض المخاوف المرضية المستحدثة لدى الأطفال من جائحة فيروس الکورونا المستجد The Effectiveness of a Counseling Program to Reduce Some New Phobia of Disease from COVID-19 Pandemic among Children

Page 928-983
منى محمد إبراهيم هبد

4

برنامج تدريبي لتنمية مهارة الاستماع لدى عينة من أطفال الروضة المنبئين بصعوبات تعلم قراءة اللغة العربية A training program to develop the listening skill of kindergarten children who predict difficulties in learning to read Arabic

Page 984-1024
ندا الحسيني ندا يوسف; أمل محمد حسونة; زينب علي مندور

5

فاعلية استخدام القصص الإلکترونية في تنمية بعض المفاهيم المرتبطة بثقافات الشعوب العربية لدى طفل الروضة The effectiveness of using electronic stories in developing some concepts related to the cultures of Arab peoples for the kindergarten child

Page 1025-1097
سهر عاطف عبدالقادر عبدالمنعم

6

برنامج قائم على خرائط التفکير الإلکترونية في تنمية مهارات التمييز السمعي للغة الإنجليزية لدى طفل الروضة A program based on electronic thinking maps in developing the auditory discrimination skills in English for kindergarten children

Page 1098-1145
جيهان محمود البسيوني; عاطف حامد زغلول; آية محمد عبد الباقي جودة

7

فاعلية استخدام مسرح الدمى في تنمية الوعي الغذائي لأطفال الروضة The effectiveness of using Puppet Theater in developing nutritional awareness for kindergarten children

Page 1146-1184
يوسف محمد کمال يوسف رجب

8

فاعلية استخدام إستراتيجية قائمة على نظرية التعلم المستندة إلى الدماغ على تنمية مهارات الحس العددي والتفکير البصري لدى أطفال الروضة The effectiveness of using a strategy based on learning theory based on the brain on developing numerical sense skills and visual thinking among kindergarten children.

Page 1185-1247
إيمان لطفي عبد الحکيم

9

فاعلية برنامج قائم على مدخل ريجيو إميليا في تنمية عملية التصنيف للمعاقين ذهنياً المدمجين برياض الأطفال The effectiveness of a program based on the Reggio Emilia approach in developing the classification process for the mentally handicapped who are integrated into kindergarten

Page 1248-1296
ابراهيم محمد شعير; عاطف حامد زغلول; نرمين سلامة عبد العزيز محمود

10

فاعلية برنامج تدريبي قائم على استخدام القصص في تنمية مهارة الدافعية للإنجاز لدى أطفال الروضة The effectiveness of a training program based on the use of stories in developing the skill of motivation for achievement among kindergarten children

Page 1297-1334
کمال الدين حسين محمد حسين; سلوى الجيار; وفاء علي عبده الشقيري

11

A Training Program Based on Brain Gym to Develop Auditory and Visual Memory in English Language for Kindergarten Children Predictive of Learning Difficulties

Page 1335-1365
أمل حسونة; جيهان محمود البسيوني; رانيا سالم سلامة سالم

12

فاعلية برنامج إثرائي متکامل لتنمية الإدراک الحسي ومهارات التفاعل الاجتماعي لدى أطفال اضطراب التوحد (دراسة ميدانية) Effectiveness of Integrated enrichment program in development of sensory perception and social interaction skills by children with autism disorder

Page 1366-1478
أندريا أنور أيوب سعيد البزنط

13

دور تطبيقات الهاتف المحمول في تعزيز قيم المواطنة الرقمية لدى طلاب وطالبات بعض الجامعات المصرية "دراسة ميدانية" The role of mobile phone applications in promoting the values of digital citizenship among male and female students of some Egyptian universities "field study".

Page 1479-1567
نجلاء أحمد أمين عبد الرحمن; هيام عبد الرحيم أحمد علي

14

فاعلية برنامج إرشادي قائم على الأنشطة الحسية في خفض بعض مظاهر الاضطرابات الحسية لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة The effect of acounseling program based on the sensory activities in reducing some aspects of the sensory disorders for children with simple mental disability

Page 1568-1631
أمل حسونة; نهى عبد الحميد رضوان; رحاب أحمد عبد القادر الريس

15

فاعلية برنامج قائم على طريقة المشروع في تنمية عملية الإستنتاج للمعاقين ذهنياً المدمجين برياض الأطفال The effectiveness of a program based on the project method in developing the reasoning process for the mentally handicapped Integrated into kindergarten

Page 1632-1678
إبراهيم محمد شعير; عاطف حامد زغلول; نرمين سلامة عبد العزيز محمود

16

برنامج قائم على إستراتيجية التعلم المستند إلى الدماغ لتنمية المهارات اللغوية الاتصالية وعلاقته بتحسين مستوى الوعي المورفولوجي للغة لدى أطفال ما قبل المدرسة ذوي صعوبات التعلم A program based on a brain-based learning strategy to develop communicative language skills and its relationship to improving the level of morphological awareness of language in

Page 1679-1798
مني جابر محمد رضوان

17

أثر برنامج في الرياضة الدماغية في تحسين کفاءة الإنجاز الأکاديمي والقلق الاجتماعي والتوجه نحو الحياة لدى عينة من طالبات الصف السادس الابتدائي في دولة الکويت The effect of a program on cerebral sports in improving the efficiency of academic achievement, social anxiety and orientation towards life among a sample of sixth grade female students in the State of Kuwait.

Page 1799-1881
حصة دغيشم محمد الدغيشم

18

أبحاث الجزء الثاني کاملة

Page 879-1798