EKB Journal Management System

1.

نشرة العدد

Pages 1-8

2.

استخدام استراتيجية التعلم البنائي السباعي (7S'E) في تنمية المعرفة المفاهيمية والرغبة المنتجة لدى طلاب المرحلة الثانوية Using a Strategy The Seven-Stage Constructive Learning (7s'E) In Developing Conceptual Knowledge and Productive Dispoition by Secondary SchoolStudents

Pages 8-48
ترکي بن حميد سعيدان السلمي

3.

أثر استخدام التعلم السريع على التحصيل وبقاء أثر التعلم والإبداع في الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية The Effect of Utilizing Accelerated Learning on Achievement, Learning Retention and Mathematical Creativity of Prep stage Students.

Pages 49-95
إسلام محمد عبدالفتاح عبدالمعطي

4.

فاعلية حقيبة تدريبة مقترحه في تنمية مهارات استخدام أدوات منصة مدرستي الإلکترونية لدى معلمات الرياضيات في المرحلة الابتدائية بمدينة الرياض The effectiveness of a proposed training bag in developing the skills of dealing with the tools of my school electronic platform and the extent of their use among mathematics teachers at the primary stage in Riyadh

Pages 96-141
خلود بنت سعد عجلان; فوزية بنت سلطان الشهري; عبدالله العقاب

5.

دور برنامج التطوير المهني القائم على المدرسة في تنمية الممارسات التأملية لدى معلمات الرياضيات The Role of the School-based Professional Development Program in Developing contemplative Practices among Mathematics Teachers

Pages 142-171
خالد بن إبراهيم الدغيم; نورة بنت عبد الله الفهد

6.

برنامج تدريبي مقترح قائم على الرياضيات الواقعية في تنمية التنور التکنولوجي الرياضي وتعديل معتقدات تدريس الرياضيات لدى الطلاب المعلمين A proposed training program based on realistic mathematics in The development of mathematical technological enlightenment And the modification of beliefs Teaching mathematics to student teachers

Pages 172-247
شيماء محمد علي حسن

7.

أنموذج تدريسي مقترح قائم على النظرية البنائية لتنمية مکونات البراعة الرياضية لدى طلاب الصف السادس الابتدائي A proposed Teaching Model based on constructivism theory to develop the Components of mathematical proficiency among students of sixth elementary grade

Pages 248-286
عبدالله بن حسن محمد طوهري

8.

استراتيجية مقترحة قائمة على برنامج کاهوت التعليمي لتدريس الرياضيات وأثرها على تنمية مهارات حل المشکلات والتواصل الرياضي لدى طالبات الصف الأول المتوسط A Proposed Strategy Based on Kahoot Educational Program and its Effect on Developing Problem-Solving and Mathematical Communication Skills

Pages 287-320
ياسمين أحمد يحيى المسرحي; حنان أحمد يحيى السعيدي