iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 12, Issue 41.1, March 2021
1
نشرة العدد
Page
1-14
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
866.04 K
|
View on SCiNiTO
2
مستوى تطبيق معايير مجلس الأطفال غير العاديين (CEC) في البرامج التربوية الفردية للطلبة ذوي الإعاقة العقلية مـــن وجهــــــة نظـــر معلميهــــــم The Level of Application of the Council of Exceptional Children (CEC) Standards in Individualized Educational Programs for Students with Intellectual Disabilities from the Point of View of Their Teachers
Page
1-46
نـايف عـابد إبراهيـم الـزارع; سعـاد سلمـان ربـاح السحيمي
View Article
|
PDF
960.72 K
|
View on SCiNiTO
3
واقع ممارسة المعلمين للأنشطة اللامنهجية کوسيلة للحد من التنمر على تلاميذ ذوي صعوبات التعلم The Reality of Teachers’ Practice Extracurricular Activities as a Means to Reduce Bullying of Students with Learning Disabilities
Page
47-90
عبير طوسون أحمد نصر; وجــدان ســالـم راجـح المـري
View Article
|
PDF
939.48 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج تدريبي قائم على بعض الاستراتيجيات التعليمية في علاج صعوبات الفهم القرائي لدى طلاب صعوبات التعلم بالصف الخامس الأساسي بمکتب العين التعليمي The effectiveness of a training program based on some educational strategies in treating reading comprehension difficulties among students of learning difficulties in the fifth grade
Page
91-129
اشرف مصطفى; محمـــــد صـــــافـــــي
View Article
|
PDF
818.63 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج تدريبي مقترح قائم على القراءة التشارکية والقراءة المتکررة في تنمية الطلاقة القرائية لدى طالبات الصف الرابع الابتدائي ذوات صعوبات القراءة The Effectiveness of a Proposed Training Program Based On Participatory Reading And Repeated Reading In Developing Reading Fluency For Fourth-Grade Students With Reading Disabilities
Page
131-158
وليــد عــاطـف منصــور الصيــاد; مريم بنت عمر بن عبد العزيز عبد العظيم
View Article
|
PDF
770.79 K
|
View on SCiNiTO
6
تَقْويم برامجِ التأهيلِ المِهَني للفتَيَاتِ ذواتِ الإعاقةِ الفکريةِ في ضوءِ المَعاييرِ العالَميّة Evaluation of vocational rehabilitation programs for girls with intellectual disabilities in the light of international standards from the perspective of its employees
Page
159-202
إبراهيم بن عبد العزيز المعيقـل; بــدريه بنت علي القحطــاني
View Article
|
PDF
979.37 K
|
View on SCiNiTO
7
الممارسات المبنية على الأدلة المستخدمة لتدريس التلاميذ ذوي الإعاقة الفکرية (مراجعة منهجية)
Page
203-222
سمر الحويطي; ابتســـــام الشمـــــري; بشـــــايـــــر السحيمـــــي
View Article
|
PDF
557.8 K
|
View on SCiNiTO
8
واقع ومُعوِّقات استخدام مُعلِّمي تدريبات النُّطْق للتَّقَنِيِّاتِ الـمُسَانِدَة وعلاقتها ببعض الـمُتغيِّرات بمحافظة جدة The Reality and Obstacles to Using Teachers of Speech Therapy to Assistive Technology and their Relationship to Some Variables in Jeddah Governorate
Page
223-262
عبدالله الشهري; احمد عيسى
View Article
|
PDF
974.83 K
|
View on SCiNiTO
9
عوامل الانتقال الناجح للأفراد ذوي اضطراب طيف التوحد للعمل من وجهة نظر معلميهم بمنطقة مکة المکرمة Successful transition factors to work for individuals with Autism spectrum disorder from their teachers perspective in the Makkah Region
Page
262-298
شـروق بنت صالح علي الزهراني; کــوثــر بنت محمد عبدربه قواسمة
View Article
|
PDF
774.86 K
|
View on SCiNiTO
10
أثر القصة الرقمية في تنمية بعض المفاهيم الرياضية لدى الأطفال ذوي الإعاقة الفکرية في مرحلة رياض الأطفال The Impact of Digital Story in the Development of Mathematical Concepts among Children with Intellectual Disabilities
Page
299-328
حصــة بنــت نيــاف العتيبــي; بنــدر بن نــاصــر العتيبــي
View Article
|
PDF
1.14 MB
|
View on SCiNiTO
11
کفاية تدريس مهارات التفکير الناقد لدى الطلبة الموهوبين ومتوسطي القدرات في الکليات الطبية Adequacy of teaching critical thinking skills among gifted and average-ability students in medical colleges
Page
329-258
فهد المعيلي
View Article
|
PDF
680.78 K
|
View on SCiNiTO