EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 13, Issue 45.1, November 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

الإسهام النسبي لرأس المال النفسي في التنبؤ بالاستغراق المهني والأعراض السيکوسوماتية لدى معلمي التربية الخاصة The Relative Contribution of Psychological Capital in Predicting Work Involvement and Psychosomatic Symptoms among Teachers of Special Education

Page 1-64
نشـــوة عبد المنعــم عبدالله

3

الاحتياجاتُ الإرشاديةُ للطلابِ ذوي الإعاقةِ البصـريـة فـي ظـلِ جـائحـة کـورونـا The Counseling Needs of Visual Impairment Students in Corona pandemic

Page 65-114
رضــا إبـراهيــم محمــد الأشــرم

4

المشکلات السلوکية الجنسية المرتبطة بمرحلة البلوغ لدى الطلبة ذوي اضطراب طيف التوحد بمنطقة مکة المکرمة من وجهة نظر معلميهم Sexual behavioral problems associated with adulthood of the studentswith Autism Spectrum Disorder from their teacher point view in mecca region

Page 115-176
عبـدالعـزيـز مـوسـى المـالکـي; نـايـف عـابـد الـزارع

5

الخصائص السلوکية للموهوبين ذوي الإعاقة السمعية في برامج الدمج من وجهة نظر معلميهم – دراســة مقــارنـــة Behavioral characteristics of gifted with hearing disabilities in inclusion programs as Perceived by Their Teachers: Comparative Study

Page 177-216
إيمان بنت يوسف الجغيمان; طــارق بن يـوسـف ملحـم

6

القدرة التنبئية لمقياس وکسلر للذکاء (الصورة الرابعة) WAIS-IV في التنبؤ بالتشوهات المعرفية المرتبطة باضطراب القلق العام لدى عينة من طالبات جامعة القصيم The predictive ability of the Wechsler Intelligence Scale (the fourth picture) WAIS-IV in predicting cognitive distortions associated with generalized anxiety disorder in a sample of Qassim University students

Page 217-276
دعـاء محمـد عبد العظيــم مبــارک

7

تعليم الصم متعدد اللغات Multilingual Deaf Education

Page 277-290
ساره البوزيد; فاطمة عداوي; عبير العبدان