iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 13, Issue 45.1, November 2021
1
نشرة العدد
Page
1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
962.36 K
|
View on SCiNiTO
2
الإسهام النسبي لرأس المال النفسي في التنبؤ بالاستغراق المهني والأعراض السيکوسوماتية لدى معلمي التربية الخاصة The Relative Contribution of Psychological Capital in Predicting Work Involvement and Psychosomatic Symptoms among Teachers of Special Education
Page
1-64
نشـــوة عبد المنعــم عبدالله
View Article
|
PDF
1.22 MB
|
View on SCiNiTO
3
الاحتياجاتُ الإرشاديةُ للطلابِ ذوي الإعاقةِ البصـريـة فـي ظـلِ جـائحـة کـورونـا The Counseling Needs of Visual Impairment Students in Corona pandemic
Page
65-114
رضــا إبـراهيــم محمــد الأشــرم
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
4
المشکلات السلوکية الجنسية المرتبطة بمرحلة البلوغ لدى الطلبة ذوي اضطراب طيف التوحد بمنطقة مکة المکرمة من وجهة نظر معلميهم Sexual behavioral problems associated with adulthood of the studentswith Autism Spectrum Disorder from their teacher point view in mecca region
Page
115-176
عبـدالعـزيـز مـوسـى المـالکـي; نـايـف عـابـد الـزارع
View Article
|
PDF
1.19 MB
|
View on SCiNiTO
5
الخصائص السلوکية للموهوبين ذوي الإعاقة السمعية في برامج الدمج من وجهة نظر معلميهم – دراســة مقــارنـــة Behavioral characteristics of gifted with hearing disabilities in inclusion programs as Perceived by Their Teachers: Comparative Study
Page
177-216
إيمان بنت يوسف الجغيمان; طــارق بن يـوسـف ملحـم
View Article
|
PDF
963.18 K
|
View on SCiNiTO
6
القدرة التنبئية لمقياس وکسلر للذکاء (الصورة الرابعة) WAIS-IV في التنبؤ بالتشوهات المعرفية المرتبطة باضطراب القلق العام لدى عينة من طالبات جامعة القصيم The predictive ability of the Wechsler Intelligence Scale (the fourth picture) WAIS-IV in predicting cognitive distortions associated with generalized anxiety disorder in a sample of Qassim University students
Page
217-276
دعـاء محمـد عبد العظيــم مبــارک
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
7
تعليم الصم متعدد اللغات Multilingual Deaf Education
Page
277-290
ساره البوزيد; فاطمة عداوي; عبير العبدان
View Article
|
PDF
633.41 K
|
View on SCiNiTO