iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 2022, Issue 4 - Serial Number 2, December 2022
1
دور الإدارة المدرسية فى تحقيق أهداف المرحلة الابتدائية من وجهه نظر معلمى بعض المدارس بمنطقة عسير
Page
1-56
د/ جيهان عبدالعزيز رجب عبد العزيز
View Article
|
PDF
2.49 MB
|
View on SCiNiTO
2
The Effectiveness of an Embodied Learning Based Program in Enhancing Official Language Preparatory School Pupils' EFL Productive Skills
Page
1-30
Asmaa Sobhy Shaaban Sharaf
View Article
|
PDF
1.16 MB
|
View on SCiNiTO
3
The Effectiveness of a Mobile Learning Strategy via WhatsApp in Developing EFL Prospective Teachers' Reading and Writing Skills
Page
31-64
Faten Mohamed AbdelHamed Zayed
View Article
|
PDF
899.51 K
|
View on SCiNiTO
4
تطوير نظام إدارة الجودة بكلية التربية بتفهنا الأشراف جامعة الأزهر في ضوء نظام إدارة المنظمات التعليمية EMOS
Page
57-126
د/ محمد مسلم حسن علي وهبة
View Article
|
PDF
2.23 MB
|
View on SCiNiTO
5
Using Flipped Classroom Strategy in Teaching English to Develop Listening Comprehension Skills for Prep Students
Page
65-98
Omima Mohamed ali
View Article
|
PDF
937.31 K
|
View on SCiNiTO
6
The Effectiveness of Some Vocabulary Strategies In Developing Preparatory Stage Pupils' Vocabulary Building and Retention Skills
Page
99-128
Amira Salah Mostafa Abu Shady
View Article
|
PDF
1.46 MB
|
View on SCiNiTO
7
دور القيادة الإبداعية في تعزيز الريادة الاستراتيجية في الجامعات السعودية من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس
Page
127-182
د/ غنام بن هزاع المريخي
View Article
|
PDF
1.48 MB
|
View on SCiNiTO
8
أساليب وطرق التربية في الحديث الشريف
Page
183-214
أ / هبة عبد السلام مصطفى فايد
View Article
|
PDF
1.46 MB
|
View on SCiNiTO
9
فاعلية استخدام نموذج التسريع المعرفى " لآدى وشاير" فى تنمية مهارات التفكير المنطقى لدى طلاب المرحلة الثانوية فى مادة الأحياء
Page
215-244
أ/ سارة سعيد فهمى الهوارى
View Article
|
PDF
1.23 MB
|
View on SCiNiTO
10
فاعلية برنامج إرشادى سلوكى معرفى لتحسين السلوك التفاعلى للأطفال غيرالعاديين بقاعات الدمج
Page
245-282
أ/منى سعيد عباس رمضان
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO