iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 25, Issue 1, January 2022
1
الصفحات الأولى
Page
1-8
View Article
|
PDF
514.31 K
|
View on SCiNiTO
2
إِطْلَالَةُ تَرْبَوِيَةُ على رِيَاضِيَّاتِ عَصْر مَا بَعْدَ الْحَدَاثَةِ Mathematics in the Post-modernism Era: An Educational Overview
Page
7-24
وائل عبد الله محمد علي
View Article
|
PDF
716.62 K
|
View on SCiNiTO
3
تصور مقترح لبرنامج قائم على متطلبات مجتمعات الممارسة الإلکترونية لتعزيز المسئولية المهنية لمعلمي رياضيات المرحلة الابتدائية A suggested proposal of a program based on the requirements of E- communities of practice to enhance the professional responsibility of elementary mathematics teachers
Page
25-82
رشا هاشم عبد الحميد محمد
View Article
|
PDF
1.08 MB
|
View on SCiNiTO
4
الصعوبات التدريسية الالکترونية أثناء تدريس مقرري الهندسة التحليلية والتوبولوجي في المستوى الجامعي من وجهة نظر أساتذتها بجامعة أم القرى في ضوء بعض المتغيرات الديموغرافية Difficulties of Electronic teaching during teaching courses of analytical geometry and topology at the university level from the point of view of its lecturers at Umm Al-Qura University
Page
83-106
يحيى مزهر عطية الزهراني
View Article
|
PDF
583.25 K
|
View on SCiNiTO
5
بحوث تعليم وتعلُم الإحصاء في الوطن العربي: دراسة تحليلية بين الواقع والمأمول Statistics Education Research in the Arab World: Analytical Study between Reality and Expectations
Page
107-157
سماح جمال احمد البحيري
View Article
|
PDF
1.72 MB
|
View on SCiNiTO
6
أثر استخدام أنموذج بوسنر للتغيير المفهومي على تصويب المفاهيم الرياضية البديلة وتنمية مهارات التواصل The Impact of Using A Posner Model for Conceptual Change On Correcting Alternative Mathematical Concepts and Developing Mathematical Communication Skills for the Second Grade Intermediate Female Students
Page
157-208
هاجر علي ضيف الله القحطاني; حنان أحمد السعيدي
View Article
|
PDF
914.74 K
|
View on SCiNiTO
7
استخدام تطبيقات جوجل التفاعلية فى تدريس الرياضيات لتنمية مستويات عمق المعرفة الرياضية والتنور التکنولوجى لدى طلاب الصف الأول الثانوي Using interactive google applications in teaching mathematics for developing levels of cognitive mathematics depth and technological Literacy for first grade of secondary school students
Page
209-275
على محمد غريب عبد الله
View Article
|
PDF
2.07 MB
|
View on SCiNiTO
8
منهج الرياضيات المطور بالصف الأول الإبتدائى بين تحديات الواقع وتجارب الدول الرائدة "دراسة تقويمية ميدانية The Developing Mathematics Curriculum in the First Grade of Primary School between the Challenges of Reality and the Experiences of the Leading Countries "Afield Assessment Study"
Page
276-298
ســــامية حــسنين هــــلال; زينب محمد صفوت أبوعاشور
View Article
|
PDF
568.8 K
|
View on SCiNiTO