EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 25, Issue 1, January 2022  XML

1

الصفحات الأولى

Page 1-8

2

إِطْلَالَةُ تَرْبَوِيَةُ على رِيَاضِيَّاتِ عَصْر مَا بَعْدَ الْحَدَاثَةِ Mathematics in the Post-modernism Era: An Educational Overview

Page 7-24
وائل عبد الله محمد علي

3

تصور مقترح لبرنامج قائم على متطلبات مجتمعات الممارسة الإلکترونية لتعزيز المسئولية المهنية لمعلمي رياضيات المرحلة الابتدائية A suggested proposal of a program based on the requirements of E- communities of practice to enhance the professional responsibility of elementary mathematics teachers

Page 25-82
رشا هاشم عبد الحميد محمد

4

الصعوبات التدريسية الالکترونية أثناء تدريس مقرري الهندسة التحليلية والتوبولوجي في المستوى الجامعي من وجهة نظر أساتذتها بجامعة أم القرى في ضوء بعض المتغيرات الديموغرافية Difficulties of Electronic teaching during teaching courses of analytical geometry and topology at the university level from the point of view of its lecturers at Umm Al-Qura University

Page 83-106
يحيى مزهر عطية الزهراني

5

بحوث تعليم وتعلُم الإحصاء في الوطن العربي: دراسة تحليلية بين الواقع والمأمول Statistics Education Research in the Arab World: Analytical Study between Reality and Expectations

Page 107-157
سماح جمال احمد البحيري

6

أثر استخدام أنموذج بوسنر للتغيير المفهومي على تصويب المفاهيم الرياضية البديلة وتنمية مهارات التواصل The Impact of Using A Posner Model for Conceptual Change On Correcting Alternative Mathematical Concepts and Developing Mathematical Communication Skills for the Second Grade Intermediate Female Students

Page 157-208
هاجر علي ضيف الله القحطاني; حنان أحمد السعيدي

7

استخدام تطبيقات جوجل التفاعلية فى تدريس الرياضيات لتنمية مستويات عمق المعرفة الرياضية والتنور التکنولوجى لدى طلاب الصف الأول الثانوي Using interactive google applications in teaching mathematics for developing levels of cognitive mathematics depth and technological Literacy for first grade of secondary school students

Page 209-275
على محمد غريب عبد الله

8

منهج الرياضيات المطور بالصف الأول الإبتدائى بين تحديات الواقع وتجارب الدول الرائدة "دراسة تقويمية ميدانية The Developing Mathematics Curriculum in the First Grade of Primary School between the Challenges of Reality and the Experiences of the Leading Countries "Afield Assessment Study"

Page 276-298
ســــامية حــسنين هــــلال; زينب محمد صفوت أبوعاشور