iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 23, Issue 1, October 2022, Page 1-547
1
الاضطراب المشترك...بين الفهم والتفسير
Page
1-13
خالد النجار
View Article
|
PDF
306.95 K
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج تدريبي للطالبة المعلمة لتصميم مسلسل كارتوني لتنمية الوعي الوقائي الغذائي بجائحة كورونا(COVID-19) لدى طفل الروضة The Effectiveness of A Training Program for Design A Cartoon Series By The Teacher Student to Develop Food and Preventive Awareness of The Corona Pandemic (COVID-19) in The Kindergarten
Page
14-163
فاطمة شحتة عابد على
View Article
|
PDF
3.07 MB
|
View on SCiNiTO
3
تصور مقترح لبرنامج التدريب الميدانى في ضوء المعايير القومية لرياض الأطفال والمشاركة المجتمعية بكلية التربية – جامعة حلوان A Proposed Conception of The Field Training Program in Light of The National Standards for Kindergartens and The Values of Community Participation at The Faculty of Education - Helwan University
Page
164-248
ألفت عبدالله إبراهيم أحمد العربي العربي
View Article
|
PDF
1.44 MB
|
View on SCiNiTO
4
واقع تطبيق الشراكة بين الأسرة والروضة في ضوء رؤية 2030م من وجهة نظر المعلمات The Reality of Partnership Application Between The Family and The Kindergarten According to Vision 2030 From The Teachers’ View
Page
249-292
مضاوي طالب شريم المري
View Article
|
PDF
1.04 MB
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج تدريبي في تنمية الامتنان كمدخل لتحسين الشعور بالسعادة لطفل ما قبل المدرسة The Effectiveness of A Training Program in Developing Gratitude As an Approach to Improving The Feeling of Happiness For A Pre-School Child
Page
293-359
د/ إيناس سيد علي عبد الحميد جوهر
View Article
|
PDF
1.3 MB
|
View on SCiNiTO
6
فعالية برنامج قائم على القدرات الإدراكية الحس حركية للتخفيف من حدة سلوكيات التحفيز الذاتي لدي الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد المدمجين The Effectiveness of A Program Based on Perceptual, Kinesthetic Abilities to Alleviate Self-Stimulatory Behaviors Among Children with Integrated Autism Spectrum Disorder
Page
360-430
آلاء عامر; هناء إبراهيم عبد الحميد
View Article
|
PDF
1.42 MB
|
View on SCiNiTO
7
تنمية الذكاء الروحي لإثراء سلوك العفو لدى عينة من أطفال الروضة Developing Spiritual Intelligence to Enrich The Forgiveness Behavior of Kindergarten Children
Page
431-498
د/ إيناس جوهر
View Article
|
PDF
1.03 MB
|
View on SCiNiTO
8
استخدام التعلم المستند إلى الدماغ في تنمية بعض المفاهيم الرياضية لدى طفل الروضة باليمن Using of Brain-Based Learning in Developing Some Mathematical Concepts for A Kindergarten Child in Yemen
Page
499-547
ماجدة هاشم بخيت; سيد منال أنور; خديجة عبدااله عمر مقبول
View Article
|
PDF
1.24 MB
|
View on SCiNiTO