iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 96, Issue 96, April 2018, Page 1-511
1
فاعلية موقع إلکتروني قائم على نظرية التعلم المستند إلى الدماغ في تنمية مهارات الکتابة الأکاديمية ، واستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا لدى طلاب الدبلوم الخاص في کلية التربية جامعة الاسکندرية The Effectiveness of a Website Based on Brain –Based Learning Theory in Developing Academic Writing Skills and Self –Regulated Learning Strate
Page
21-80
عايدة فاروق حسين; نجلاء أحمد عبد القادر المحلاوي
View Article
|
PDF
1.02 MB
|
View on SCiNiTO
2
أثر استخدام استراتيجية V-Shape على التحصيل الأکاديمي لدى طالبات الصف الثاني المتوسط من ذوات أنماط التعلم المختلفة وفق نموذج هيرمان Herrmann The Effect of V-Shape Strategy on Academic Achievement among Second Grade Students at Female Section with Different Learning Styles According to Herman’s Model
Page
81-119
منى حامد محمد أبو وردة
View Article
|
PDF
738.63 K
|
View on SCiNiTO
3
العوامل الکبرى فى الشخصية وعلاقتها بأنماط القيادة لدى مدراء مدارس التعليم الأساسى فى ضوء بعض المتغيرات الديموغرافية Personality Major Factors and their Relationship withLeadership Styles among Principals of Basic Education Schools in the Light of some Demographic Variables
Page
121-148
نهى عبد اللطيف محمد سعد; السيد محمد عبد المجيد; مصطفى السعيد جبريل
View Article
|
PDF
683.61 K
|
View on SCiNiTO
4
دور المدارس الدولية في تنمية مهارات الاتصال لدى طلاب المرحلة المتوسطة بمنطقة القصيم: رؤية تربوية مقترحة The Role of International Schools in Developing Communication Skills among Students of the Middle Stage in Qassim Region: A Proposed Educational Vision
Page
149-190
جمال رجب محمد عبد الحسيب; محمود نصر الدين رشوان زايد
View Article
|
PDF
924.86 K
|
View on SCiNiTO
5
التوعية والسلامة المرورية لتلاميذ المرحلة الابتدائية Traffic Awareness and Safety for Primary Stage Pupils
Page
191-246
منال السيد السيد يوسف
View Article
|
PDF
1 MB
|
View on SCiNiTO
6
التفکير الإيجابي وعلاقته بالتوافق الدراسي لدى التلاميذ العاديين وذوي صعوبات التعلم وبطيئي التعلم Positive Thinking and its Relation to Academic Adjustment among Ordinary Students, Learning Difficulties and Slow Learners
Page
247-275
عبد الله عبد الهادي العنزي; أحمــــــد فتحــــــــــي على
View Article
|
PDF
665.51 K
|
View on SCiNiTO
7
مصداقية تقييم طلاب جامعة نجران للأداء التدريسي لأعضاء هيئة التدريس في ضوء بعض المتغيرات The Credibility of Najran University Students’ Evaluation for Faculty Members’ Teaching Performance in the Light of some Variables
Page
277-294
علي محمد زکري
View Article
|
PDF
608.07 K
|
View on SCiNiTO
8
المسئولية الاجتماعية وعلاقتها التنبؤية بأزمة الهوية لدى طلبة التعليم الثانوي العام والفني Social Responsibility and its Predictive Relationship to the Identity Crisis in General and Technical Secondary Education Students
Page
295-325
مروة السعيد المرسي عبد الهادي; السيد محمد عبد المجيد; معتز المرسي المرسي النجيري
View Article
|
PDF
606.31 K
|
View on SCiNiTO
9
دور أخلاقيات المهنة فى تنمية التفکير الإيجابى لدى معلمات الأطفال القابلين للتعلم The Role of Professional Ethics in Developing Positive Thinking among the Teachers of Children who are Able to Learn
Page
327-359
سهام أحمد السلاموني
View Article
|
PDF
681.42 K
|
View on SCiNiTO
10
قضايا الأخلاقيات الحيوية لدى معلمات الأحياء بالمرحلة الثانوية بمدينة الرياض Bioethics Issues for High School Biology Female Teachers at Riyadh
Page
361-385
إيمان محمد المشيخي; نضال شعبان الأحمد
View Article
|
PDF
752.29 K
|
View on SCiNiTO
11
مهارات التفکير المنتج لدى طلاب الصف الثاني المتوسط في مادة الفيزياء Proactive Thinking Skills among Second Grade Intermediate Students in Physics
Page
387-406
هادي کطفان العبد الله; سلام داود علي الجبوري
View Article
|
PDF
475.69 K
|
View on SCiNiTO
12
الفروق في التفکير المرکب لدى طلبة المدارس المهنية Differences in Complex Thinking among Students at Occupational Schools
Page
407-436
آلاء سعد لطيف کريم الرواف
View Article
|
PDF
602.12 K
|
View on SCiNiTO
13
عوامل التسويف الأکاديمي کما يدرکها طلاب کلية التربية جامعة الأزهر Academic Procrastination Factors as Perceived by the Students at the Faculty of Education Al-Azhar University
Page
437-511
أحمد سمير فوزي عبدالله
View Article
|
PDF
1.27 MB
|
View on SCiNiTO