EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 102, Issue 102, October 2018, Page 1-373  XML

1

أثر تدريس وحدة مقترحة في ضوء بعض مبادئ نظرية العبء المعرفي في تنمية مهارات التفکير البصري وخفض الجهد العقلي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية المعاقين سمعياً The Effect of Teaching a Suggested Unit Based on of some of the Principles of the Theory of Cognitive Load in the Development of Thinking Skills Visual and Mental Stress Reduction of Pupils For the Preparatory Stage o

Page 21-47
إيمان صابر عبد القادر العزب

2

فاعلية برنامج تدريبي مقترح قائم على الرحلات المعرفية عبر الويب في تدريس العلوم لتنمية مهارات التفکير فوق المعرفي لدى معلمات المرحلة المتوسطة بمدينة تبوک The Effectiveness of a Proposed Training Program Based on Web Quest in Science Teaching to Develop the Metacognitive Thinking Skills of the Middle Stage in Tabuk City

Page 49-110
عهود عبد المحسن الجعيد; آمال سعد الجهني

3

أثر استخدام التعلم القائم على المشروعات في بيئة التعلم الإلکتروني (الفردية/التشارکية) على تنمية بعض مهارات برمجة الروبوت لدى طلاب تکنولوجيا التعليم. The effect of using Projects Based Learning in E-Learning Environment ( Individual \ Collaborative ) on Developing Some Robot Programming Skills Among Educational Technology Students .

Page 111-134
عادل عادل عرفه علي حجاب; ماهر إسماعيل صبري

4

معايير التمکن التکنولوجي للأستاذ الجامعي في القرن الـ(21) ومدى أهميتها من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس بجامعة الحديدة The Standards of Technological Mastery of the University Professor in the 21st Century, and its Importance from the Point of View of Faculty Members at the University of Hodeida

Page 135-172
محضار أحمد حسن الشهاري

5

فاعلية التشارک الإلکتروني في تنمية مهارات حل المشکلة الإحصائية وعمق التعلم لدى طلاب التعليم الفنى التجارى The Effectiveness of E-Collaboration on Developing Statistical Problem Solving Skills and Deep Learning among Business Secondary School Learners

Page 173-212
فاتن عبد المجيد السعودى فوده; فادية محمد على أحمد

6

مستوى جودة حياة العمل لدى أعضاء هيئة التدريس في جامعة أم القرى The Quality Level of Life of Faculty Memebrs at Umm Al-Qura University

Page 213-285
سميرة مرشد الحربي; رامي إبراهيم بن عبدالرحمن الشقران

7

نحو تدبير تربوي للموهبة والإبداع لدى أطفال الروضة Towards an educational Management for the Talent and Creativity Among Kindergarten Children

Page 287-303
حنان محمداحمد سالم

8

بناء مفهوم المتعلم في الفکر التربوي Establishing the Concept of the “ Educated” in the Educational Tthought

Page 305-373
جمال محمد الـهنيدى