EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 109, Issue 109, May 2019, Page 1-288  XML

1

الاحتراق النفسي وعلاقته بالعوامل الخمسة للشخصية لدى العاملين في مهنة التمريض دراسة في مستشفى المواساة في محافظة دمشق The Relationship Between The Psychological Burnout and Five Factors of Personality among Nurses at hospital of Mowasat in the DamascusGovernorate

Page 23-48
رجاء محمود مريم

2

دور المدرسة الثانوية في تعزيز قيم العمل لدى الطالبات في ضوء متطلبات الاقتصاد القائم على المعرفة The role of secondary school in promoting work values among female students in light of the requirements of the economy based on knowledge

Page 51-68
أسماء بنت سلطان بن رافع المطيري; رمضان محمود عبد العليم عبد القادر

3

بناء مقياس الوعي الفکري باستخدام التحليل العاملي التوکيدي: دراسة سيکو مترية على عينة من طالبات جامعة تبوک Constructing intellectual awareness Scale using the Confirmatory Factor Analysis: Psychometric study applied on a sample of University of Tabuk female students

Page 71-91
حنان علي مسلم البلوي; شاهر خالد سليمان

4

مدي وعي بعض معلمي اللغة العربية في المرحلة الابتدائية بالتعليم المتمايز واستراتيجياته ومدي ممارستهم لها. The Awareness of Arabic Language Teachers at primary School of differentiated Strategies and instruction and its use.

Page 95-122
إيناس أحمد عمر عبد العزيز; جيهان السيد عبد الحميد عمارة; أماني محمد عبد المقصـــــــود

5

تقدير ثبات الدرجات الجامعية لمقررات السنة التحضيرية في جامعة تبوک للعام الجامعي 1438 / 1439 هـ The Reliability estimate of the preparatory year courses degrees at Tabuk University for the academic year 1438/1439 Hijri (2018).

Page 125-145
ابتسام علي مسلم البلوي; شاهر خالد سليمان

6

برنامج إرشادي للعمليات المعرفية ( PASS) لدي عينة من الأطفال بطييء التعلم An instructional program for cognitive processes (PASS) have a sample of slow learning children

Page 149-176
سهيرمحمد التوني

7

مشارکة أولياء أمور التلاميذ ذوي صعوبات التعلم في برامج أبنائهم التعليمية ومقترحات تفعيلها Parents' participation of students with learning difficulties in their children's educational programs and suggestions for activation

Page 179-196
محمـد عزي محمـد جبره; زيد محمـد البتال

8

الإسهامات النسبية لإستراتيجيات التنظيم الذاتي للدافعية ومهارات الاستذکار في التنبؤ بالإنجاز الأکاديمي Relative contributions of Self-Regulation Strategies and study Skills in predicting Academic Achievement

Page 199-244
ثامر عبد الرحمن البليهي; إسلام أنور عبد الغني عبد الغني

9

الاحتياجات التدريبية لأعضاء هيئة التدريس بجامعة نجران في ضوء متطلبات التعلم الالکتروني The Training Needs of Faculty Members at Najran University in light of E-learning Requirements

Page 247-270
روضة احمد عمر محمد; رازقة عبد الله المصعبي; احلام محمد الفايد

10

اعداد قادة التغيير التربوي فى ضوء رؤية مصر 2030 ( دراسة مستقبلية ) Preparing the leaders of educational change in the light of the vision of Egypt 2030 Future study

Page 273-288
نجلاء عبد الفتاح الشامي; الـسـيـد سـلامـة الخميسي; نيللي السيد عاشور