EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 5, 20 الجزء الأول, September 2017  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15

2

طبيعة التسهيلات والخدمات المساندة والبرامج الخاصة التي ينبغي أن توفرها مؤسسات التعليم العالي الأهلي لطلاب التربية الخاصة کما يراها أکاديميو التربية الخاصة The nature of the facilities, support services and special programs that should be provided by higher education institutions to special education students from the perspective of the faculty members

Page 1-55
عبـدالله بن محمـد الوابلـي

3

فعّالية برنامج عِلاجي مٌحوسَب لتنمية مهارات القياس لدى عينة من التلميذات الموهوبات ذوات صٌعوبات تعلّم الرياضيات The effectiveness of a Computerized Program to Improve Measurement Skills in a sample of Gifted Students Girls, With an Arithmetic Learning disability in Jeddah

Page 57-88
سمر عبد العزيز علي الغوله

4

مؤشرات صعوبات الذاکرة لدى التلميذات ذوات صعوبات التعلم في المرحلة الإبتدائية من وجهة نظر معلماتهن Indicators of Memories obstacles in learning disabitities Students in Primary Stage from their teachers poin Of view

Page 89-123
ليلى هديب محمد الدوسري; نـــورة علـي الکثـــيري

5

آلية عمل معلمة العوق السمعي في البرنامج اليومي لريـاض الأطفال بالمملکة العربيـة السعـوديـة من وجهة نظر معلمات العوق السمعي The mechanism of work of the teacher of hearing disabilities in the daily program of kindergartens in the Kingdom of Saudi Arabia from the point of view of the teachers of hearing disabilities

Page 175-207
أروى بنت علي أخضر; تغريد بنت إبراهيم بن سجاء

6

دور الأسرة في تنشئة الأطفال ذوي الإعاقة الفکرية في معاهد وبرامج التربية الفکرية بمدينة الرياض من وجهة نظر المعلمات Role of the family in upbringing child with intellectual disability in institutions and programs of intellectual education in Riyadh from female teachers' perspective

Page 125-174
ناصر بن سعد العجمي; مريم بنت سالم عبد الله الزهراني

7

تقــــريــر عــن رســائــل علميــة رســــالــــة دکتوراه بعنــــــوان فاعلية برنامج قصصي في تنمية بعض مهارات القراءة والکتابة لدى تلميذات المرحلة الابتدائية ذوات صعوبات التعلم

Page 209-211
نوفه حمدان ناصر العقيل الحديدي