iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 19, Issue 5 - Serial Number 5102021, October 2021, Page 1-242
1
تصور مقترح لتطوير نظام رياض الأطفال في مصر في ضوء مدخل التجديد التربوي لمواجهة تحديات الثورة الصناعية الرابعة A Proposed Vision for developing the Kindergarten System in Egypt in light of the educational renewal approach to meet the challenges of the Fourth Industrial Revolution
Page
1-72
أ.م. د/ هاني السيد محمد العزب
View Article
|
PDF
1.17 MB
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية استخدام الکتب الإلکترونية التفاعلية للارتقاء ببعض مجالات التعلم لدي أطفال الحضانة ضعاف السمع The effectiveness of using interactive e-books to improve some areas of learning for kindergarten children with hearing impairments
Page
73-131
أ.م.د/إيمان سعد السيد زناتي
View Article
|
PDF
1.4 MB
|
View on SCiNiTO
3
تنمية مفاهيم جغرافية مصر باستخدام استراتيجية قبعات التفکير الست لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم Developing Egypt's geographic concepts using the Six Thinking Hats strategy among kindergarten children with learning disabilities
Page
133-154
إعداد: أ/ نشوى عثمان عرفة إبراهيم; إشراف:أ.د/ خميس محمد خميس عبد الحميد; أ.د/ ناصر فؤاد علي غبيـش
View Article
|
PDF
444.39 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المجموعات المرنة لتنمية مهارتي التحرک البصري والعلاقات البصرية لدى الأطفال ذوي القصور الفکري القابلين للتعلم The Effectiveness of a Program based on Flexible Group Strategy for Developing Visual Movement and Visual Relations skills of Learnable Children with Intellectual Disabilities
Page
155-188
إعداد: أ/ شيماء محمود عبد الحکيم; إشراف: أ.د/ نبيل السيد حسن; أ.م.د/ وفاء رشاء راوي
View Article
|
PDF
600.89 K
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج قائم على الألعاب التعليمية في تنمية مفهومي الجوار والانفصال لطفل الروضة الأصم The effectiveness of a program based on educational games in developing the concepts of neighborhood and separation for the deaf kindergarten child
Page
189-208
إعداد: أ/ الشيماء محمد محمد محمد; إشراف:أ.م.د/ نجلاء السيد عبد الحکيم; د/ إيمان سمير مهران
View Article
|
PDF
517.34 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج لتدريس الرياضيات قائم علي الدمج بين التعلم المستند إلي الدماغ والخرائط الذهني علي تنمية التفکير الرياضى الإبداعى لدي طلاب الصف الثانى الإعدادى Effectiveness of an educational program based on integrating brain-based learning and mind maps on achievement، creative mathematical thinking، and motivation for second prep.students
Page
209-242
إعداد:أ/ يوسف جميل عزيز; إشراف: أ.د/ وديع مکسيموس داوود
View Article
|
PDF
661.56 K
|
View on SCiNiTO
7
تصور مقترح لبرنامج إعداد معلم الفصل: رؤية إصلاحية استشرافية A Suggested Proposal for Preparing Homeroom Teacher: A Future -Vision for Education Reform
Page
243-263
أ.د: عيد عبد الواحد علي درويش
View Article
|
PDF
772.83 K
|
View on SCiNiTO