iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 23, Issue 2, June 2022, Page 315-626
1
المعلومات العلمية للعدد
View Article
|
PDF
665.03 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج قائم على استخدام تقنية الواقع المعزز لتنمية مهارات الاستعداد للقراءة لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of a program based on the use of augmented reality technology to develop reading readiness skills for kindergarten children with learning difficulties
Page
315-359
أمل محمد حسونة; منى محمد إبراهيم هبد; شيماء سالم السادات الشوا
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
3
تحسين المناعة النفسية لأمهات أطفال الروضة المعاقين عقلياً القابلين للتعلم Improving the psychological immunity of mothers of mentally handicapped kindergarten children who are able to learn
Page
360-414
شرين محمد أحمد دسوقي; مريانا نادي عبد المسيح جريس; مروة موسى السيد موسى
View Article
|
PDF
1.17 MB
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج تدريبي لتحسين جودة الحياة المهنية لمعلمات التربية الخاصة في رياض الأطفال The effectiveness of a training program to improve the quality of professional life for special education teachers in kindergarten
Page
415-478
أمل محمد حسونة; منى محمد إبراهيم هبد; أسماء أحمد الشيخ
View Article
|
PDF
1.29 MB
|
View on SCiNiTO
5
تنمية بعض مهارات الفهم القرائي باستخدام إستراتيجية التصور الذهني لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم Developing some reading comprehension skills using the mental visualization strategy for kindergarten children with learning disabilities
Page
479-523
شرين محمد أحمد دسوقي; وسام علي السيد البنا; سارة عبد السلام الشبراوي البرعي
View Article
|
PDF
965.65 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج لتنمية المهارات ما قبل الأکاديمية لدى أطفال الروضة المعاقين عقليًا القابلين للتعلم The effectiveness of a pre-academic skill development program for learnable mentally handicapped kindergarten children
Page
524-576
جمال شفيق أحمد محمد عامر; منى جابر محمد رضوان; آلاء جمال الدين حسونة
View Article
|
PDF
892.73 K
|
View on SCiNiTO
7
فعالية استخدام اللعب الإرشادي في خفض مظاهر الاغتراب الاجتماعي لدى أطفال ما قبل المدرسة المحرومين من الرعاية الأسرية The effectiveness of using instructive play in reducing the manifestations of social alienation among pre-school children deprived of family care
Page
577-626
شرين محمد أحمد دسوقي; منى جابر محمد رضوان; شيماء مصطفي إبراهيم خضير
View Article
|
PDF
1.21 MB
|
View on SCiNiTO
8
الجزء الثاني کامل
Page
315-642
View Article
|
PDF
7.63 MB
|
View on SCiNiTO