EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 23, Issue 1 - Serial Number 1102022, October 2022, Page 1-416  XML

1

التوافق النفسي وعلاقته بالدافعية للإنجاز ومفهوم الذات والاكتئاب لدى الأطفال المكفوفين The Psychological compatibility and its relationship with achievement motivation, self-concept and depression of visually impaired children

Page 1-49
أ.م.د/ سعد عبدالمطلب عبدالغفار

2

برنامج قائم علي الإرشاد الانتقائي التكاملي لخفض اضطراب النوموفوبيا (رهاب الابتعاد عن الهاتف المحمول) وتنمية الضبط الذاتي لدي الطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة أسيوط A program based on The Integrative eclectic counseling to decrease Nomophobia Disorder (Phobia Isolated from the Mobile) and develop self-control of student-te

Page 51-175
أ.م.د/غادة كامل سويفي

3

تنمية المناعة النفسية لتحسين معنى الحياة لدى عينة من طلاب الجامعة المعاقين بصرياً The effectiveness of a Counseling Program to Development psychological immunity for improving the meaning of life among a sample of Blind Students University

Page 177-219
أ.م.د/ عبد النادي موسي علي; أ.م.د/ هشام محمد كامل; د/ نبيل وليم حنا

4

استخدام نظرية التماسك المركزي لخفض حدة القلق لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد Program based on central coherence theory to reduce the severity of anxiety in children with autism spectrum disorder

Page 221-251
إعداد: أ/ أميرة حامد عبدالكريم; إشراف: أ.م.د غادة كامل سويفي; د. إيمان صابر حسانين

5

فاعلية برنامج باستخدام الخرائط الذهنية المصورة في تنمية مهارة اتخاذ القرار لدى طفل الروضة The Effectiveness of a program Using Visualized Mental Maps in Developing Decision Taking Skill of Kindergarten Child

Page 257-309
إعداد: مريم سعيد عبد الغفار عبد الواحد; إشراف: أ.د/ حنان محمد صفوت; أ.م.د/ هاني السيد محمد العزب

6

فاعلية برنامج قائم على أنماط القصص التقليدية والإلكترونية في تنمية بعض المهارات اللغوية لدي طفل الروضة The effectiveness of a program based on traditional and electronic story patterns in developing some language skills of a kindergarten child

Page 311-363
د/ فاطمة الزهراء عبد المنعم طه إسماعيل

7

فاعلية برنامج قائم على الواقع المعزز باستخدام القاموس المصور لتنمية بعض المهارات اللغوية لدى أطفال الروضة The Efficacy of a Program based Upon Augmented Reality using Pictorial Dictionary in developing some Language Skills among Preschool Children

Page 365-416
د/ حنان أبو المعارف أحمد