EKB Journal Management System
Keywords = Social media
Number of Articles: 455

1

تطوير روبوت الدردشة بشبکات التواصل الاجتماعي وأثره على التحصيل المعرفى في کرة اليد لتلاميذ المرحلة الإعدادية

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 20 December 2022
أحمد فوزي السيد

2

The perception and impact of social media advertisements on the use of cosmetic products and undergoing cosmetic procedures among Egyptian females

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 25 July 2023
Noha M Abdelsalam; Ibrahim Fouda; Hanaa A Nofal

3

Social media addiction among high school students in Iraqi Kurdistan region

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 11 June 2024
Rebar Yahya Abdullah; Bahar Mohammed Salih Ismail; Hayat Qadir Ezzat; Hoger Anwar Sadeeq

4

Driving Social Media Customers’ Purchase Intentions: The Mediation Role of EWOM Credibility

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 06 December 2023
Hebat Allah Mamdouh; Ghada El Sayad

5

The Mediating Role of Brand Awareness in the Relationship between Social Media quality and Brand Image .An Applied Study on the Private Higher Education Institutions in Egypt

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 03 November 2022
mona mussa

6

Brand Positioning as a mediator in the relationship between Social Media Quality and Brand Loyalty An Applied Study on the Private Universities in Egypt

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 28 December 2022
منى موسى

7

أثر آراء المؤثرین الاجتماعیین في تكوین الرأي العام لدى الشباب

Volume 1, Issue 2, July 2024, Page 840-872
هاجر أبو العزم; ريناد باهي; هبة عزالعرب

8

سياسة وسائل التواصل الاجتماعي في إدارة المنشورات المتعلقة بالحرب على غزة 2023 "طوفان الأقصى" وتأثيرها على المزاج العام لمستخدميها- دراسة في ضوء نظرية المزاج العام

Volume 71, Issue 3, July 2024, Page 1351-1400
إيمان عبد الرحيم السيد الشرقاوي

9

The Egyptian public's reliance on traditional and new media during crises A comparative study of the application to the Covid 19 pandemic

Volume 1, Issue 2, July 2024, Page 738-829
Alshymaa Sobhy Mohamed Khaled

10

تحليل الخطاب الإعلامي للدبلوماسية الرقمية الإسرائيلية تجاه الجمهورية الإيرانية عبر الفيسبوك

Volume 71, Issue 3, July 2024, Page 1601-1650
عز الدين الرنتيسي

11

Libraries and Information Science in National Human Rights Strategy of Egypt: A content analysis study

Volume 11, Issue 3, July 2024, Page 284-232
yara إسماعيل Aboreadh

12

A Virtual Character, a Robot, or a Human Being? A Study of the (Self-) Representations of Lil Miquela

Volume 2024, Issue 1, July 2024, Page 130-149
Amira Nasr Ekara

13

Bumper Ads on Social Media to Enhance Branding

Volume 5, Issue 2, June 2024, Page 353-362
Shereen Ahmed; Mohamed Mahmoud Kamal El-Dean; Dina Gamal Abboud

14

ضغط الأقران بين المراهقين على وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بتقدير الذات

Volume 2024, Issue 45, June 2024, Page 227-275
حسام علي سلامة

15

The role of social media in developing community Awareness among rural youth in some villages of Sidi Salem District - Kafr El-Sheikh Governorate

Volume 49, Issue 1, June 2024, Page 223-243
saad A shams eldein

16

التماس المرأة المصرية للمعلومات حول التغيرات المناخية عبر مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بإدراكها للمخاطر المناخية (دراسة ميدانية)

Volume 70, Issue 2, April 2024, Page 865-940
زينب صالح عبد الفضيل جاد

17

رؤية الخبراء لمستقبل دور خوارزميات الذكاء الاصطناعي في إدارة منشورات وسائل التواصل الاجتماعي خلال الأزمات "دراسة استشرافية خلال العقد القادم (2024-2034م)"

Volume 70, Issue 3, April 2024, Page 1871-1978
إيمان الشرقاوي

18

أثر التسويق عبر وسائل التواصل الإجتماعى على السلوك الشرائى للمستهلكين بالتطبيق على السوق العقارى المصرى

Volume 15, Issue 2, April 2024, Page 1-30
سامح محمود السيد; أمل مصطفى حسين عصفور

19

اتجاهات الجمهور نحو الشائعات المتداولة عبر شبكات التواصل الاجتماعى وتأثيراتها على تنامى الأزمات الاقتصادية فى مصر عقب الحرب الروسية - الأوكرانية 2022م

Volume 23, Issue 2, April 2024, Page 73-168
مجدى الداغر

20

استخدام الشباب العربي لمواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته ببناء الهوية الوطنية لديهم

Volume 2024, Issue 87, April 2024, Page 323-358
العنود أحمد الملحم; هدى حسن القحطاني

21

The attitudes homophily between influencers and customers and the intention to use the brand in social media marketing within the Tourism and Hospitality Industry: the role of trust

Volume 6, Issue 2, April 2024, Page 153-171
Tamer Ahmed Abdulaziz; Ahmed Mohamed Emam Mohamed Omar; Mohammad Mohammad Farrag; Walaa Moustafa Elwardany

22

"دور مواقع التواصل الاجتماعي في التأثير السلبي على العلاقات الاجتماعية لدى طلاب المرحلة الثانوية (دراسة ميدانية)"

Volume 43, Issue 202, April 2024, Page 165-204
أحمد حمد الكريباني

23

وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقتها بتجميل الاضطرابات النفسية "إنستجرام نموذجًا"

Volume 70, Issue 2, April 2024, Page 1199-1262
عمرو أحمد شهدي

24

Digital Food Marketing on Social Networking Sites: Exposure, Engagement, and association with Overweight/Obesity among Medical Students in An Egyptian University

Volume 42, Issue 2, April 2024, Page 90-97
Zeinab Ashraf Sadek; Wafaa Mohamed Hussein; Azza Mohammed Hassan; Maha E Gaafary

25

العلاقة بين تعرض المراهقين لصفحات المشاهير علي وسائل التواصل الاجتماعي ومستوي الطموح لديهم

Volume 23, Issue 2, April 2024, Page 667-709
منى سمير محمد محمد

First Page Previous Page 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next Page Last Page