EKB Journal Management System

1.

دور التحول الرقمي في تنمية الأداء المهني للعاملين في قطاع السياحة دراسة ميدانية على مؤسسات السياحة بمدينة الإسكندرية

Volume 9, Issue 2, December 2025, Pages 86-106
نرمين السيد محمد محمد الحطاب

2.

تأثير التسويق الأخضر الزائف على نوايا المستهلكين السلبية للشراء الأخضر: دراسة لشركات السياحة المصرية

Volume 9, Issue 1, June 2025, Pages 46-67
ولاء مصطفى محمد الوردانى

3.

Domestic Tourist Satisfaction with Service Quality from the Perspective of Tourism Companies

Volume 2, Issue 1, June 2025, Pages 172-186
Rozana Ehab Ramazy

4.

Social Responsibility Towards Employees and Its Role in Achieving a Competitive Advantage for Tourism Companies

Volume 28, Issue 1, June 2025, Pages 322-338
Laila Elwan Ayad

5.

Catalyzing the organizational citizenship behavior for the environment: Investigating the role of charismatic leadership and employee environmental commitment

Volume 8, Issue 1, January 2025, Pages 20-33
Sameh Fayyad; Mohammad Farrag; Ahmed Mohamed Emam; Azza Abdel Monem

6.

أثر تطبيق استراتيجية كايزن كإدارة للجودة على التمكين الوظيفي: منظور شركات السياحة

Volume 8, Issue 2, December 2024, Pages 1-17
شاهيناز عبد العزيز; عزة ماهر خليل; رضا أبو زيد; محمد شعبان

7.

The Role of Soft Skills in Improving Employee Performance: an Applied Study on Tourism Companies in Canal Cities

Volume 27, Issue 2, December 2024, Pages 1-21
Mona SalahEldin Elsayed Gad; Nevin Jalal Eid; Heba Atef Al-Akhras

8.

The Impact of Emotional Intelligence on Quality of Work-Life among Tourism Companies’ Employees: The Mediating Role of Chameleon Leadership Behaviors

Volume 27, Issue 1, December 2024, Pages 349-365
Marwa Ali Abd El- Wahab; Hebaallah Atef Alakhras

9.

Assessing Strategic vigilance and its Role in Enhancing Strategic Entrepreneurship in Egyptian Tourism Companies

Volume 27, Issue 1, December 2024, Pages 444-465
Reham Mamdouh Abd El-Maksoud

10.

The Impact of Competitive Intelligence on Tourism Companies' Performance: The Mediating Role of Marketing Performance Excellence

Volume 4, Issue 2, July 2024, Pages 243-261
AbdelFattah Shawaly

11.

The Impact of Organizational Culture in Stimulating Creative Orientation Among Employees of Egyptian Tourism Companies

Volume 26, Issue 2, June 2024, Pages 1-22
Samar Soliman Mohamed; Nermin EL Shahat Nasr; Mariam Samy Zekry

12.

أثر الثقافة التنظيمية الخضراء على السمعة التنظيمية الخضراء للمؤسسات السياحية والفندقية: الدور المعدل للهوية التنظيمية الخضراء

Volume 7, Issue 2, December 2023, Pages 36-59
محمد عزت حشاد; رضا محمود أبو زيد; مروة جمال أبو رية

13.

أثر الإخلال بالعقد النفسي على الصمت الوظيفي في شركات السياحة: التنمر في مكان العمل كمتغير وسيط

Volume 7, Issue 1, June 2023, Pages 21-39
بسام سمير الرميدي; مصطفي محمود أبو حمد; إسلام السيد حسين علي

14.

أثر الهدم الخلاق على الأداء المستدام في شركات السياحة فئة (أ) والفنادق الخمس نجوم: الدور الوسيط للتوجه الريادي

Volume 7, Issue 1, June 2023, Pages 49-76
مروة جمال أبورية; رضا محمود أبو زيد; محمد عزت حشاد

15.

الدور الوسيط للاغتراب الوظيفي في العلاقة بين التهكم التنظيمي والإحباط الوظيفي في شركات السياحة فئة (أ) وفنادق الخمس نجوم بالقاهرة

Volume 7, Issue 1, June 2023, Pages 73-98
محمد عزت حشاد; رضا محمود أبو زيد; مروة جمال أبو رية

16.

The Mediating Role of Green Reputation in the Relationship between Green Human Resource Management and the Sustainability of Competitive Advantage in Egyptian Tourism Companies

Volume 24, Issue 2, June 2023, Pages 40-63
Bassam Samir Al-Romeedy; Asmaa Abdelfattah Abdelfattah

17.

The Impact of Managers' Narcissism on Organizational Commitment in Egyptian Tourism Companies

Volume 6, Issue 1, June 2023, Pages 72-91
Asmaa Said Ahmed El Asrag; Bassam Samir Al-Romeedy

18.

Organizational Climate and Its Relationship to The Turnover Rate of Labor Applied to Egyptian Tourism Companies

Volume 6, Issue 2, June 2023, Pages 127-140
Nesma Sobhy El Alfy; Atef Kamel Atallah; Ali Abdallah Ali

19.

الإدارة بالتجوال لدى مديرى شركات السياحة وعلاقتها بعملية صنع القرارات

Volume 6, Issue 2, December 2022, Pages 42-65
أسماء سعيد الأسرج; محمد شعبان بسيونى

20.

The Contracts of E-Tourism Companies Amid The Control of Cyberspace Technologies ( An Analytical Study on Tourism Market)

Volume 19, Issue 2, December 2022, Pages 42-61
Amany Adel Khairy Mansour; Abir Ahmed Attia; Iten Nabil Elroby

21.

الدور الوسيط للقهر الوظيفي في العلاقة بين القيادة المدمرة والخوف الوظيفي: دراسة تطبيقية في شركات السياحة فئة (أ) والفنادق الخمس نجوم بالقاهرة

Volume 6, Issue 2, December 2022, Pages 102-125
بسام سمير الرميدي; مروة جمال أبورية; رضا محمود أبوزيد

22.

The Role of Total Quality Management in Improving the Job Performance of Employees: A Field Study

Volume 23, Issue 2, December 2022, Pages 155-168
Elsayed Abd Elraziq Mohamed Hassan; Tamer ayad; Soad Omran

23.

The Nexus Between Succession Planning Process and Administrative Leaders’ Performance: An Empirical Studies

Volume 5, Issue 1, December 2022, Pages 184-199
Ahmed K Elnagar; Hend M. Elzoghbi; Seham A. Abotaleb; Ibrahim B. A. Alharbi

24.

The Impact of Human Resource Recruitment on the Competitive Advantage of Tourism Companies (An applied study in Egypt)

Volume 5, Issue 2, December 2022, Pages 268-284
Atef Kamel Atallah; Aya Ahmed Ahmed; Ali Abdullah Ali

25.

Investigating the role of Green Human Resources Management in Improving Sustainable Performance in Tourism and Hospitality Institutions in Egypt (A Case Study of Class A Tourism Companies and 5-Star Hotels in Cairo Governorate)

Volume 22, Issue 2, June 2022, Pages 334-376
Youstina Soliman; Bassem Hamed; Abeer Abdel wahed

First Page Previous Page 1 2 3 Next Page Last Page