iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 3, 11 الجزء الأول, 2016
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
721.91 K
|
View on SCiNiTO
2
الفاعلية الذاتية لمعلمي التعليم العام في تدريس التلاميذ ذوي صعوبات التعلم General Education Teachers’ Perceived Self-Efficacy in Teaching Students with Learning Disabilities
Page
1-38
زيدان احمد السرطاوي; صفـاء رفيـق قـراقيـش
View Article
|
PDF
841.98 K
|
View on SCiNiTO
3
الاحتياجات المهنية لمعلمات التعليم العام لتدريس التلميذات ذوات صعوبات التعلم Professional needs of general education teachers for teaching students with learning disabilities
Page
39-79
عبد العزيز بن محمد العبد الجبار; نوف بنت عبدالله السديري
View Article
|
PDF
896.14 K
|
View on SCiNiTO
4
فعالية برنامج إثرائى قائم على التعليم المتمايز فى ضوء استراتيجية السقالة التعليمية ما وراء المعرفية فى تنمية بعض مهارات التعلم المنظم ذاتيا وعادات العقل المنتج لدى الموهوبين من طلاب الصف الثانى الإعدادى The Effectiveness of An Enrichment Program Based on Metacognitive Educational Scaffolding Differentiating Instruction on De
Page
81-138
مـراد علـى عيسـى سعــد
View Article
|
PDF
1.43 MB
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج إرشادي في تحسين مستوى التوافق الشخصي والاجتماعي لدى الطلاب المتفوقين عقليا في الصف السادس بدولة الکويت The effectiveness of a counseling program in improving the personal and social adjustment among the intellectually gifted students in the sixth grade in Kuwait
Page
139-175
سلامة عجاج العنزي; محمد سعود العجمي; أحمد محسن السعيدي
View Article
|
PDF
898.95 K
|
View on SCiNiTO
6
جودة الحياة للشباب ذوي الإعاقة في مدينة تبوک وعلاقتها ببعض المتغيرات Quality of Life among Youth with Disabilities in Tabuk City and its Relation to some Variables
Page
177-207
عبدالله بن حجاب القحطاني; مزيد عبدالفتاح حياصات
View Article
|
PDF
890.19 K
|
View on SCiNiTO
7
المشکلات التي تواجه برامج صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية بمدارس البنات في مدينة الرياض Problems facing learning disabilities programs at the girls’ elementary schools, in Riyadh, Saudi Arabia
Page
209-261
إبراهيم سعد أبونيان; هيا عثمان الجلعــود
View Article
|
PDF
1.21 MB
|
View on SCiNiTO
8
برنامج تدريبي مقترح لتعليم لغة التخاطب لطالبات التربية الخاصة بکلية التربية جامعة سلمان بن عبد العزيز A suggested Training Program to Teach Students the Language of Communication of Special Education, Faculty of Education University of Salman bin Abdul Aziz.
Page
263-309
فايزة إبراهيم عبدا للاه أحمد; عبير محمد إبراهيم إسماعيل
View Article
|
PDF
995.63 K
|
View on SCiNiTO
9
علاقة اکتساب المهارات المعرفية بالمهارات الاجتماعية للأطفال ذوى الاعاقة البصرية والمبصرين بالمجتمع القطري The relationship between cognitive skill acquisition and social skills for visual impairment and sighted children in the Qatari society
Page
311-342
حياة خليل نظر حجي; أمل صبري عبد العزيز; هــادي الحــامدي
View Article
|
PDF
904.09 K
|
View on SCiNiTO
10
آراء معلمي التلاميذ ذوي الإعاقة الفکرية نحو أسلوب العمل التعاوني في البيئة التعليمية وعلاقته ببعض المتغيرات Perspectives Students with Intellectual Disability Teachers On Collaborative work style at The Learning Environment and Its Relationship with Some Variables
Page
343-387
أحمد بن عبدالعزيز التميمي; وضحـــى عــيد العتيبــي
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
11
الکفايات التعليمية لمعلمات التربية الخاصة المرحلة الابتدائية للبنات في برامج الدمج بالمدارس الحکومية والأهلية بمدينة الرياض (دراسة مقارنة ) The Educational Competencies of Special Education Teachers in Mainstreaming Programs at both Government and Private Primary Girls Schools in Riyadh City
Page
389-422
نوف عبدالله عبدالعزيز النعيم
View Article
|
PDF
1001.53 K
|
View on SCiNiTO
12
مدى تطبيق استراتيجيات التدريس الحديثة على ذوي الاعاقة من وجهة نظر المعلمين والمعلمات The extent of implementation of modern teaching strategies on the disabled from the perspective of teachers
Page
423-462
أروى علي عبد الله أخضر
View Article
|
PDF
897.94 K
|
View on SCiNiTO
13
عـــرض کتـــاب صعــــوبــــات التعلــــم مفــاهيــم وتطبيقــات
Page
463-465
إسماعيل الفقي; أحمد حجازي
View Article
|
PDF
211.54 K
|
View on SCiNiTO
14
تقرير عن رســــالـــة رســــالــــة دکتوراه الفلسفة PhD بعنــــــوان Teachers’ Attitudes and Features of Support Related to Teaching for Creativity and Mathematical Talent Development in The United States
Page
467-469
ماجد ربحان يحيى ودعاني
View Article
|
PDF
322.51 K
|
View on SCiNiTO