iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 25, Issue 10.2 - Serial Number 2, October 2019
1
الفروق بين أطفال المدارس ذوى اضطراب قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد وأقرانهم العاديين في مدى ومدة وانتقائية وتوزيع الانتباه The Differences between Attention Deficit and Hyperactivity Disorder school children and Normal school children in the selective, span, duration and divided attention
Page
13-36
مارفن زکرى خلف سيدين; نادية عبده أبو دنيا; محمد السيد عبد المعطى
View Article
|
PDF
711.81 K
|
View on SCiNiTO
2
تطوير وحدة في الدراسات الاجتماعية للصف السادس الابتدائي لتنمية الوعي ببعض المشکلات المعاصرة في المجتمع المصري
Page
37-102
نشوة محمد مصطفى عمر
View Article
|
PDF
925.48 K
|
View on SCiNiTO
3
مهارات التفکير البصري اللازمة لإعداد العامل الفني بالمدرسة الثانوية الصناعية الزخرفية
Page
103-136
أشرف محفوظ محمد إبراهيم; ماجدة مصطفي السيد محمد; وائل أحمد راضي سعيد
View Article
|
PDF
647.9 K
|
View on SCiNiTO
4
أثر إستراتجية "Dogme" في تنمية مهارات التواصل الشفهي لدي معلمي اللغة الإنجليزية The Effect of "Dogme" Strategy on Developing Oral Communication Skills for English Language Teachers
Page
137-164
أشرف حامد محمد علي; سهير إبراهيم محمد سليم; منال فاروق محمد
View Article
|
PDF
625.27 K
|
View on SCiNiTO
5
بناء قائمة معايير مقترحة لتعليم القواعد النحوية لمتعلمي اللغة العربية للناطقين بغيرها في ضوء الأطر ووثائق المعايير الدولية Building a list of proposed standards for teaching grammar to learners of Arabic for non-native speakers
Page
165-198
حسام محسب عبد الواحد أحمد; شاکر عبد العظيم محمد; هدى محمد محمود
View Article
|
PDF
688.15 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية استراتيجية الرحلات المعرفية في تنمية مهارات القراءة التحليلية في النصوص الأدبية لتلاميذ الصف الثالث الإعدادي The effectiveness of webquest strategy in analytical reading skills' development in the literature of ninth grade
Page
199-240
حاتم محمد عبد الرؤوف المشد; صلاح الدين خصر; هدى محمد هلالي
View Article
|
PDF
4.43 MB
|
View on SCiNiTO
7
Exploring Teachers' Perceptions of Critical Thinking as A 21st Century Skill in EFL Classrooms
Page
241-268
فاطمه نبيل عبد الفتاح; سهير ابراهيم محمد سليم; محمد فراج بدوي
View Article
|
PDF
405.47 K
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية برنامج قائم على مبادئ نظرية تريز Triz لتنمية بعض المفاهيم العلمية ومهارات التفکير الإبداعي لدى طفل الروضة The effectiveness of a program based on the principles of Triz theory to develop some scientific concepts and creative thinking of kindergarten children
Page
269-322
رحاب محمد طه أحمد
View Article
|
PDF
6.29 MB
|
View on SCiNiTO
9
مهارات القراءة اللازمة لتلاميذ الصفوف الأولى من التعليم الأساسي في ضوء معايير البرنامج الدولي لليونسکو LAMP This research aimed to identify the reading skills needed for pupils in the first grades of basic education in the light of the skills of the UNESCO International Program LAMP)
Page
323-351
هند صابر علي حسن البري; سحر فؤاد إسماعيل; هدى محمد محمود هلالي
View Article
|
PDF
3.86 MB
|
View on SCiNiTO