EKB Journal Management System

1.

كيف تؤدي أماكن العمل السامة إلى تفاقم الإرهاق العاطفي والإضرار بالإنتاجية في مؤسسات الضيافة والسياحة

Volume 9, Issue 2, December 2025, Pages 43-66
طارق جلال صقر; فتحى المحجوب حمام; شيماء شبانة سعد على البنا; أمنية طارق سلام

2.

التخفيف من تأثير التسكع الإلكترونى على أداء الموظفين في قطاع الضيافة والسياحة: أدوار التعاون بين البشر والذكاء الإصطناعى واليقظة الذهنية

Volume 9, Issue 2, December 2025, Pages 67-91
إسراء أحمد أحمد عبدالمجيد; طارق جلال صقر; شيرين محمد أحمد; أسماء على إبراهيم شجاع

3.

The Effect of Sharing Economy on Performance Indicators in Hotels in Egypt

Volume 20, Issue 1, December 2025, Pages 13-41
Moamen Kamel; ali arafa; Hussien Mohamed Hussien

4.

The Impact of Green Transformational Leadership on the Green Competitive Advantage of Hotels in Egypt: The Mediating Role of Green Innovation

Volume 29, Issue 1, December 2025, Pages 136-157
Hussien Mohamed Hussien

5.

How AI Awareness Triggers Employees’ Counterproductive Work Behaviors in Hospitality and Tourism Enterprises: The Mediating Role of Job Insecurity

Volume 9, Issue 2, October 2025, Pages 111-131
Hassan Hassan Kamel AbdElhay Elsokkary; Mohammed Ezzat Hashad; Sara Atef Mokhtar Wahba; Fatheya Abo srea Moustafa

6.

تحليل التوزيع المكاني للفنادق وعلاقتها بالخدمات السياحية في مدينة الوجه باستخدام نظم المعلومات الجغرافية (GIS) Spatial distribution analysis of hotels and their relationship with tourism services in Al-Wajh city using Geographic Information Systems (GIS)

Volume 2025, Issue 60, July 2025, Pages 295-315
جميلة يحيى العمري

7.

تأثير عبء العمل على الإلتزام التنظيمي لدى موظفي الحجز بالفنادق و وكالات السفر والسياحة المصرية: التسكع السيبراني كوسيط

Volume 9, Issue 1, June 2025, Pages 91-110
محمد أحمد السعيد; أحمد أنور السعيد; ريهام ممدوح عبدالمقصود

8.

How Customer Relationship Management Practices Enhance Competitiveness within Five-Star Hotels? The Mediating Effect of Customer Loyalty

Volume 19, Issue 1, June 2025, Pages 73-95
Samar Nabil Khalaf; Hamad Ali Batikh Hamdoun; Maisa Fathey Abd El-latief

9.

Breaking the Mold: An Analysis of Organizational Inertia and Its Impact on Employee Innovative Behavior and Organizational Performance in the Hotel Industry

Volume 19, Issue 3, June 2025, Pages 78-111
Eslam Sayed AbdelGhany Yasin; Omar El Sayed Qoura

10.

The Impact of Housekeeping Employee Technical Skills on Job Performance in Hotels

Volume 19, Issue 3, June 2025, Pages 155-179
Hussien Mohamed Hussien; Hager Ashraf Ayad

11.

The Effect of Hotel Green Marketing on Purchasing Behavior: Value for Money as a Moderator

Volume 28, Issue 2, June 2025, Pages 348-371
Abdelwahab Ahmed Taha

12.

هل تؤثر القيادة الرشيقة على الريادة الإستراتيجية في قطاع السياحة والضيافة من خلال التماثل التنظيمي والوضوح الإستراتيجي؟

Volume 8, Issue 2, December 2024, Pages 1-23
عبد الفتاح سليمان شوالي; هيثم عبد الرازق الصوالحي; بسام سمير الرميدي

13.

The Impact of Statistical Data Analytics on Decision Making Process in Hotels

Volume 18, Issue 2, December 2024, Pages 42-72
Ahmed Rady; Ahmed Kamal; Hussien Mohamed Hussien

14.

Egypt's Hotel Revolution: Unlocking Sustainable Success in Egyptian Hotels via Reverse Marketing and Guests

Volume 18, Issue 2, December 2024, Pages 91-129
Eslam Sayed AbdelGhany Yasin; Omar El Sayed Qoura

15.

The Role of the Hotel's Website in Managing its Digital Reputation: Case Study Hotels in Great Cairo

Volume 1, Issue 1, December 2024, Pages 127-142
Ayman saad Soliman

16.

Is Metaverse in Hotels A Friend or Foe? Perspectives Of Experts in Hospitality Industry

Volume 7, Issue 2, December 2024, Pages 163-180
Sally Ghannam ‎; Omar Noby ‎

17.

الفوائد والتحديات لاستخدامات الذكاء الاصطناعي في صناعة السياحة: رؤية تحليلية من وجهة نظر العاملين في شركات السياحة والفنادق

Volume 8, Issue 1, June 2024, Pages 60-85
غادة محمود الإمام; مجدي عبد الرازق حسن

18.

هل المؤسسات السياحية والفندقية قادرة على تحقيق الاستدامة التنظيمية بعد جائحة كوفيد 19؟ خارطة طريق للمستقبل

Volume 8, Issue 1, June 2024, Pages 106-151
بسام سمير الرميدي; مروة جمال أبو رية أبو رية; رضا محمود أبو زيد

19.

Eliciting the Pivotal Role of Sustainable Performance in Linking Organizational Agility with Institutional Excellence in Hotels and Egyptian Travel Agencies

Volume 26, Issue 1, June 2024, Pages 113-136
marwa wahba; Samar Nabil Khalaf; Maisa Fathey Abd El-Latief Ahmed

20.

The Mediating Role of Perceived Value in the Relationship between Marketing Mix and Guests' Word of Mouth in Hotels

Volume 17, Issue 2, June 2024, Pages 179-211
Ahmed Mahmoud; Muhammad Abd Elmonem Ebrahem; Gaber Khalil

21.

The Role of Agile Leadership in Enhancing Strategic Entrepreneurship in the Egyptian Hotels

Volume 26, Issue 1, June 2024, Pages 362-385
Hussien Mohamed Hussien

22.

استكشاف توجه العاملين نحو تعدد المهام في الفنادق المصرية

Volume 7, Issue 2, December 2023, Pages 1-20
عبد المنعم العدوي; تامر محمد عامر

23.

الآثار الفعلية والمحتملة لظاهرة التغيرات المناخية على الفنادق ومعالم السياحة الثقافية في الأقصر

Volume 7, Issue 2, December 2023, Pages 1-27
حسام فؤاد عرفه; مايسه فتحي عبداللطيف

24.

The Impact of Recruitment Systems in Food and Beverage Departments on Evaluating the Performance of Employees in Jordanian Hotels

Volume 25, Issue 2, December 2023, Pages 1-15
Ahmad Mohammad Alzghoul; Mahmoud Ahmad Salama; Ahmad Hassan Abdelkawi; Mohamed Sayed Ahmed Elzoghbi

25.

Investigating the Moderating Role of Paternalistic Leadership in the Relationship between Talent Management Practices and Employee Engagement A Case of : Five star Hotels in Egypt

Volume 7, Issue 2, December 2023, Pages 1-18
Samar Mohamed Shebl; Gailan Mohamed Al demerdash; Lamiaa Moustafa Moustafa

First Page Previous Page 1 2 3 4 5 6 Next Page Last Page