iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 37, 178ج2, 2018, Page 13-780
1
العلاقة بين تکنولوجيا الواقع المعزز وأسلوب التعلم (التحليلي، الشمولي) وأثرها في تنمية مفاهيم مکونات الحاسب الآلي ومجالات استخدامه والسعة العقلية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية واتجاهاتهم نحوها. The relationship between augmented reality technology and the learning style (analytical, holistic) and its impact on developing the concep
Page
13-99
ربيع عبدالعظيم أحمد رمود
View Article
|
PDF
1.24 MB
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج تدريبي مقترح لتنمية الوعي بأساليب استخدام شبکات التواصل الاجتماعي الإلکترونية (دراسة اجتماعية). The effectiveness of a proposed training program to develop awareness of the methods of using electronic social networks (social study)
Page
103-154
سحر منصور سید عمر
View Article
|
PDF
632.64 K
|
View on SCiNiTO
3
التنبؤ بالتفکير الأخلاقي من اليقظة العقلية والطمأنينة النفسية لدى طالبات کلية الدراسات الإنسانية بالدقهلية. The Prediction of Moral thinking from Mindfulness and Psychological reassurance among Female Students of the Faculty of Humanities, Dakahlia
Page
157-234
عفاف سعید فرج البديوى
View Article
|
PDF
616.79 K
|
View on SCiNiTO
4
العلاقة بين تکنولوجيا الواقع المعزز القائمة على الکائنات الرسومية (ثنائية/ثلاثية) الأبعاد ووجهة الضبط (داخلي/خارجي) وأثرها على الحمل المعرفي والانخراط في التعلم لدى طلاب الجامعة. The Correlation between Augmented Reality Technology Based on Graphical Objects (two / three) Dimensions and the Setting Point (Internal / External) and Its Effect on the
Page
237-296
هويدا سعيد عبد الحميد
View Article
|
PDF
651.61 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية التعلم المقلوب المدعم بالکتب المعززة في تنمية مهارات البرمجة الاساسية لدى تلاميذ الصف الأول الاعدادي. The Effectiveness of Flipped Learning Supported by Augmented Books in Developing Basic Programming Skills for First-year Preparatory School Students
Page
299-330
عبد الحليم محمد عبد الحلیم محمد; مجدي عزیز ابراهيم; أحمد ابراهیم عبد السلام
View Article
|
PDF
477.67 K
|
View on SCiNiTO
6
صعوبات تعلم القراءة وعلاقتها ببعض المتغيرات الديموغرافية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية والمتوسطة بالمملکة العربية السعودية. Reading Learning disabilities and its relation with some demographic variables for middle and primary stage in Saudi Arabian kingdom
Page
333-372
مرزوق عيد البلوي
View Article
|
PDF
463.58 K
|
View on SCiNiTO
7
فاعلية ممارسة التلاميذ المعاقين بصرياً لمهارة العزف في تنمية مستوي الذکاء الموسيقي وإدارة الذات لديهم . The Effectiveness of Practicing Music playing in developing musical intelligence and self-management among visually impaired students.
Page
375-409
هناء فؤاد علي
View Article
|
PDF
494.14 K
|
View on SCiNiTO
8
أثر التفاعل بين توقيت تقديم الدعم والأسلوب المعرفي ببيئة التعلم النقال على تنمية الکفايات التکنولوجية والمعلوماتية لدى طلاب الشعب الأدبية بکلية التربية جامعة الأزهر. The impact of the interaction between the timing of support and the cognitive approach to the mobile learning environment on the development of technological and informational competencies amo
Page
410-464
أمين دیاب صادق عبد المقصود; محمود محمد علی عتاقي
View Article
|
PDF
834.75 K
|
View on SCiNiTO
9
قيم التنمية المستدامة لدى طلاب التعليم الثانوي (دراسة ميدانية) Values of Sustainable Development among Secondary Students (A Field Study)
Page
465-532
هالة أحمد إبراهیم محمد الجلاد
View Article
|
PDF
526.05 K
|
View on SCiNiTO
10
نموذج تصوري لتوحيد المعايير المنهجية في تخطيط السياسات البحثية لتوجيه الوعي الاجتماعي نحو ثقافة التنمية المستمرة والتشارکية الشعبية A Conceptual Model for Unifying Methodological Standards in Planning Research Policies to Direct Social Awareness towards a Culture of Continuous Development and Mass Participation
Page
533-552
علي عمر فؤاد الکاشف
View Article
|
PDF
236.36 K
|
View on SCiNiTO
11
الشعور بالوحدة النفسية لدى عضوات هيئة التدريس المغتربات في جامعة حائل
Page
555-581
غفران غالب أحمد الدهني
View Article
|
PDF
328.77 K
|
View on SCiNiTO
12
منظومة ريادة الأعمال بجامعات کل من سنغافورة وتايون والمملکة العربية السعودية "دراسة مقارنة" Entrepreneurship System in the Universities of Singapore, Taiwan, and the Kingdom of Saudi Arabia: A Comparative Study.
Page
585-628
أحمد محمد بکری موسى
View Article
|
PDF
499.77 K
|
View on SCiNiTO
13
أثر برنامج تدريبي قائم على البرمجة اللغوية العصبية في إدارة الذات لدى الطالبات ذوي صعوبات التعلم بالجامعة. The effect of a training program based on NLP in self-management among students with university learning disabilities
Page
631-691
سماح عبد الرحمن السعيد
View Article
|
PDF
726.87 K
|
View on SCiNiTO
14
تصور مقترح لتفعيل الشراکة المجتمعية بجامعة تبوک في ضوء الرؤية الوطنية للمملکة 2030م. A proposed Perspective for Activating the Community Partnership at the University of Tabuk in light of the National Vision of the Kingdom of Saudi Arabi 2030
Page
695-744
محمد یوسف مرسی نصر; عبد الله بن عالی القرني
View Article
|
PDF
573.42 K
|
View on SCiNiTO
15
تصورات طلاب الجامعة بالقسم العملي نحو استخدام التکنولوجيا في التعليم بدولة الکويت. Kuwaiti undergraduate science students’ perceptions towards using technology in education
Page
747-780
جوزا محمد محمد الشمري; أحمد شلال الشمري; دلال عبدالرزاق الهندل
View Article
|
PDF
329.25 K
|
View on SCiNiTO