EKB Journal Management System
Keywords = inclusion
Number of Articles: 20

1

مستوى رضا أولياء أمور الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد عن تجربة الدمج بمدارس الطفولة المبكرة في منطقة عسير

Volume 117, Issue 117, January 2024, Page 743-781
أحمد حسن محمد خضري; ساره محمد ناصر عسيري

2

Parental Attitudes toward the Provided Services in Regular Schools for Children with Autism Spectrum Disorder

Volume 16, Issue 56.1, September 2023, Page 1-32
Salwa Khisheim

3

Include not exclude: Inclusion in EFL classes

Volume 2, Issue 3, July 2023, Page 27-42
Ahmed H Seifelden

4

العلاقات النصية للإدراج في الحديث الشريف: دراسة بلاغية تحليلية

Volume 42, Issue 1, June 2023, Page 1221-1292

5

تغير الفتوى مراعاةً لتحقيق مقاصد الشرع ومصالح الخلق

Volume 39, Issue 6, 2023, Page 1033-1118
عبير علي عبدالله المنار

6

Create your own visit: a Review of Visually Impaired Visitors access at Museum

Volume 5, Issue 2, December 2022, Page 1-17
Esraa Yosri Elgueziry

7

الإعلام الرقمي الجديد وذوي الاحتياجات الخاصة التحديات والفرص والرُّؤى المستقبلية

Volume 21, Issue 2, April 2022, Page 293-315
عبدالله أحمد مصطفى

8

Obstacles of Implementing the Online Teaching Method in Inclusive Schools During the COVID-19 from Special Education Teachers’ Perspective in Saudi Arabia

Volume 30, Issue 1, January 2022, Page 1-20
Dr. Alanazi, Abdullah Saleh

9

Into Arabic: UNCRPD’S Rights Discourse and the Politics of Interpretation

Volume 94, Issue 2, January 2022, Page 1-25
Riham Debian

10

فاعلية استخدام أساليب الدمج التعليمية بمساعدة الأقران والأشقاء على تطور المهارات الحرکية الأساسية والسلوک التکيفي للأطفال المصابين بالتوحد

Volume 069, Issue 1, October 2021, Page 239-302
وجدي محمد عبدالوهاب موسى; عبدالله الربيعان; عبدالعظيم العتيبي

11

رؤية مقترحة لآلية دمج بعض فئات ذوى الاحتياجات الخاصة ببعض مدارس مدينة المنيا فى ضوء تجارب بعض الدول (دراسة وصفية)

Volume 36, Issue 4, October 2021, Page 325-364
دعاء إبراهيم شعراوى

12

تصور مقترح لتحول مدارس الدمج إلى بيئة مدرسية آمنة

Volume 75, Issue 75, July 2020, Page 1007-1100
إسماعيل خالد علي المکاوي; عبد العزيز شوق السلمي

13

The Inclusion of Students with Autism Spectrum Disorder in Public Education Schools in the Kingdom of Saudi Arabia: Challenges and Difficulties of Implementation

Volume 10, 36 الجزء الأول, May 2020, Page 49-65
Fatimah I. Al-Ghamdi

14

فاعلية الدمج بين التـعلم الإلکتـرونى والتقليدى على مستوى أداء بعض المهارات الأساسية فى کرة السلة لتلاميذ الإعدادية الرياضية

Volume 021, Issue 021, February 2020, Page 140-160
هبه علي ابراهيم

15

الاحتياجات التدريبية لمعلمي المدارس الابتدائية الدامجة في مصر

Volume 68, Issue 68, December 2019, Page 268-363
إسماعيل خالد علي المکاوي

16

التعاون بين الوکالات في التعليم العالي الشامل للأشخاص ذوي الإعاقة الفکرية: مراجعة أدبية

Volume 29, Issue 6, November 2019, Page 233-252
أريج المطيري; Norimune Kawai

17

تقييم برنامج دمج بطيئي التعلم في المرحلة الابتدائية من وجهة نظر المعلمين والاداريين في مدارس الدمج بالتعليم العام بين الواقع والمأمول بدولة الکويت. Evaluating the program of inclusion the slow primary education in the inclusion schools in general education in Kuwait from the perspective of teachers and administrators (a comparative study between reality and aspirations).

Volume 38, 181ج3, January 2019, Page 213-244
صالح هادي العنزي; محمد سعود العجمي; سلامه عجاج العنزي

18

ورد وشوک: متع المختارات (الأدبية) ومخاطرها

Volume 46, إبریل - یونیه (جـ), April 2018, Page 251-271
سمير أحمد عبدالنعيم أبوالحسن

19

DIVERSITY AND INCLUSION IN THE PUBLIC SPACE AS ASPECTS OF HAPPINESS AND WELLBEING

Volume 28, Issue 1, April 2018, Page 109-129
Ahmed Salah El-Din Ouf; Nourhan Abbas El-Zafarany

20

ASSESSING THE BEHAVIOUR OF CONCRETE REINFORCED WITH DIFFERENT POLYPROPYLENE FIBER TYPES

Volume 36, Issue 3, July 2013, Page 339-349
a M. I Abu-Khashab